Buradasın
IPRA CERP ve ICCO'nun 1997 yılında Helsinki'de yapılan Dünya Halkla İlişkiler Kongresi'nde halkla ilişkiler mesleğinde kalite ve kalite geliştirme için maddeler konulmuştur. Helsinki bildirgesinde kalite artırıcı olarak kabul edilen nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Helsinki Bildirgesi'nde kalite artırıcı olarak kabul edilen unsurlar şunlardır:
- Profesyonel standartlar: Halkla ilişkilerde kalite, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun olarak gereksinimleri karşılama gücü olarak tanımlanır 124.
- Bilgi temeli: Halkla ilişkiler, ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayanmalıdır 124.
- Sertifika ve eğitim: Çalışanlar ve danışmanlar, kalite sertifikası almayı hedeflemeli ve standart değerlendirme, performans denetimi ve kalite geliştirme sistemlerini uygulamalıdır 124.
- Enstitü kurulması: IQPR (Uluslararası Halkla İlişkiler Kalite Enstitüsü) gibi kalite alanında ortak çalışmalar yürütecek kurumların oluşturulması 124.
- Minimum kalite standartları: Halkla ilişkiler alanındaki minimum kalite standartlarının belirlenmesi ve sürekli güncellenmesi 135.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: