• Buradasın

    İklim Değişikliği dersi ne zaman zorunlu olacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO), iklim değişikliği dersinin 2025 yılına kadar dünyanın dört bir yanındaki okullarda müfredata girmesini öngörmektedir 14.
    Türkiye'de ise Milli Eğitim Bakanlığı, 2022-2023 eğitim öğretim yılından itibaren iklim değişikliği dersini ortaokul 6, 7 veya 8. sınıflarda, haftada 2 ders saati olmak üzere seçmeli olarak uygulamaya koymuştur 25. Ancak, dersin zorunlu hale getirilmesi için Change.org'da bir kampanya yürütülmektedir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İklim değişikliği nedir kısaca özet?

    İklim değişikliği, ısıyı tutan sera gazlarının atmosferde artması ile ortalama sıcaklıkların yükselmesi ve sonucunda iklimin, beklenmeyen değişimlere uğramasıdır. İklim değişikliği, insan kaynaklı sebeplerden meydana gelebileceği gibi doğal olaylar ile de gerçekleşen bir değişimdir. İklim değişikliğinin bazı etkileri: deniz seviyelerinin yükselmesi; donmuş kıta parçalarının yapılarının değişmesi; dağlık bölge yapılarının değişmesi; canlı ekosistem yapısının bozulması; gıda üretim sisteminde geri dönülemez aksaklıkların meydana gelmesi; hava olaylarının doğal afetler düzeyine çıkması.

    İklim değişikliği ve çevre eğitimi dersi ne zaman başlayacak?

    "İklim Değişikliği ve Çevre Eğitimi" dersi, 2022-2023 eğitim öğretim yılından itibaren ortaokul 6, 7 veya 8. sınıflarda, haftada 2 ders saati olmak üzere seçmeli olarak okutulmaya başlanmıştır. Dolayısıyla, 2025-2026 eğitim öğretim yılında da bu dersin başlaması beklenmektedir.

    İklim değişikliği yasası ne zaman çıkacak?

    Türkiye'nin ilk İklim Kanunu, 2 Temmuz 2025 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilerek yasalaşmıştır. Kanun, 9 Temmuz 2025 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    İklim değişikliğinde öğretmenin rolü nedir?

    İklim değişikliğinde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir: Bilinçlendirme: Öğretmenler, öğrencileri iklim değişikliği konusunda bilinçlendirir ve onları değişimin aracıları olarak yetiştirir. Eğitim ve Farkındalık: İklim değişikliği eğitiminin ders müfredatıyla ilişkilendirilmesi ve öğrencilerin farkındalık düzeyinin artırılması için çalışmalar yapılır. Bilgi ve Beceri Geliştirme: Öğrencilerin iklim değişikliği ile ilgili bilgi, beceri ve kapasitelerinin artırılması, daha sürdürülebilir bir dünya için gerekli değer, tutum ve davranışların geliştirilmesi sağlanır. Öneri ve Katılım: Öğretmenler, iklim değişikliğiyle mücadelede alınabilecek önlemler konusunda öneriler sunar ve öğrencilerin bu tür projelere katılımını destekler. Ekolojik Okuryazarlık: Doğayla olan ilişkinin önemi vurgulanır ve öğrencilerin ekolojik okuryazarlık becerileri kazanması hedeflenir. Öğretmenlerin, iklim değişikliği konusunda yeterli bilgi ve farkındalığa sahip olmaları, bu süreçte kritik bir öneme sahiptir.