• Buradasın

    Hammond'un değerlendirme yaklaşımının temel amacı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hammond'un değerlendirme yaklaşımının temel amacı, bir eğitim programının hedeflerine ne ölçüde ulaştığını belirlemek ve bu hedeflere neden ulaşıldığını veya ulaşılamadığını analiz etmektir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Psikolojide 5 temel yaklaşım nedir?

    Psikolojide beş temel yaklaşım şunlardır: 1. Yapısalcı Yaklaşım: Psikolojinin konusunu insan bilincini oluşturan ögeler olarak görür ve içe bakış yöntemi ile incelenir. 2. İşlevselci Yaklaşım: Zihnin ne işe yaradığını inceler, çevreye uyum sağlamaya odaklanır. 3. Davranışçı Yaklaşım: Psikolojinin konusunu gözlenebilir ve ölçülebilir davranışları konu edinir, deneysel yöntemi esas alır. 4. Psikanalitik Yaklaşım: Tüm davranışlarımıza yön veren temel süreçlerin bilinç dışında yer aldığını savunur. 5. Bilişsel Yaklaşım: İnsan davranışlarının temelde zihinsel süreçlere dayandığını ve bu süreçlerin incelenmesi gerektiğini vurgular.

    Sosyal hizmetlerde kullanılan temel yaklaşımlar nelerdir?

    Sosyal hizmetlerde kullanılan temel yaklaşımlar şunlardır: 1. Analitik Kuramlar: Psikanalitik ve Adler kuramı gibi, bireylerin geçmiş yaşam deneyimlerinin şimdiki davranışlarını etkilediği varsayımıyla çalışır. 2. Yaşantısal-İlişkisel Yönelimli Kuramlar: Birey merkezli ve varoluşçu kuramlar gibi, grup üyelerinin sorumluluk almasını ve anlamlı seçimler yapmasını hedefler. 3. Eylem Kuramları: Bilişsel davranışçı ve gerçeklik kuramı gibi, bireylerin düşüncelerinde değişim sağlayarak istenmeyen davranışları istenilen davranışlara dönüştürmeyi amaçlar. 4. Post Modern Yaklaşımlar: Kısa süreli çözüm odaklı grup yaklaşımı gibi, bireyin sorunundan çok çözüme odaklanır ve soru sorma temel tekniklerden biridir. Ayrıca, sistem yaklaşımı ve ekolojik sistem yaklaşımı da sosyal hizmetlerde yaygın olarak kullanılan diğer yaklaşımlardır.

    Hammond değerlendirme modeli küpü nedir?

    Hammond Değerlendirme Modeli Küpü, R. Hammond tarafından 1973 yılında geliştirilen ve eğitim programlarını değerlendirmek için kullanılan üç boyutlu bir yapıdır. Bu küpün üç boyutu şunlardır: 1. Öğretim: Organizasyon, kapsam, yöntem, hizmetler, maliyet. 2. Kurum: Öğrenci, öğretmen, yönetici, aile, toplum. 3. Hedef Davranışlar: Bilişsel, duyuşsal, psikomotor. Küp, 90 hücreden oluşur ve bu hücreler, değerlendirme sırasında ortaya çıkabilecek soru türlerini belirlemek için kullanılır.