• Buradasın

    Doğa tabanlı öğrenme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Doğa tabanlı öğrenme, çocukların doğal çevre ile etkileşimde bulunarak öğrenmelerini teşvik eden bir eğitim yaklaşımıdır 13.
    Bu yöntem, aşağıdaki unsurları içerir:
    • Doğa yürüyüşleri ve keşif gezileri: Çocukların bitkileri, hayvanları ve doğal oluşumları gözlemlemeleri 1.
    • Bahçecilik ve bitki yetiştirme: Çocukların sorumluluk duygusunu geliştirmek ve doğanın döngüsünü anlamalarına yardımcı olmak için 1.
    • Doğal malzemelerle sanat ve el sanatları: Yaprak, taş, dal gibi malzemelerle yapılan projeler çocukların hayal güçlerini kullanmalarını sağlar 14.
    • Doğa temalı hikaye ve masallar: Çocukların doğaya olan ilgisini artırmak için doğa hakkında yazılmış kitaplar okumak veya hikayeler anlatmak 1.
    • Doğa oyunları ve aktiviteleri: Saklambaç, ip atlama gibi oyunlar çocukların problem çözme becerilerini ve dikkatlerini geliştirir 1.
    Doğa tabanlı öğrenme, çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine katkıda bulunur ve onların yaratıcılıklarını artırır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doğa neden önemlidir?

    Doğa, insanlar ve diğer canlılar için büyük bir öneme sahiptir çünkü: Temel ihtiyaçları karşılar. Ekosistem dengesini korur. Ruhsal sağlığa olumlu etkisi vardır. Biyoçeşitliliği korur. Tarım ve gıda üretimini destekler. Ancak sanayileşme, şehirleşme, ormansızlaşma, plastik kirliliği ve iklim değişikliği gibi etkenler nedeniyle doğa her geçen gün zarar görmektedir.

    Doğa nedir kısaca tanımı?

    Doğa, insan yapımı dışında kalan ve kendiliğinden var olan, sürekli değişen ve dönüşen tüm fiziki evren ile onun kendiliğinden işleyişidir. Türk Dil Kurumu'na göre ise doğa, kendi kuralları çerçevesinde sürekli gelişen, değişen canlı ve cansız varlıkların hepsi, tabiat, natür olarak tanımlanmaktadır.

    Doğa temelli eğitim hangi yaklaşım?

    Doğa temelli eğitim, çeşitli yaklaşımlarla uygulanabilir, bunlardan bazıları: Orman pedagojisi. Orman anaokulu yaklaşımı. Waldorf yaklaşımı. Montessori yaklaşımı. Ayrıca, "doğa temelli öğrenme" ve "doğa temelli müfredat modelleri" gibi genel terimler de doğa temelli eğitimi tanımlamak için kullanılabilir.

    Doğa ve insan iletişimi nedir?

    Doğa ve insan iletişimi, doğal çevre ile insan arasındaki etkileşimi ifade eder. Doğa ve insan iletişiminin bazı örnekleri: Temel ihtiyaçlar: İnsanların beslenme, giyinme ve barınma gibi temel ihtiyaçları doğal çevre ile ilişkilidir. Barınma: İklim tipine göre farklı yapı malzemeleri kullanılır; kurak bölgelerde kerpiç, taşlık bölgelerde taş, ormanlık alanlarda ise ahşap meskenler yaygındır. Ekonomik faaliyetler: Doğal çevre, tarım, orman ürünleri ve seramik gibi çeşitli ekonomik faaliyetleri etkiler. Sağlık: Doğa ile etkileşim, fiziksel ve ruhsal sağlığı olumlu etkiler; stres ve kaygıyı azaltır, konsantrasyonu artırır. İnsanlar, doğal çevreyi kendi ihtiyaçları doğrultusunda değiştirirken, bu süreç çevre sorunlarına da yol açabilir.