• Buradasın

    DEÜ intörnlük ne zaman başlıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dokuz Eylül Üniversitesi'nde (DEÜ) intörnlük dönemi, tıp fakültesi altıncı sınıf öğrencileri için akademik takvimde belirlenen eğitim ve öğretim dönemlerinde başlamaktadır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Dokuz Eylül Tıp intörn kaç ay?

    Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde intörnlük dönemi 6 ay sürer. Bu dönem, öğrencilerin son yıl eğitimlerini çeşitli sağlık kuruluşlarında uygulamalı olarak tamamladıkları dönemdir. İntörnlük dönemi, 8 haftalık bloklar halinde yürütülür ve bu bloklar arasında İç Hastalıkları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Halk Sağlığı, Acil Tıp, Genel Cerrahi, Kadın Hastalıkları ve Doğum gibi farklı stajlar bulunur.

    Dokuz eylül tıpta intörnler ne yapar?

    Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde intörn doktorlar, hastanenin çeşitli bölümlerinde çalışarak temel bilgi ve becerilerini geliştirirler. İntörn doktorların bazı görevleri: Poliklinik uygulamalarına katılmak ve yataklı birimlerde hastaları izlemek. Hasta dosyalarını hazırlamak, tasnif etmek ve hasta istemlerini zamanında vermek. Tıbbi kayıt tutma ve değerlendirme becerisi kazanmak. Cerrahi malzemeleri sterilizasyona göndermek. Hastaları muayene etmek veya muayene esnasında yanında bulunmak. Hastalara sonda takmak. Hastaları tedavi süreci ve aldıkları ilaçlar hakkında bilgilendirmek. Klinik uygulamaların yapılıp yapılmadığını kontrol etmek. Nöbet tutmak. İntörn doktorlar, bu görevleri danışman öğretim üyelerinin gözetiminde yerine getirirler.

    İntörnlük kaç yıl sürer?

    İntörnlük dönemi, tıp fakültesinde 6. yıl olarak tanımlanır ve 1 yıl sürer.

    İntörn listesi ne zaman açıklanır?

    İntörn listesi, tıp fakültelerinde dönem başında açıklanır.

    Tıp fakültesinde neden intörnlük var?

    Tıp fakültesinde intörnlük döneminin amacı, öğrencilerin hekimlik pratiğine hazırlanmalarını sağlamaktır. Bu dönemde öğrenciler: Daha önce edindikleri teorik bilgileri klinik uygulamalarla pekiştirirler. Hekimlik sanatını en iyi şekilde uygulayabilecekleri düzeye gelirler. İletişim becerileri ve mesleksel değerleri kullanarak klinik sorunlara çözüm getirme yeteneklerini geliştirirler.