Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ders içi performans değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Amacın Belirlenmesi: Performans değerlendirmenin sürecinin mi, sonucun mu yoksa her ikisinin birlikte mi değerlendirileceğine karar verilmelidir 1.
- Performans Ölçütlerinin Belirlenmesi: Performansın ölçütleri, bireyin bir etkinliği tam ve doğru bir şekilde yapması için göstermesi gereken davranışları tanımlar 1. Bu ölçütlerin sayısı 10-15 arasında olmalı ve açık ifadelerle belirtilmelidir 1.
- Ölçme Araçlarının Seçimi: Performans değerlendirme için kontrol listesi, derecelendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (rubrik) gibi araçlar kullanılabilir 12.
- Puanlama Stratejisinin Belirlenmesi: Puanlama analitik veya bütünsel biçimde olabilir 1. Hangi yöntemin kullanılacağına değerlendirmenin amacı göre karar verilir 1.
- Ölçeğin Uygulanması: Öğretmen gözlemi, öğrenci anketi veya görüşmesi gibi yöntemlerle ölçek uygulanabilir 2.
Bu süreçte, ölçütlerin açık ve anlaşılır olması, soruların öğrenci seviyesine uygun olması ve uygulamanın kolay ve güvenilir olması önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: