• Buradasın

    Deniz D Küçük B Cansız Ş Akgün L İşleyen T (2014). Ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının üstbiliş farkındalıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Üstbiliş Farkındalıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" başlıklı makale, Demet Deniz, Betül Küçük, Şükrü Cansız, Levent Akgün ve Tevfik İşleyen tarafından yazılmış ve 2014 yılında Kastamonu Eğitim Dergisi'nde yayımlanmıştır 134.
    Makalenin özetinden bazı noktalar:
    • Araştırmanın amacı: Ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının üst biliş stratejilerini kullanma farkındalıklarını ve üstbilişin boyutları olan bilişin bilgisi ve düzenlenmesini sınıf düzeylerine ve cinsiyetlerine göre incelemek 123.
    • Örneklem: Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 117 öğretmen adayı 123.
    • Yöntem: Nicel yaklaşımın deneysel olmayan desenlerinden karşılaştırma yöntemi kullanılmış ve veri toplama aracı olarak 52 maddeden oluşan Likert tipi Üst Biliş Farkındalık Envanteri kullanılmıştır 123.
    • Bulgular: Üst biliş farkındalık puanları ile sınıf düzeyleri arasında ve cinsiyet farklılığı arasında anlamlı bir fark yoktur 123.
    Makalenin tamamına, Atatürk Üniversitesi Akademik Veri Yönetim Sistemi (avesis.atauni.edu.tr) üzerinden ulaşılabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Üstbiliş farkındalığı nedir?

    Üstbiliş farkındalığı, kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesidir. Üstbiliş kavramının temel bileşenleri şunlardır: Üstbilişsel bilgi: Bireyin bilişsel süreçleri hakkındaki inançları. Üstbilişsel deneyimler: Bilişsel süreçlerin yorumlanması. Üstbilişsel kontrol stratejileri: Bilişsel sistemleri kontrol etmek için kullanılan stratejiler. Üstbiliş farkındalığı, bireyin neyi bilip neyi bilmediğini anlamasına, öğrenme stratejilerini etkili bir şekilde kullanmasına ve kendi öğrenmesini izlemesine yardımcı olur.

    Matematik öğretmeni adaylarının üst biliş farkındalıkları nelerdir?

    Matematik öğretmeni adaylarının üst biliş farkındalıkları hakkında şu bilgiler verilebilir: Genel Düzey: Ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının üst bilişsel farkındalıklarının yüksek olduğu belirtilmiştir. Sınıf Düzeyine Göre Farkındalık: Birinci sınıf öğretmen adaylarının üst bilişsel farkındalık puanları, ikinci sınıf öğretmen adaylarına göre daha yüksektir. Cinsiyet Etkisi: Cinsiyet değişkenine göre üstbilişsel farkındalık seviyelerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Program ve Akademik Başarı Etkisi: Öğrenim görülen program ve akademik başarı, üstbilişsel farkındalık üzerinde etkili olmuştur. Üstbilişsel farkındalık, bireylerin kendi bilişsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu süreçleri kontrol etmelerini sağlar.