• Buradasın

    Davranışçı kuramın temsilcileri kimlerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Davranışçı kuramın temsilcileri şunlardır:
    1. John B. Watson: Davranışçılığın kurucusudur ve "Little Albert" deneyi ile öğrenmenin çevresel etkenlere tepki olarak geliştiğini vurgulamıştır 12.
    2. Ivan Pavlov: Klasik koşullanma teorisini geliştirmiştir ve köpeklerin salya refleksini kullanarak nötr uyarıcıların koşullu uyarıcı haline gelebileceğini göstermiştir 13.
    3. Burrhus Frederic Skinner: Edimsel koşullanma kavramını ortaya koymuş ve davranışların sonuçları tarafından kontrol edildiğini savunmuştur 12.
    4. Edward Thorndike: "Etki Yasası" ile davranışların sonuçları ile nasıl şekillendiğini açıklamıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Davranışçılık ve yapılandırmacılık arasındaki fark nedir?

    Davranışçılık ve yapılandırmacılık, öğrenme teorileri arasında iki farklı yaklaşımı temsil eder: 1. Davranışçılık: Öğrenmeyi, uyaranlara verilen gözlemlenebilir tepkiler olarak görür. 2. Yapılandırmacılık: Öğrenmeyi aktif ve sosyal bir süreç olarak görür.

    Davranışçı öğrenme tanımı nedir?

    Davranışçı öğrenme tanımı, bireylerin davranışlarının, çevrelerindeki uyaranlarla ilişkili olarak nasıl şekillendiğini inceleyen bir öğrenme kuramıdır. Bu kurama göre, bireylerin davranışları, çevresel uyaranlara verdikleri tepkilerle belirlenir ve öğrenme, gözlemlenebilir davranışlar üzerinden açıklanır.

    Bilişsel ve davranışçı kuramlar hangi kurama tepki olarak doğmuştur?

    Bilişsel ve davranışçı kuramlar, gestalt kuramına tepki olarak doğmuştur.

    Hull'un sistematik davranışçılık kuramı nedir?

    Hull'un Sistematik Davranışçılık Kuramı, Clark Leonard Hull tarafından geliştirilen ve öğrenmeyi matematiksel bir yaklaşımla açıklamaya çalışan bir psikolojik kuramdır. Kuramın temel ilkeleri şunlardır: 1. Dışsal Uyarıcı ve Uyarıcı Kalıntısı: Dışsal uyarıcılar, duyu sinirlerine etki eder ve bu etki uyarıcı yok olduktan sonra da birkaç saniye sürer. 2. Duyusal Uyarıcıların Etkileşimi: Bir davranışın sadece bir uyarıcı sonucunda oluşması nadirdir; çoğu zaman birçok uyarıcının etkileşimi sonucu ortaya çıkar. 3. Öğrenilmemiş Davranışlar: Organizma, bir ihtiyaç duyduğunda bu ihtiyacı giderebilecek davranış hiyerarşisine sahiptir. 4. Öğrenmenin Koşulları: Uyarıcı davranışı doğurur, davranış da biyolojik ihtiyacın karşılanmasını sağlarsa, uyarıcı ve tepki arasındaki bağ güçlenir. 5. Uyarıcı Genellemesi: Birbirine benzer uyarıcılar aynı koşullu tepkiyi oluşturur. 6. Uyarıcı-Dürtü Bağı: Her dürtü, spesifik bir uyarıcıyla ilişkilidir.

    Davranışçı yaklaşım örnekleri nelerdir?

    Davranışçı yaklaşım örnekleri şunlardır: 1. Sistematik Duyarsızlaştırma: Fobiler ve korkuların tedavisinde kullanılan bir tekniktir. 2. Edimsel Koşullanma: B. F. Skinner'ın teorisine göre, bireyler hoşa giden sonuçlara yol açan davranışları tekrarlama, istenmeyen sonuçlar doğuran davranışları ise tekrarlamama eğilimindedirler. 3. Programlı Öğretim: Skinner'ın eğitime katkılarından biri olan bu yöntem, öğrencilerin küçük ilerlemeler şeklindeki öğretim materyaline verdikleri tepkilerin pekiştirilerek yönlendirilmesinin sağlanmasıdır. 4. Küçük Albert Deneyi: John B. Watson tarafından yapılan bu deneyde, bir bebeğe beyaz bir fare gösterilmiş ve her gösterildiğinde arkasından büyük bir gürültü verilmiştir.

    Davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşım nedir?

    Davranışçı yaklaşım ve bilişsel yaklaşım, psikolojide farklı perspektifler sunan iki temel yaklaşımdır. 1. Davranışçı Yaklaşım: Bu yaklaşım, bireyin davranışlarını dış dünyadaki uyaranlara verdiği tepkiler üzerinden açıklar. 2. Bilişsel Yaklaşım: Bilişsel yaklaşım ise bireyin düşünce süreçlerini, algılarını ve inançlarını merkeze alır.

    Davranışçı kuramda pekiştirme türleri nelerdir?

    Davranışçı kuramda pekiştirme türleri şunlardır: 1. Olumlu Pekiştirme: Organizmanın içinde bulunduğu duruma hoş bir uyarıcının eklenmesiyle istendik davranışın tekrarlanma olasılığının artırılması. 2. Olumsuz Pekiştirme: İçinde bulunulan mevcut durumda hoş olmayan uyarıcının ortamdan çıkarılarak istendik davranışın tekrarlanma olasılığının artırılması. 3. Maddi Pekiştirme: Pekiştirmede kullanılan unsurun maddi bir değer taşıması. 4. Manevi Pekiştirme: Pekiştirmede kullanılan unsurun maddi bir değer taşımaması. 5. İçten Pekiştirme: Pekiştirmenin bireyin kendisi tarafından kendisine yönelik yapılması. 6. Dıştan Pekiştirme: Pekiştirmenin bireyin çevresindekiler tarafından onun istenilen bir davranışının tekrar edilmesini sağlamak için yapılması. 7. Dolaylı Pekiştirme: Bireyin gözlemlediği bir modelin pekiştirilmesine bağlı olarak modelin sergilemiş olduğu davranışı gerçekleştirmesi.