• Buradasın

    Babürlü altın çağı'nın tarihi tarihçileri ve tarihyazımı Cihangir Şah (1605-1627) ve Şah Cihan dönemi (1628-1658)?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Babürlü Altın Çağı'nın tarihi, tarihçileri ve tarihyazımı Cihangir Şah (1605-1627) ve Şah Cihan dönemi (1628-1658) için şu şekilde özetlenebilir:
    Tarihçiler:
    1. Mirza Celali Tabâtabâî: Şah Cihan'ın ilk saray tarihçisi olarak bilinir ve 1632'de Hindistan'a gelmiştir 1.
    2. Lâhûrî: Şah Cihan'ın saltanatının on yılını ele alan üç ciltlik bir tarih eseri yazmıştır 12.
    3. Muhammed Tahir Ashna Aka Inayat Khan: Lâhûrî'nin eserinin kısaltılmış bir versiyonunu derlemiştir 1.
    Tarihyazımı:
    1. Tüzük-i Cihângîrî: Cihangir Şah'ın otobiyografik eseri olup, 1605 yılında yazmaya başlamış ve on altıncı yılında Mu’temid'e devretmiştir 12.
    2. Pâdişâhnâme: Şah Cihan'ın saltanatının tamamını kapsayan ve on yıl esasına göre yazılmış bir eserdir 12.
    Diğer Kaynaklar:
    • Niccolo Manucci: Şah Cihan ve Evrengzib dönemlerini kapsayan, Avrupa'da da referans alınan bir seyahatname yazmıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Cihangir Şah neden tarih yazdı?

    Cihangir Şah'ın tarih yazmasının nedeni, Babür İmparatorluğu'nun dördüncü hükümdarı olarak, babası Ekber Şah'ın başlattığı Hindistan'ı birleştirme hareketini devam ettirmeye çalışmasıdır. Ayrıca, Cihangir Şah'ın döneminde Hindistan, ilim, kültür, sanat, din, dil, edebiyat ve ziraat gibi birçok alanda önemli gelişmeler yaşamış ve bir kültür merkezi haline gelmiştir. Ancak, Cihangir Şah'ın alkol bağımlılığı ve av merakı, eşi Nur Cihan'ın etkisi altında kalması gibi nedenlerle devletin siyasi meseleleriyle yeterince ilgilenemediği de belirtilmektedir.

    Cihangir Şah dönemi neden önemlidir?

    Cihangir Şah döneminin önemli olmasının bazı sebepleri şunlardır: Bayındırlık işleri: Agra ile Lahor arasında ağaçlıklı yollar, işaret kuleleri ve sulu gölgelikler yaptırmıştır. Kültürel gelişim: Farsça'yı devlet ve kültür dili haline getirmiş, Pers şair, sanatçı, heykelci ve müzisyenlerin Agra'yı kültürel bir merkez haline gelmesine katkı sağlamıştır. Hoşgörü politikası: Müslüman, Hindu, Sih ve Hristiyan gibi farklı dini inançlara sahip grupların bir arada yaşamasına izin vermiş, ibadethanelerin inşa edilmesine ve cizye vergisi alınmamasına müsaade etmiştir. Sanat ve estetik: Resim sanatını desteklemiş, kendi dönemi ve önemli şahsiyetlerin resimlerini çizmiştir. Dîn-i İlâhî projesi: Babası Ekber Şah'ın Müslüman ve Hindu toplulukları kaynaştırma çabalarını sürdürmüştür. Avrupalılarla ilişkiler: Avrupalı misyoner, tüccar ve diplomatların Babürlü topraklarına gelmesine izin vermiştir.

    Şah Cihan ve Mümtaz Mahal nasıl tanıştı?

    Şah Cihan ve Mümtaz Mahal, 1607 yılında, Şah Cihan henüz Babür İmparatorluğu'nun beşinci imparatoru olmadan önce tanışmışlardır. O zamanlar adı “Prens Khurram” olan Şah Cihan, Mümtaz Mahal’a (o zamanlar adı Ercümend Banu Begüm) ilk görüşte aşık olmuştur.

    Şah Cihan ve Babürler aynı mı?

    Şah Cihan, Babürler'in bir hükümdarıdır. Babürler, 1526-1858 yılları arasında Hindistan’da hüküm süren Hind-Moğol İmparatorluğu'nun hanedanının adıdır.

    Şah Cihan neden Tac Mahal'i yaptı?

    Şah Cihan, Tac Mahal'i, 1631 yılında doğum sırasında ölen en sevdiği eşi Mümtaz Mahal'in anısına inşa ettirmiştir. Şah Cihan'ın, eşine olan sevgisini ve ölen eşine olan bağlılığını simgeleyen bu anıt mezar, aynı zamanda Babürlülerin güç ve kudretini temsil eden bir eser olarak da kabul edilir.