A ve B SES grupları, Türkiye'deki pazarlama faaliyetlerinde kullanılan bir sınıflandırma sistemidir. A SES grubu şu özelliklere sahiptir: Toplumun %4'ünü oluşturur ve hemen hepsi üniversite mezunudur. Yarıya yakın kısmı ücretli çalışan nitelikli uzmanlardan (avukat, doktor, mühendis vb.) oluşur. Hanelerin %20'si para biriktirir ve %30'u tatilini tatil köyü veya otelde geçirir. Hanelerin yarısına yakınında kitaplık vardır. B SES grubu şu özelliklere sahiptir: Nüfusun %9'unu oluşturur ve üniversite/lisansüstü oranı %60'tır. %60'ı memur, teknik personel veya uzman (yönetici olmayan)dır. Hanelerin %13'ü para biriktirir ve %20'si tatilini tatil köyü veya otelde geçirir. Hanelerin %30'unda kitaplık vardır. SES grupları, A, B, C1, C2, D ve E olmak üzere 6 ana gruba ayrılır.