Buradasın
Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B., Dinçer, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik eleştirel düşünme standartları ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(1), 25-50.
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
"Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" başlıklı makale, Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B. ve Dinçer, S. tarafından yazılmış ve 2015 yılında Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi'nin 21(1) sayısında yayımlanmıştır 35.
Makalenin konusu:
- Eleştirel düşünme becerilerinin ulusal alan yazında yeterince incelenmemiş olması 2.
- Eleştirel düşünme standartları olarak belirlenen altı faktöre dayalı bir ölçek geliştirme amacı 2.
Yöntem:
- Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 586 lisans öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür 13.
- Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır 13.
Bulgular:
- Üç faktör ve 42 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir 13.
- Faktörlerin iç tutarlık katsayıları sırasıyla .89, .78 ve .63 olarak hesaplanmıştır 13.
- Ölçeğin geneli için bu katsayı .75 olarak belirlenmiştir 13.
Sonuç:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: