• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevapYaCevap
  • YaÖzet
  • Seyahat
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • Teknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve EğitimBilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • YaCevap ›
    • Bilim ve Eğitim ›

    Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B., Dinçer, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik eleştirel düşünme standartları ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(1), 25-50.

    • Eğitim
    • Psikometri
    • EleştirelDüşünme
    • Araştırma

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" başlıklı makale, Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B. ve Dinçer, S. tarafından yazılmış ve 2015 yılında Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi'nin 21(1) sayısında yayımlanmıştır 35.
    Makalenin konusu:
    • Eleştirel düşünme becerilerinin ulusal alan yazında yeterince incelenmemiş olması 2.
    • Eleştirel düşünme standartları olarak belirlenen altı faktöre dayalı bir ölçek geliştirme amacı 2.
    Yöntem:
    • Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 586 lisans öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür 13.
    • Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır 13.
    Bulgular:
    • Üç faktör ve 42 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir 13.
    • Faktörlerin iç tutarlık katsayıları sırasıyla .89, .78 ve .63 olarak hesaplanmıştır 13.
    • Ölçeğin geneli için bu katsayı .75 olarak belirlenmiştir 13.
    Sonuç:
    • Eleştirel düşünme becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirildiği sonucuna varılmıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. toad.halileksi.net
        1
      2. acarindex.com
        2
      3. researchgate.net
        3
      4. mendeley.com
        4
      5. search.trdizin.gov.tr
        5
    • Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri nasıl ölçülür?

    • Eğitim fakültelerinde eleştirel düşünme eğitimi nasıl verilir?

    • Ölçek geliştirme süreci nasıl işler?

    • Daha fazla bilgi

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin bu programın hazırlanmasında çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirmektedir. Ancak, bu sürecin zorlukları, özellikle web tabanlı destek eğitim ortamlarında daha da belirgin hale gelmektedir.

    BEP'in (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirir. Bu stratejiler arasında: Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel gereksinimleri, ilgi alanları ve yetenekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Eğitim materyallerinin uyarlanması: Öğrencilerin öğrenme stillerine ve gereksinimlerine uygun materyaller kullanılmalıdır. Öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi: Farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrencilere uygun öğrenme ortamları sağlanmalıdır. İşbirlikçi öğrenme ortamının sağlanması: Öğretmenler, uzmanlar ve ailelerle işbirliği içinde çalışılmalıdır. Düzenli izleme ve geri bildirim: BEP'in uygulanması düzenli olarak izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Web tabanlı destek eğitim ortamlarında bu sürecin zorlukları, teknik altyapı, öğrenci-öğretmen etkileşimi ve materyallerin uyarlanması gibi alanlarda ortaya çıkabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, öğretmenlerin teknolojik araçları etkin kullanması ve öğrenci geri bildirimlerine göre sürekli güncelleme yapması önemlidir.
    • Eğitim
    • BEP
    5 kaynak
  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"1kgi0":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem/","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping/","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance/","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap/","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/yaozet/","title":"YaÖzet","id":"summary"},{"url":"https://yandex.com.tr/travel/","title":"Seyahat","id":"travel"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel/","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"dialogProps":{"host":"yandex.com.tr","lang":"tr","project":"neurolib","queryParams":{"exp_flags":"skin","preset":"oceania","utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fbilim-ve-egitim%2Fq%2Faybek-b-aslan-s-coskun-arisoy-b-dincer-s-2015-4236305866%3Flr%3D213%26ncrnd%3D14649","tld":"com.tr","platform":"desktop"},"className":"PortalHeader-User"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"9507908811761288678","lr":213,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1761288731810077-7740917437158903361-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-63-BAL","lr":"213","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"1kgi1":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap/","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"science-and-education","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"1kgi2":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"**\"Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması\"** başlıklı makale, Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B. ve Dinçer, S. tarafından yazılmış ve 2015 yılında Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi'nin 21(1) sayısında yayımlanmıştır [```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/)[```5```](https://avesis.cu.edu.tr/yayin/9c0bbf03-ea3a-4219-b02f-49cffcdb2336/ogretmen-adaylarina-yonelik-elestirel-dusunme-standartlari-olcegi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi).\n\n**Makalenin konusu**:\n* Eleştirel düşünme becerilerinin ulusal alan yazında yeterince incelenmemiş olması [```2```](https://www.academia.edu/11728051/%C3%96%C4%9ERETMEN_ADAYLARINA_Y%C3%96NEL%C4%B0K_ELE%C5%9ET%C4%B0REL_D%C3%9C%C5%9E%C3%9CNME_STANDARTLARI_%C3%96L%C3%87E%C4%9E%C4%B0_GE%C3%87ERL%C4%B0K_VE_G%C3%9CVEN%C4%B0RL%C4%B0K_%C3%87ALI%C5%9EMASI).\n* Eleştirel düşünme standartları olarak belirlenen altı faktöre dayalı bir ölçek geliştirme amacı [```2```](https://www.academia.edu/11728051/%C3%96%C4%9ERETMEN_ADAYLARINA_Y%C3%96NEL%C4%B0K_ELE%C5%9ET%C4%B0REL_D%C3%9C%C5%9E%C3%9CNME_STANDARTLARI_%C3%96L%C3%87E%C4%9E%C4%B0_GE%C3%87ERL%C4%B0K_VE_G%C3%9CVEN%C4%B0RL%C4%B0K_%C3%87ALI%C5%9EMASI).\n\n**Yöntem**:\n* Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 586 lisans öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/).\n* Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/).\n\n**Bulgular**:\n* Üç faktör ve 42 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/).\n* Faktörlerin iç tutarlık katsayıları sırasıyla .89, .78 ve .63 olarak hesaplanmıştır [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/).\n* Ölçeğin geneli için bu katsayı .75 olarak belirlenmiştir [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```3```](https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/).\n\n**Sonuç**:\n* Eleştirel düşünme becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirildiği sonucuna varılmıştır [```1```](https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi)[```2```](https://www.academia.edu/11728051/%C3%96%C4%9ERETMEN_ADAYLARINA_Y%C3%96NEL%C4%B0K_ELE%C5%9ET%C4%B0REL_D%C3%9C%C5%9E%C3%9CNME_STANDARTLARI_%C3%96L%C3%87E%C4%9E%C4%B0_GE%C3%87ERL%C4%B0K_VE_G%C3%9CVEN%C4%B0RL%C4%B0K_%C3%87ALI%C5%9EMASI).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://toad.halileksi.net/olcek/ogretmen-adaylarina-yonelik-elestirel-dusunme-standartlari-olcegi/","title":"Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme...","shownUrl":"https://toad.halileksi.net/olcek/ogretmen-adaylarina-yonelik-elestirel-dusunme-standartlari-olcegi/","rel":"nofollow"},{"sourceId":2,"url":"https://www.acarindex.com/kuram-ve-uygulamada-egitim-yonetimi/ogretmen-adaylarina-yonelik-elestirel-dusunme-standartlari-olcegi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi-393280","title":"[PDF] Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme...","shownUrl":"https://www.acarindex.com/kuram-ve-uygulamada-egitim-yonetimi/ogretmen-adaylarina-yonelik-elestirel-dusunme-standartlari-olcegi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi-393280","rel":"nofollow"},{"sourceId":3,"url":"https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi","title":"(PDF) Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme...","shownUrl":"https://www.researchgate.net/publication/277655104_Ogretmen_Adaylarina_Yonelik_Elestirel_Dusunme_Standartlari_Olcegi_Gecerlik_ve_Guvenirlik_Calismasi","rel":"nofollow"},{"sourceId":4,"url":"https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/","title":"Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleşt... Preview... | Mendeley","shownUrl":"https://www.mendeley.com/catalogue/52124709-7c2f-3f29-954d-a26fdd7af94b/","rel":"nofollow"},{"sourceId":5,"url":"https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/176823","title":"Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme...","shownUrl":"https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/176823","rel":"nofollow"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B., Dinçer, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik eleştirel düşünme standartları ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(1), 25-50.","homeUrl":"/yacevap/","categoryUrl":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","categoryTitle":"Bilim ve Eğitim","canUseNativeShare":false,"tags":[{"href":"/yacevap/t/egitim","text":"Eğitim"},{"href":"/yacevap/t/psikometri","text":"Psikometri"},{"href":"/yacevap/t/elestireldusunme","text":"EleştirelDüşünme"},{"href":"/yacevap/t/arastirma","text":"Araştırma"}],"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":0,"text":"Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri nasıl ölçülür?","url":"/search?text=%C3%96%C4%9Fretmen+adaylar%C4%B1n%C4%B1n+ele%C5%9Ftirel+d%C3%BC%C5%9F%C3%BCnme+becerileri+nas%C4%B1l+%C3%B6l%C3%A7%C3%BCl%C3%BCr%3F&promo=force_neuro"},{"id":1,"text":"Eğitim fakültelerinde eleştirel düşünme eğitimi nasıl verilir?","url":"/search?text=E%C4%9Fitim+fak%C3%BCltelerinde+ele%C5%9Ftirel+d%C3%BC%C5%9F%C3%BCnme+e%C4%9Fitimi&promo=force_neuro"},{"id":2,"text":"Ölçek geliştirme süreci nasıl işler?","url":"/search?text=%C3%96l%C3%A7ek+geli%C5%9Ftirme+s%C3%BCreci&promo=force_neuro"},{"id":-1,"url":"/search?text=Aybek%2C+B.%2C+Aslan%2C+S.%2C+Co%C5%9Fkun-Ar%C4%B1soy%2C+B.%2C+Din%C3%A7er%2C+S.+%282015%29.+%C3%96%C4%9Fretmen+adaylar%C4%B1na+y%C3%B6nelik+ele%C5%9Ftirel+d%C3%BC%C5%9F%C3%BCnme+standartlar%C4%B1+%C3%B6l%C3%A7e%C4%9Fi%3A+Ge%C3%A7erlik+ve+g%C3%BCvenirlik+%C3%A7al%C4%B1%C5%9Fmas%C4%B1.+Kuram+ve+Uygulamada+E%C4%9Fitim+Y%C3%B6netimi%2C+21%281%29%2C+25-50.&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"9507908811761288678","reqid":"1761288731810077-7740917437158903361-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-63-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isMacOS":false,"isEmbeddedFuturis":false,"brand":"yazeka","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"1kgi3":{"state":{"relatedMaterials":[{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.iienstitu.com/blog/bireysellestirilmis-egitim-programi-bep-nedir?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.egitimkutusu.com/blog-ayrinti/bep-hangi-ogrenciler-icin-hazirlanir/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://bursaozelegitim.com.tr/bireysellestirilmis-egitim-plani-bep-hazirlamanin-onemi/?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1074790?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://sabancivakfi.org/i/content/Destek_Egitim_Odalari_BEP_ve_Etkinlik_Uygulamalari.pdf?size=16&stub=1"],"header":"BEP'in öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin bu programın hazırlanmasında çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirmektedir. Ancak, bu sürecin zorlukları, özellikle web tabanlı destek eğitim ortamlarında daha da belirgin hale gelmektedir.","teaser":"BEP'in (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) öğrencinin bireysel gelişim alanlarına katkı sağlama potansiyeli, öğretmenlerin çeşitli stratejiler benimsemesini gerektirir. Bu stratejiler arasında: Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel gereksinimleri, ilgi alanları ve yetenekleri göz önünde bulundurulmalıdır. Eğitim materyallerinin uyarlanması: Öğrencilerin öğrenme stillerine ve gereksinimlerine uygun materyaller kullanılmalıdır. Öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi: Farklı öğretim yöntemleri kullanılarak öğrencilere uygun öğrenme ortamları sağlanmalıdır. İşbirlikçi öğrenme ortamının sağlanması: Öğretmenler, uzmanlar ve ailelerle işbirliği içinde çalışılmalıdır. Düzenli izleme ve geri bildirim: BEP'in uygulanması düzenli olarak izlenmeli ve değerlendirilmelidir. Web tabanlı destek eğitim ortamlarında bu sürecin zorlukları, teknik altyapı, öğrenci-öğretmen etkileşimi ve materyallerin uyarlanması gibi alanlarda ortaya çıkabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, öğretmenlerin teknolojik araçları etkin kullanması ve öğrenci geri bildirimlerine göre sürekli güncelleme yapması önemlidir.","href":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim/q/bep-in-ogrencinin-bireysel-gelisim-alanlarina-katki-saglama-potansiyeli-ogretmenlerin-2894546396","tags":[{"href":"/yacevap/t/egitim","text":"Eğitim"},{"href":"/yacevap/t/bep","text":"BEP"}]}],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"1kgi4":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"1kgi5":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"1kgiw06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}