Buradasın
Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B., Dinçer, S. (2015). Öğretmen adaylarına yönelik eleştirel düşünme standartları ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(1), 25-50.
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aybek, B., Aslan, S., Coşkun-Arısoy, B. ve Dinçer, S. (2015) tarafından yapılan "Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" başlıklı araştırmada, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme standartlarını belirlemek amacıyla bir ölçek geliştirilmiştir 12.
Çalışmanın ana bulguları:
- Ölçek, üç faktör ve 42 maddeden oluşmaktadır 23. Bu faktörler, "derinlik, genişlik ve yeterlilik", "kesinlik ve doğruluk" ve "önem, alaka ve açıklık" olarak adlandırılmıştır 3.
- İç tutarlık katsayıları sırasıyla .89, .78 ve .63 olarak hesaplanmış, ölçeğin geneli için bu değer .75 olarak belirlenmiştir 23.
- Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğe ait faktörlerin toplam varyansın yaklaşık %36'sını açıkladığını göstermiştir 23.
Ölçek, eğitim fakültelerinde öğrenim gören lisans öğrencilerine uygulanabilmektedir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: