• Buradasın

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi iyi mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi iyidir 345.
    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, başkentteki en köklü tıp fakültelerinden biridir 3. Klinik ve temel bilimlerdeki başarılarıyla öne çıkmaktadır 3.
    2025 yılı itibarıyla QS Dünya Üniversiteleri Sıralaması’nda tıp alanında ilk 400’de yer alarak uluslararası düzeyde de kendini kanıtlamıştır 5.
    2023 yılı itibarıyla, URAP Araştırma Laboratuvarı’nın Türkiye sıralamasında tıp fakültesi olan ilk 10 üniversite arasında yer almıştır 4.
    Ancak, bir tıp fakültesinin iyi olup olmadığına dair değerlendirme, kişisel tercihlere ve önceliklere göre değişebilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Tıp fakültesinde hangi üniversite fark eder?

    Tıp fakültesinde hangi üniversitenin fark ettiği, akademik başarı, araştırma olanakları ve mezunların kariyer fırsatları gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Türkiye'deki bazı önde gelen tıp fakülteleri şunlardır: Hacettepe Üniversitesi: QS 2025 sıralamalarına göre 201-250 aralığında yer almış, güçlü akademik kadrosu ve modern hastaneleriyle tanınmaktadır. İstanbul Üniversitesi: 301-350 aralığında yer almış, zengin bir geçmişe ve geniş bir mezun ağına sahiptir. Koç Üniversitesi: 351-400 aralığında yer almış, modern eğitim anlayışı ve uluslararası bağlantılarıyla dikkat çekmektedir. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi: Sağlık sektöründeki güçlü altyapısı ve uygulamalı eğitim olanaklarıyla öne çıkmaktadır. Ankara Üniversitesi: Köklü geçmişi ve "dünya standartlarında ileri düzey eğitim" sunan programıyla bilinmektedir.

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim sistemi nasıl?

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde probleme dayalı, entegre, topluma dayalı ve öğrenci merkezli bir eğitim sistemi uygulanmaktadır. Eğitim, üç aşamalı bir yapı üzerine kurulmuştur: 1. Klinik Öncesi Dönem (Dönem I, II, III). 2. Klinik Eğitim (Dönem IV ve V). 3. İntörnlük Dönemi (Dönem VI). Eğitim sürecinde Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ), sunum, laboratuar uygulamaları, mesleksel ve iletişim becerileri uygulamaları gibi çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise en az %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır.