• Buradasın

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi iyi mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi iyidir 345.
    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi, başkentteki en köklü tıp fakültelerinden biridir 3. Klinik ve temel bilimlerdeki başarılarıyla öne çıkmaktadır 3.
    2025 yılı itibarıyla QS Dünya Üniversiteleri Sıralaması’nda tıp alanında ilk 400’de yer alarak uluslararası düzeyde de kendini kanıtlamıştır 5.
    2023 yılı itibarıyla, URAP Araştırma Laboratuvarı’nın Türkiye sıralamasında tıp fakültesi olan ilk 10 üniversite arasında yer almıştır 4.
    Ancak, bir tıp fakültesinin iyi olup olmadığına dair değerlendirme, kişisel tercihlere ve önceliklere göre değişebilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Tıp fakültesinde hangi üniversite fark eder?

    Tıp fakültesinde mezun olunan üniversitenin fark edip etmediği, çeşitli faktörlere bağlıdır: Genel atama kurası: Tıp fakültesinden mezun olduktan sonra pratisyen hekim olarak genel atama kurasına dahil olunur ve bu kurada üniversitelerin bir üstünlüğü yoktur. Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS): TUS'a girildiğinde, mezun olunan üniversitenin önemi yoktur; yapılan nete göre puan ve sıralama elde edilir. Eğitim kalitesi: Köklü ve deneyimli akademik kadroya sahip üniversiteler, daha iyi bir eğitim sunabilir. Pratik deneyim: Bazı fakülteler, kendi hastaneleriyle öğrencilere daha zengin bir pratik deneyim sunabilir. Sonuç olarak, mezun olunan üniversitenin statüsü, atamalarda ve sınavlarda doğrudan bir avantaj sağlamaz, ancak alınan eğitimin kalitesi ve pratik deneyim, mesleki gelişimi etkileyebilir.

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim sistemi nasıl?

    Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde probleme dayalı, entegre, topluma dayalı ve öğrenci merkezli bir eğitim sistemi uygulanmaktadır. Eğitim, üç aşamalı bir yapı üzerine kurulmuştur: 1. Klinik Öncesi Dönem (Dönem I, II, III). 2. Klinik Eğitim (Dönem IV ve V). 3. İntörnlük Dönemi (Dönem VI). Eğitim sürecinde Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ), sunum, laboratuar uygulamaları, mesleksel ve iletişim becerileri uygulamaları gibi çeşitli yöntemler kullanılmaktadır. Teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise en az %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır.