• Buradasın

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı sayfa 95'te ne var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabı sayfa 95'te aşağıdaki içerikler bulunmaktadır:
    1. "Herkesin Dostu" adlı hikâyenin hikâye haritası 13.
    2. "Gemciler" adlı şiirin ahenk ve şekil özellikleri 2.
    3. "Sanatçıyı Tanıyalım" etkinliği kapsamında, Ömer Seyfettin'in "Forsa" adlı hikâyesinden yapılan çıkarımlar ve metnin temasıyla ilişkisi 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 3. tema nedir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde 3. tema, "Anlamın Yapı Taşları"dır.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kazanımları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde aşağıdaki kazanımlar işlenmektedir: 1. Giriş Ünitesi: Edebiyatın tanımı, diğer sanat dallarıyla ilişkisi ve metinlerin sınıflandırılması. 2. Hikaye Ünitesi: Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit etme, metnin tema ve konusunu belirleme, olay örgüsünü ve şahıs kadrosunu analiz etme. 3. Şiir Ünitesi: Şiirde ahengi sağlayan özellikleri belirleme, şiirin nazım biçimini ve türünü tespit etme, şiirdeki mazmun, imge ve edebi sanatları değerlendirme. 4. Dil Bilgisi: Metindeki isimleri ve sıfatları bulma, imla ve noktalama çalışmaları yapma. 5. Metin Yorumu: Metni yorumlama, yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendirme. 6. Edebiyat Akımları: Metinlerde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının yansımalarını inceleme.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı etkinlikleri nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde çeşitli etkinlikler yapılmaktadır: 1. Metin Tahlili: Okuma ve dinleme metinleri üzerinde analiz çalışmaları yapılır, bu kapsamda izleme testi, zihin haritası, açık uçlu sorular ve çıkış kartı gibi araçlar kullanılır. 2. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin şiir ve deneme metinlerini betimleyici paragraflara dönüştürmeleri veya düşünme tekniklerini kullanarak konuşma yapmaları gibi performans görevleri verilir. 3. Öz Değerlendirme ve Akran Değerlendirmesi: Öğrenciler, kendi çalışmalarını ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirir. 4. Tema Sonu Değerlendirme: Öğrenme günlüğü kullanılarak tema değerlendirmeleri yapılır. 5. Üslup İncelemesi: Edebî metinlerden hareketle üslup özelliklerini tanımaya yönelik çalışmalar yapılır.