Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
- sınıf kimya ders kitabının 23. sayfasında, "Alüminyum Folyonun Hangi Tarafını Kullanalım?" adlı deney yer almaktadır 24. Bu deneyin amacı, alüminyum folyonun parlak ya da mat tarafını kullanmanın enerji tasarrufu sağlayıp sağlamadığını belirlemektir 24.
Deneyin işlem basamakları:
- İki adet eşit büyüklükte alüminyum folyo parçası kesilir 4.
- Beherglasların her birine eşit miktarda su konur ve suyun sıcaklığı ölçülerek kaydedilir 4.
- İlk beherglas, alüminyum folyonun parlak tarafı dışa gelecek şekilde sarılır 4. İkinci beherglas ise alüminyum folyonun mat tarafı dışa gelecek şekilde sarılır 4.
- Her iki beherglas da ısıtıcı üzerine yerleştirilir ve aynı sıcaklıkta ısıtılır 4.
- Belirli aralıklarla termometre yardımıyla her iki beherglastaki suyun sıcaklıkları kaydedilir 4.
- Kronometre yardımıyla suyun sıcaklık değişimleri takip edilerek deney süresi kaydedilir 4.
- Elde edilen veriler karşılaştırılır 4.
Sonuç: Beher, alüminyum folyonun parlak tarafı içte kalacak şekilde sarıldığında, beherdeki suyun daha hızlı ısındığı, mat tarafı içte kalacak şekilde sarıldığında ise daha geç ısındığı gözlemlenir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: