• Buradasın

    6 sınıf matematik müfredatında neler değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024-2025 eğitim öğretim yılında 6. sınıf matematik müfredatında bazı değişiklikler yapılmıştır. Bu değişiklikler arasında:
    • Tematik Yapı: Kazanımlar, analitik düşünme, problem çözme, veri okuryazarlığı ve dijital yeterlilik gibi becerilerle harmanlanarak tematik bir düzende sunulmuştur 4.
    • Yeni Temalar: "Sayılar ve Nicelikler", "İşlemlerle Cebirsel Düşünme ve Değişimler", "Geometrik Şekiller", "Geometrik Nicelikler", "İstatistiksel Araştırma Süreci" ve "Veriden Olasılığa" gibi yeni temalar eklenmiştir 13.
    • İçerik: Kesirlerde çarpma ve bölme işlemleri, ondalık gösterimlerle dört işlem, negatif tamsayılarla işlemler, oran ve orantı kavramları, yüzde hesaplamaları gibi yeni konular eklenmiştir 4.
    Bu değişiklikler, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmeyi ve yaşamla daha fazla ilişkilendirilebilir matematik eğitimi sunmayı amaçlamaktadır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6 sınıf matematikte hangi sorular çıkacak?

    6. sınıf matematik dersinde çıkabilecek bazı konular şunlardır: 1. Dönem Konuları: Doğal Sayılarla İşlemler; Çarpanlar ve Katlar; Kümeler; Tam Sayılar; Kesirlerle İşlemler; Ondalık Gösterim. 2. Dönem Konuları: Oran; Cebirsel İfadeler; Veri Toplama ve Değerlendirme; Veri Analizi; Açılar; Alan Ölçme; Çember; Geometrik Cisimler; Sıvı Ölçme. Ayrıca, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için MEB tarafından 6. sınıf matematik dersi 1. dönem 2. ortak yazılı sınav örnek soru kitapçıkları da yayımlanmıştır. Soruların tam listesine ulaşmak için MEB'in odsgm.meb.gov.tr ve derslig.com gibi resmi kaynaklarını inceleyebilirsiniz.

    Yeni matematik müfredatında hangi konular var?

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni matematik müfredatında yer alan bazı konular şunlardır: Sayılar ve Cebir: Asal çarpanlar ve bölenler, EBOB ve EKOK, bölünebilme kuralları. Fonksiyonlar: Fonksiyon kavramı, fonksiyonların nitel özellikleri, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar, ters fonksiyon. Geometri: Dörtgenler ve çokgenler, özel dörtgenler, uzay geometrisi (prizma, piramit, silindir, koni, küre). İstatistik ve Olasılık: İki kategorik değişkenli veriler, veriden olasılığa, koşullu olasılık, Bayes teoremi. Algoritma ve Bilişim: Algoritma temelli problemler, mantık bağlaçları ve niceleyiciler. Ayrıca, matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri de müfredatta yer almaktadır. Yeni müfredat, işlemsel içerikleri ortaöğretime taşıyarak ve disiplinler arası ilişkileri destekleyecek şekilde düzenlenmiştir.

    2018 öncesi matematik müfredatı nedir?

    2018 öncesi matematik müfredatı, 2013 tarihli matematik öğretim programına dayanmaktadır. Bu programda yer alan bazı konular şunlardır: Vektörler; Trigonometride dönüşüm ve ters dönüşüm formülleri; Doğrunun doğruya göre simetriği; Modüler aritmetik; Aralıkların kartezyen çarpımı; Faiz, havuz ve saat problemleri; Alt çeyrek, üst çeyrek ve çeyrekler açıklığı; (ax + by)^n şeklindeki ifadeler; Parçalı tanımlı fonksiyonlarda dört işlem, bileşke ve tersleri; Karmaşık sayının eşleniği ile ilgili özellikler. 2018 yılında yapılan değişikliklerle bu programdan bazı konular çıkarılmış ve yeni konular eklenmiştir.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.