5. sınıf Türkçe okuma becerileri çeşitli yöntemlerle değerlendirilebilir: 1. Öz Değerlendirme Ölçekleri: Öğrencilerin okuma becerilerini kendi kendilerine değerlendirmeleri için "Okuma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği" kullanılabilir. 2. Okuma Öncesi, Sırası ve Sonrası Etkinlikler: Okuma öncesi etkinlikler (metnin başlığından ve görselinden hareketle içerik tahmini vb.), okuma sırası (anlamayı kontrol etme, yardımcı stratejileri kullanma) ve okuma sonrası etkinlikler (özetleme, sentez yapma, değerlendirme) üzerinden değerlendirme yapılabilir. 3. Metin Analizi: Öğrencilerin okuduğu metnin anlamını bulma, ana fikri ve yardımcı fikirleri belirleme, metnin genel düşünce ve anlatım yapısını anlama gibi becerileri analiz edilebilir. 4. Kelime Dağarcığı ve Dil Bilgisi: Öğrencilerin okudukları metinlerde karşılaştıkları yeni kelimeleri öğrenme ve kullanma becerileri de değerlendirme kriterlerinden biridir.