• Buradasın

    1924 ve 1926 programlarında kıraat dersinin amacı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1924 ve 1926 programlarında kıraat dersinin amaçları şu şekilde özetlenebilir:
    • Okuma alışkanlığı ve zevki kazandırmak 12.
    • Edebî türleri tanıtmak 2.
    • Olumlu değerleri metinlerle pekiştirmek 2.
    • Yeni kelimeler öğretmek 12.
    • Güzel ve doğru okumayı sağlamak 2.
    • Sessiz okuma ve sözlük kullanma alışkanlığı kazandırmak 2.
    • Konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek 3.
    1926 programında, ilk okuma ve yazma öğretiminde öğretmenlerin ses (savti) veya kelime yöntemlerinden birini seçmeleri gerektiği belirtilmiştir 4.
    1924 programı, Cumhuriyet'in ilk dil ve edebiyat dersi öğretim programı olarak, "okuma zevki edindirmek" amacını ilk hedef olarak belirlemiştir 1. Ayrıca, İstanbul Türkçesinin halk diline yerleştirilmesi ve ağız farklılıklarının ortadan kaldırılması da önemli hedefler arasında yer almıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kıraat programının amacı nedir?

    Kıraat programının amacı, genellikle iki ana başlık altında toplanabilir: 1. Kur'an-ı Kerim'i Güzel Okuma: Öğrencilerin Kur'an-ı Kerim'i doğru ve güzel bir şekilde okumalarını sağlamak. 2. Kıraat İlmi Eğitimi: Kur'an'ın farklı kıraatlerini ve bu kıraatlerin diğer ilimlerle ilişkisini öğretmek.

    1926 Türkçe programı amaçları nelerdir?

    1926 Türkçe Programı'nın bazı amaçları şunlardır: Okuma ve yazma becerisi: Öğrencilere okuduklarını ve dinlediklerini anlama becerisi kazandırmak, kendilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme yetisi edindirmek. Kelime hazinesi: Kullanılan kelimelerin anlamlarını öğreterek öğrencilerin düşüncelerini doğru bir şekilde ortaya koymalarını sağlamak. Edebi zevk: Türkçe dersleri ile öğrencilere edebi zevk ve edebiyat sevgisi aşılamak. İstanbul Türkçesi: Bölge özelliklerine göre Türkçe konuşan öğrencileri ortak kullanım olan İstanbul Türkçesi konuşmaya yöneltmek. Dil bütünlüğü: Türkçe dersinin tüm kısımlarının bir bütün oluşturduğunu belirtmek. 1926 programında ayrıca, Türkçe dersinin elifba, kıraat, inşad, temsil, imla, tahrir, sarf ve yazı gibi kısımlara ayrıldığı, ancak bu derslerin müstakil olmayıp bir bütün oluşturduğu ifade edilmiştir.