Ücretli tanıtım

Yandex Oyunlar kataloğunda ve platformda yer alan diğer oyunların sayfalarında projelerinizi tanıtabilirsiniz. Servis aylık olarak 45 milyondan fazla oyuncuya ulaştığı için, promosyon oyununuzu daha geniş bir kitleye duyurmanızı sağlar.

Geliştirici Konsolu üzerinden kampanyayı başlatabilirsiniz. Bunun için reklam metinleri, illüstrasyonlar veya yerleştirme stratejileri düşünmenize gerek yoktur. Tüm ayarları ve tanıtımı Yandex yapar.

Tanıtımı başlatma

Dikkat

Kumarhane kategorisindeki oyunlar için kampanya başlatmak mümkün değildir.

  1. Geliştirici Konsolu'nda ilgilendiğiniz oyunu seçin.
  2. Promotion sekmesine geçin.
  3. Eğer zaten bir kampanya başlatmışsanız, doğrudan güncel adıma geçebilirsiniz. Bunun için sayfanın üst kısmında Get started with promotion'a tıklayın. Aksi takdirde, How do I set that up? bloğunda aşağıdaki adımları uygulayın:

Adım 1. Yandex Direct hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun

  1. Log in with Yandex Direct'a tıklayın.
  2. Açılan Direct sayfasında Register'a tıklayın.
  3. Doldurulan alanları kontrol edin: ülke, ödeme para birimi, e-posta ve telefon numarası. Gerekirse reklam verenin bilgilerini ve vergi numarasını belirtin.
  4. Yasal koşulları okuyun ve kabul ediyorsanız onaylayın. Sonra Register'a tıklayın.
  5. Geliştirici Konsolu'na geri dönün veya Promotion sekmesini, tarayıcının başka bir sayfasında açılmışsa, yenileyin.

Hesabınızın ajans hesabı veya onunla ilişkili bir hesap olmadığından emin olun. Aksi takdirde:

  1. Yandex Direct'te yeni bir hesap oluşturun.
  2. Geliştirici Konsolu'nda bu hesabı kaydedin.
  3. Uygulama sahibi hesabını kullanarak, yeni bir kullanıcı ekleyin ve ona reklam yönetimi yetkisi verin (Ad manager rolü).
  4. Yeni hesap ile oturum açın ve ilgilendiğiniz oyunun Promotion sekmesine geçin.

Adım 2. Dış servislerle entegrasyon için API erişimini etkinleştirin

  1. Open the API settings in Yandex Direct'a tıklayın.
  2. Get API access'a tıklayın.
  3. Kullanıcı sözleşmesiyle tanışın ve kabul ediyorsanız Accept seçeneğini işaretleyin. Sonra Accept agreement'e tıklayın.
  4. API settings — Settings sayfası açıldıktan sonra ilgilendiğiniz oyunun Promotion sekmesine geri dönün. Eğer Promotion sekmesi başka bir tarayıcı sayfasında açıksa, sayfayı yenileyin.

Adım 3. Yandex Direct'e erişim izni verin

Allow access to Yandex Direct tuşuna basın.

Adım 4. Kampanyayı ayarlayın ve başlatmayı onaylayın

  1. Direct hesabınıza para yükleyin veya Geliştirici Konsolu'nda Top up the balance tuşuna basın.

  2. Create a campaign tuşuna basın.

  3. Haftalık bütçenizi belirtin. Minimum miktar — 300 ruble, önerilen — 7000 ruble.

  4. Strateji seçin — reklam gösterimini belirleyen ayarlar:

    • Sizin için önemli olan:
      • Hedef eylemler — uzun vadeli kampanyalar için, ilgili oyuncuları bulmaya yönelik. Maximum conversions stratejisini seçerken hedef eylemi belirleyebilirsiniz.

        Not

        Hedef oyun süresi farklı kitleleri çekecektir:

        • Kısa süreler (5 dk) — daha fazla oyuncu, ancak oyunda daha az zaman geçirebilirler.
        • Uzun süreler (30 dk) — daha az oyuncu, ancak daha sadık olurlar.
      • Tıklamalar — yeni oyunları test etmek veya kapsam önemli olduğunda promosyonlar başlatmak için.

    • Ne kadar ve ne için ödeyeceğiniz.

    Reklam hedefi

    Fiyat

    Ödeme

    Nasıl çalışır

    Maximum conversions

    Average per week

    Tıklamalar

    Ortalama maliyeti kontrol edersiniz. Oyunda belirli bir süreden fazla zaman geçiren bir oyuncu için ne kadar ödemeye hazır olduğunuzu belirtin. Algoritma, hedef eylemin ortalama maliyetini korumaya çalışacaktır.

    Fixed

    Hedef eylemler

    Eğer "tutunmuş" bir oyuncunun optimal fiyatını biliyorsanız (bkz. Yandex Direct Yardımı), bunu sabitleyebilirsiniz. Para, ulaşılan hedefler için çekilecektir. Fiyat çok düşükse, kampanya duracaktır.

    No limits

    Tıklamalar

    Algoritma, oyunda belirli bir süreden fazla zaman geçirecek oyuncu sayısını en üst düzeye çıkarmak için fiyatı otomatik olarak ayarlar.

    Varsayılan strateji.

    Maximum clicks

    Average per week

    Tıklamalar

    Ortalama maliyeti kontrol edersiniz. Algoritma, oyuna geçiş sayısını artırır.

    No limits

    Tıklamalar

    Algoritma, oyuna geçiş sayısını en üst düzeye çıkarmak için fiyatı otomatik olarak ayarlar.

    Not

    Tekrarlanan tıklamalar için ödeme yapmazsınız. Oyun kullanıcının Oyunlarım bölümünde bulunduğu sürece, kullanıcı bu oyunla ilgili reklamları görmez.

    Gösterim stratejileri hakkında daha fazla bilgi için Yandex Direct Yardımı'na bakın.

  5. Oyununuzun kullanılabilir olduğu platformları belirtin.

  6. Gerekirse, oyununuzu tanıtmak istediğiniz bölgeleri ayarlayın.

  7. Create tuşuna basın.

Tanıtım sonuçları

Yandex Direct'te kampanya başlatıldıktan sonra Promotion sekmesinde seçilen stratejiyle bir reklam görünecektir. Gün içinde oyununuz şimşek simgesiyle şu yerlerde görünecektir:

  • Yandex Oyunlar ana sayfasında ilk üç Önerilen oyunlar bölümünden birinde;
  • Diğer oyunların sayfalarında Benzer oyunlar bloğunda (reklamdan veya doğrudan bir bağlantıdan geçildiğinde görünür).

İstatistikler

Kampanya metriklerini şu yerlerde değerlendirebilirsiniz:

  • Geliştirici Konsolu'nda — oyuncularla ilgili istatistikleri görüntüleyebilir ve reklam kampanyanızı yönetebilirsiniz.
  • Yandex Direct arayüzünde — kampanyanızı ve istatistiklerini takip edebilirsiniz. Konsol'a geri dönmek için Go to campaign düğmesine tıklayın.
  • Yandex Metrica'da.

Öneri

Ortalama oyun süresi ve ortalama hedef eylem maliyeti göstergelerine dikkat etmenizi öneririz.

Pazartesiden Pazara kadar olan takvim dönemi için harcanabilecek maksimum tutar.

Tıklama fiyatı oyuna ve promosyon materyallerine bağlıdır, ancak genellikle tıklama başına 1 ila 6 ruble arasında değişir.

Kullanıcı reklam üzerinden oyuna geçiş yaptı.

Kullanıcı oyunda şu sürelerden daha fazla zaman geçirdi:

  • 5 dakika;
  • 10 dakika;
  • 20 dakika;
  • 30 dakika.