Yandex Oyunlar kataloğunda ve platformda yer alan diğer oyunların sayfalarında projelerinizi tanıtabilirsiniz. Servis aylık olarak 45 milyondan fazla oyuncuya ulaştığı için, promosyon oyununuzu daha geniş bir kitleye duyurmanızı sağlar.
Geliştirici Konsolu üzerinden kampanyayı başlatabilirsiniz. Bunun için reklam metinleri, illüstrasyonlar veya yerleştirme stratejileri düşünmenize gerek yoktur. Tüm ayarları ve tanıtımı Yandex yapar.
Eğer zaten bir kampanya başlatmışsanız, doğrudan güncel adıma geçebilirsiniz. Bunun için sayfanın üst kısmında Get started with promotion'a tıklayın.
Aksi takdirde, How do I set that up? bloğunda aşağıdaki adımları uygulayın:
Adım 1. Yandex Direct hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun
Henüz Yandex Direct hesabım yok
Yandex Direct hesabım var
Log in with Yandex Direct'a tıklayın.
Açılan Direct sayfasında Register'a tıklayın.
Doldurulan alanları kontrol edin: ülke, ödeme para birimi, e-posta ve telefon numarası. Gerekirse reklam verenin bilgilerini ve vergi numarasını belirtin.
Yasal koşulları okuyun ve kabul ediyorsanız onaylayın. Sonra Register'a tıklayın.
Geliştirici Konsolu'na geri dönün veya Promotion sekmesini, tarayıcının başka bir sayfasında açılmışsa, yenileyin.
Hesabınızın ajans hesabı veya onunla ilişkili bir hesap olmadığından emin olun. Aksi takdirde:
Uygulama sahibi hesabını kullanarak, yeni bir kullanıcı ekleyin ve ona reklam yönetimi yetkisi verin (Ad manager rolü).
Yeni hesap ile oturum açın ve ilgilendiğiniz oyunun Promotion sekmesine geçin.
Adım 2. Dış servislerle entegrasyon için API erişimini etkinleştirin
Open the API settings in Yandex Direct'a tıklayın.
Get API access'a tıklayın.
Kullanıcı sözleşmesiyle tanışın ve kabul ediyorsanız Accept seçeneğini işaretleyin. Sonra Accept agreement'e tıklayın.
API settings — Settings sayfası açıldıktan sonra ilgilendiğiniz oyunun Promotion sekmesine geri dönün. Eğer Promotion sekmesi başka bir tarayıcı sayfasında açıksa, sayfayı yenileyin.
Adım 3. Yandex Direct'e erişim izni verin
Allow access to Yandex Direct tuşuna basın.
Adım 4. Kampanyayı ayarlayın ve başlatmayı onaylayın
Direct hesabınıza para yükleyin veya Geliştirici Konsolu'nda Top up the balance tuşuna basın.
Strateji seçin — reklam gösterimini belirleyen ayarlar:
Sizin için önemli olan:
Hedef eylemler — uzun vadeli kampanyalar için, ilgili oyuncuları bulmaya yönelik.
Tıklamalar — yeni oyunları test etmek veya kapsam önemli olduğunda promosyonlar başlatmak için.
Ne kadar ve ne için ödeyeceğiniz.
Reklam hedefi
Fiyat
Ödeme
Nasıl çalışır
Maximum conversions
Average per week
Tıklamalar
Ortalama maliyeti kontrol edersiniz. Oyunda 5+ dakika geçiren bir oyuncu için ne kadar ödemeye hazır olduğunuzu belirtin. Algoritma, hedef eylemin ortalama maliyetini korumaya çalışacaktır.
Fixed
Hedef eylemler
Eğer "tutunmuş" bir oyuncunun optimal fiyatını biliyorsanız (bkz. Yandex Direct Yardımı), bunu sabitleyebilirsiniz. Para, ulaşılan hedefler için çekilecektir. Fiyat çok düşükse, kampanya duracaktır.
No limits
Tıklamalar
Algoritma, oyunda 5+ dakika geçirecek oyuncu sayısını en üst düzeye çıkarmak için fiyatı otomatik olarak ayarlar.
Varsayılan strateji.
Maximum clicks
Average per week
Tıklamalar
Ortalama maliyeti kontrol edersiniz. Algoritma, oyuna geçiş sayısını artırır.
No limits
Tıklamalar
Algoritma, oyuna geçiş sayısını en üst düzeye çıkarmak için fiyatı otomatik olarak ayarlar.
Not
Tekrarlanan tıklamalar için ödeme yapmazsınız. Oyun kullanıcının Oyunlarım bölümünde bulunduğu sürece, kullanıcı bu oyunla ilgili reklamları görmez.
Kampanyanız Direct'te başladıktan sonra, Promotion sekmesinde seçilen strateji ile bir reklam görünecektir. Gün içinde oyununuz şimşek simgesiyle Yandex Oyunlar ana sayfasında ilk üç Önerilen oyunlar bölümünden birinde veya diğer oyunların sayfalarında Benzer oyunlar bloğunda (reklamdan veya doğrudan bir bağlantıdan geçildiğinde görünür) yer alacaktır.
Yandex Direct arayüzünde kampanyanızı ve tüm istatistiklerini görebileceksiniz. Go to campaign düğmesine tıkladığınızda Konsol'a geri döneceksiniz.
Geliştirici Konsolu'nda oyuncularla ilgili istatistikleri görüntüleyebilir ve reklam kampanyanızı yönetebilirsiniz.
Pazartesiden Pazara kadar olan takvim dönemi için harcanabilecek maksimum tutar.
Tıklama fiyatı oyuna ve promosyon materyallerine bağlıdır, ancak genellikle tıklama başına 1 ila 6 ruble arasında değişir.