Maksimum dönüşüm

Strateji, belirlenen reklam harcama oranını, ortalama dönüşüm fiyatını veya haftalık bütçeyi koruyarak siteye maksimum hedefli ziyaret sağlamayı mümkün kılar. Ayrıca, yalnızca kullanıcıların hedefli ziyaretleri için ödeme yapmayı ayarlayabilirsiniz. Strateji, siteye ziyaretçi çekme hedefini belirlemiş veya reklam harcaması ile elde edilen gelir arasındaki en uygun oranı bilen reklamverenler için uygundur.

Çalışma esasları

Dönüşüm Optimizasyonu stratejisi, diğer reklam ve anahtar sözcüklere göre daha sık hedef eylemi gerçekleştirebilen reklam ve anahtar sözcükleri tercih edip tıklanma oranını artırmaya çalışır. Teklifler, en iyi sonuca ulaşacak ve belirtilen kısıtlamaları ihlal etmeyecek şekilde otomatik olarak seçilir.

Sonuçları 7-14 gün sonra değerlendirmenizi öneririz – reklam kampanyasının başlangıcında, stratejinin ilk istatistikleri toplaması için zamana ihtiyacı olabilir. Eğitim sırasında çok az dönüşüm aldıysanız, arayüzdeki önerilere dikkate alarak strateji ayarlarını kontrol edin.

İlişkilendirme veya hedef türünü değiştiriyorsanız stratejilerin tekrar eğitilmesi için zamana ihtiyaç olacaktır.

Stratejilerin çalışması hakkında ayrıntılı bilgi

Bağlanma koşulları

Stratejiyi etkinleştirmek için Yandex Metrica sayacı gereklidir. Yandex Metrica için şunları kontrol edin:

  1. Reklamı yapılan sitede sayaç kodu yerleştirildi. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.

  2. Sayaç için hedefler yapılandırıldı.

  3. Reklam harcamaları oranına göre sınırlandırma için, reklam gelirinin (hedefin değeri ve para birimi) Yandex Direct’e aktarılması gereklidir. Bunu birkaç şekilde iletebilirsiniz:

    • Strateji ayarlarına hedeflenen işlemler ekleyin ve bunlar için bir değer belirleyin. Optimizasyon için doğrudan gelir getiren eylemleri seçmekle kalmayıp, siteye kayıt veya kampanyaya katılım onayı gibi başka eylemleri de seçebilirsiniz.

    • Yandex Metrica arayüzünde hedef gelirini belirtin. Bunun için programlama becerilerine ve hassas finansal göstergelere gerek yoktur; ortalama sipariş tutarını veya bir siparişten veya gönderilen formdan gelen tahmini geliri belirtmek yeterlidir.

    • Hedef kimliği ve belirlenen değerle reachGoalyöntemini kullanın.

    • Ürün fiyatını veya sipariş toplamını dâhil edin ve iletin. “eCommerce: Satın Alma” hedefi için hedef tanımlayıcısı Yandex Metrica tarafından otomatik olarak iletilecektir. Başka bir hedef için tanımlayıcıyı goal_id alanına iletmek gereklidir.

      Ürün fiyatı ve hedef tanımlayıcının iletilmesi örneği
      dataLayer.push({
               “ecommerce”: {
               “purchase”: {
               “actionField”: {
               “id” : “TRX987”,
               “goal_id”: “123456”
               },
               “products”: [
               {
               “id”: “25341”,
               “name”: “Yandex Erkek Kapüşonlu Sweatshirt”,
               “price”: 1345.26,
               “brand”: “Yandex / Яndex”,
               “category”: “Giyim / Erkek Giyim / Kapüşonlular ve Sweatshirtler”,
               “variant”: “Turuncu Renk”
               },
               {
               “id”: “25314”,
               “name”: “Yandex Kadın Kapüşonlu Sweatshirt”,
               “price”: 1543.62,
               “brand”: “Yandex / Яndex”,
               “category”: “Giyim / Kadın Giyim / Kapüşonlular ve Sweatshirtler”,
               “variant”: “Beyaz Renk”,
               “quantity”: 3
               }
               ]
               }
               }
               });
      

    Parasal olmayan bir gelir kullanıyorsanız para birimi olarak Yandex Direct'te kullandığınız para birimini belirtin.

Bu stratejiyi seçmek için telefon numarası doğrulaması gerekebilir. Kullanıcı ayarlarında doğru numaranın belirtildiğinden emin olun.

Strateji ayarları

  1. Maksimum hedeflenen işlem elde etmek istediğiniz koşulları ve harcama sınırını seçin:

    Bütçe tutarı belirtin

    Tutarı belirtin ve sınırı seçin: haftalık veya dönemlik. Haftalık bütçe, kesin bitiş tarihi olmayan uzun süreli reklam kampanyaları için uygundur. Süreli yayın kampanyalarının harcamalarını kontrol etmeniz gerekiyorsa, dönemlik bütçeyi kullanın.

    Minimum bütçe:

    • Haftalık – 17 TL. Haftalık bütçenin, 10 × Dönüşüm Fiyatı kadar veya daha fazla olması önerilir.

    • Dönemlik – günlük 50 ruble (diğer para birimleri için değerler). Dönemlik bütçenin, 10 × Dönüşüm Fiyatı kadar veya daha fazla olması önerilir. Dönem bir haftadan uzun ise, her hafta en az 10 dönüşüm satın almak için yeterli olmalıdır.

    Stratejide bütçe hakkında daha fazla bilgi.

    Harcama sınırını belirleyin

    • Dönüşüm fiyatı

      Harcama sınırı “Dönüşüm Fiyatı” olduğunda, strateji kullanıcıların hedefli ziyaretlerini belirtilen fiyata getirir. Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri hakkında daha fazla bilgi.

      Hedefi seçerken hedeflenen işlem ziyareti fiyatını belirtin. Dönüşüm fiyatı 50.000 rubleden fazla olmamalıdır. Optimum dönüşüm fiyatını nasıl hesaplayacağınız hakkında daha fazla bilgi.

      Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler ektiler.

    • Yayın başına harcama payı

      Strateji, belirlenen düzeltmeler dikkate alınarak belirtilen hedef gelirinin belirli bir yüzdesine eşit sabit bir fiyata dönüşümler sağlar.

      Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex.Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Ayrıca, gelir hedeflenen işlemin değeri olarak belirtildiği kampanyalarda da kullanılabilir.

      Reklam harcamalarının getirdiği gelirden istediğiniz yüzdeyi belirtin.

    Bütçe tutarı belirtin

    Tutarı belirtin ve sınırı seçin: haftalık veya dönemlik. Haftalık bütçe, kesin bitiş tarihi olmayan uzun süreli reklam kampanyaları için uygundur. Süreli yayın kampanyalarının harcamalarını kontrol etmeniz gerekiyorsa, dönemlik bütçeyi kullanın.

    Minimum bütçe:

    • Haftalık – 17 TL.

    • Dönemlik – günlük 50 ruble (diğer para birimleri için değerler).

    Stratejide bütçe hakkında daha fazla bilgi.

    Harcama sınırını belirleyin

    • Yayın başına harcama payı

      Bu strateji sayesinde belirtilen reklam harcama payına bağlı kalırken seçilen hedefe göre maksimum dönüşüm sayısını elde edebilirsiniz. Teklifler; reklam harcaması, seçilen hedef için aktarılan gelirin belirli bir yüzdesi düzeyinde kalmak kaydıyla olası en iyi sonucu sağlayacak şekilde ayarlanır.

      Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex.Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Ayrıca, gelir hedeflenen işlemin değeri olarak belirtildiği kampanyalarda da kullanılabilir.

      Reklam harcamalarının getirdiği gelirden istediğiniz yüzdeyi belirtin. Belirtilen değeri seçilen düzenlemeler ektiler.

    • Ortalama dönüşüm fiyatı

      Bu strateji, belirtilen ortalama fiyata göre seçilen hedef için maksimum dönüşüm sayısını elde etmeyi sağlar.

      Ortalama dönüşüm fiyatı, haftalık hedeflenen işlem ziyaretlerin ortalama maliyeti olarak hesaplanır: haftalık harcamanın hedefli ziyaret sayısına oranı.

      Fiyatı kendiniz hesaplayın veya sistemin önerisini kullanın. Önerilen fiyat, seçilen hedef ve ilişkilendirme modeli için haftalık ortalama dönüşüm fiyatı olarak hesaplanır. Ayarlanan kampanyada hedef dönüşümler yoksa, diğer kampanyalardaki bu hedef için ortalama dönüşüm fiyatı hesaplamaya dâhil edilir.

      Bir hafta içinde ortalama dönüşüm fiyatı her iki yönde dalgalanabilir. İlk hafta bağlandıktan sonra strateji eğitilir ve ortalama dönüşüm fiyatı belirtilen fiyattan farklı olabilir.

      Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler de etkiler.

      Ortalama dönüşüm fiyatının en düşük değeri 0,03 TL'dir.

    • Bütçe

      Strateji, belirtilen haftalık bütçe için maksimum dönüşüm sayısını elde etmeyi sağlar.

  2. Yandex Metrica sayacı ekleyin.

    Yandex Metrica sayacına erişiminiz yoksa, yalnızca üzerinde ayarlanmış hedefler için erişim talep edebilirsiniz. Bunun için sayacı belirtin ve Erişim Talep Et düğmesine basın. Daha sonra sayaç sahibine Reklam kampanyalarında hedef optimizasyonuna izin ver seçeneğini etkinleştirmesi için başvurun.

  3. Hedeflenen işlemleri seçin ve fiyatını veya değerini belirleyin.

    Hedef, kullanıcıyı reklam yoluyla yönlendirmek istediğiniz eylemdir. Yandex Metrica’da belirlenen hedeflere göre ziyaret almayı seçebilirsiniz:

    • Tek bir hedef için – “Dönüşüm Fiyatı” sınırlaması ile dönüşümler için ödeme veya “Ortalama Dönüşüm Fiyatı” sınırlaması ile tıklamalar için ödeme;
    • Birden fazla hedef için – diğer koşullarda. Değerlerini manuel olarak belirtin veya değer olarak – “Dinamik” (e-ticaret hedefleri için önerilir) seçin.

    Optimizasyon için hedef belirlemenize yanındaki renkli nokta yardımcı olur:

    • Yeşil – tüm trafik kaynaklarından yeterli hedeflenen işlem ziyareti var. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.
    • Gri – tüm trafik kaynaklarından az hedef ziyaret var. Reklamla hedefe ulaşmanın zor olabileceği ve kampanyanın verimsiz çalışabileceği riski vardır. Stratejinin çalışması için yeterli hedeflenen işlem ziyareti olduğundan eminseniz bu hedefi seçin.
  4. Gerekirse ek ayarlarda ilişkilendirme modelini seçin.

    Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala ilişkilendirme modeli denir. Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

    Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. Varsayılan olarak otomatik ilişkilendirme modeli ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

    İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Dikkat

Kampanyanın performansını analiz edin ve parametrelerin uygun değerlerini belirtin. Ulaşılamaz ortalama dönüşüm fiyatı, yetersiz bütçe veya düşük maksimum tıklama fiyatı sınırı stratejinin performansını olumsuz etkileyebilir. Bu durumda sistem, etkili anahtar kelime öbekleri için teklifleri yükseltemez ve hedefli ziyaretler önemli ölçüde azalır.

Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri

  • Tıklama gününden itibaren 21 gün içinde gerçekleşen dönüşümler için ödeme yaparsınız.

    Örneğin, bir kullanıcı 20 Nisan’da bir reklama tıkladıysa, 11 Mayıs’a kadar bu tıklamayla ilişkilendirilen tüm dönüşümler ödenecektir.

    Dönüşüm ödemelerinde kullanılan ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi.

  • Haftalık bütçe hariç, stratejinin istediğiniz ayarlarını değiştirmeniz halinde bile harcanan haftalık bütçe yeniden başlatılmadan olduğu gibi hesaplanmaya devam eder.

    Haftalık bütçeyi 7.000 ruble düzeyinde ayarladığınızı varsayalım. Perşembe gününe kadar 3.800 ruble harcandı ve dönüşüm fiyatını değiştiriyorsunuz. Bu durumda kalan bütçe yeniden hesaplanmaz – haftanın sonuna kadar 3.200 ruble kalır.

  • Haftalık bütçeyi değiştirirseniz, o gün maksimum harcama eski bütçenin %100’ü artı yeni bütçenin %100’ü olabilir.

  • Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az veya dönüşümleri yokken arayüzde bu konuda uyarı görüntülenir. Daha fazla dönüşüm elde etmek için önerilerimizi okuyun.

  • Bütçe miktarınız düşükse ve çok yüksek bir dönüşüm fiyatı belirttiyseniz haftalık bütçenin eşit dağıtılması mümkün olmayabilir. Böyle bir durumda, kampanya bütçeniz gösterim süresinin başında dönüşümleri ödemek için tüketilebilir fakat kampanyanız yine de hafta sonuna kadar çalışmaya devam eder.

  • Dönüşümler için ödeme seçeneğini genel hesap günlük bütçesi ile aynı anda kullanmamak tercih edilir. Bu, günlük bütçenin %30 veya daha fazla aşılmasına veya gereksiz tasarrufa yol açar. Aşırı harcamayı önlemek için haftalık bütçeyi kampanya düzeyinde sınırlamak daha iyidir.

Her dönüşüm için ücret düşme istatistikleri Dönüşüm Raporunda mevcuttur.

Dönüşüm Raporu

Son 365 gün için her dönüşüm için ücret düşme işlemlerini tarihlere göre analiz edebilirsiniz. Bunu Dönüşüm Raporu (.csv) bağlantısından Raporlar Sihirbazı sayfasında sağdaki menüye yakın bir yerden indirin. Rapor, yalnızca “Maksimum Dönüşümler” stratejisi etkinleştirilmiş kampanyalar için mevcuttur. Raporda şu veriler gösterilir:

  • tarih;
  • hedef;
  • ilişkilendirme türü;
  • dönüşüm maliyeti;
  • dönüşüm sayısı.

Rapor Sihirbazı’ndan farklı olarak, dönüşümlerin tıklamaya bağlı olduğu ve tıklama tarihine göre gösterildiği Dönüşüm Raporunda, dönüşümler gerçekleştiği tarihlere göre ayrılır.

Örneğin, tıklama 3 Temmuz’da, dönüşüm 5 Temmuz’da, dönüşüm için ücret düşme işlemi 5 Temmuz’da gerçekleşti. Rapor Sihirbazı’ndan alınan normal raporlarda, dönüşüm 3 Temmuz’a ait olacak, ancak Dönüşüm Raporunda 5 Temmuz’a ait olacaktır.

En uygun dönüşüm fiyatı nasıl hesaplanır?

Dönüşüm fiyatının optimal değeri, toplam kârın maksimum olduğu değerdir.

Bir müşteriden elde edilen kâr şu formülle hesaplanabilir:

Kâr = Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı

Toplam kârı değerlendirmek için bu farkı dönüşüm sayısıyla çarpmak gerekir:

Kâr = (Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı) × Dönüşüm sayısı

Dönüşüm değeri hedefe ulaşmanın ekonomik faydasıdır. Örneğin, 100 başvuru size 50.000 ruble getirdiyse, “Başvuru Yapıldı” hedefi için dönüşüm değeri 500 rubleye eşittir.

Seçilen dönüşüm fiyatı hem bir müşteriden elde edilen kârı hem de hedeflenen işlem ziyareti sayısını etkiler. Dönüşüm fiyatı düşük olduğunda müşteriden elde edilen kâr yüksek olabilir fakat toplam hedef ziyaret sayısı — düşük olabilir. Dönüşüm fiyatının yüksek olması tam tersine müşteriden gelen kârı azaltırken daha fazla dönüşüm getirebilir. Toplam kârın maksimum olduğu dönüşüm fiyatı değerini bulmak gerekir.

Hedeflenen işlem ziyareti sayısı dönüşüm fiyatına doğrusal olmayan bir şekilde bağlıdır. Belirli bir eşik değerinden itibaren dönüşüm fiyatının daha fazla artırılması hedeflenen işlem ziyareti sayısını neredeyse artırmaz:

Rapor Sihirbazı ile mevcut dönüşüm fiyatını Dönüşüm (%), Hedef Fiyatı, Dönüşümler göstergelerini seçerek öğrenebilirsiniz. Optimal dönüşüm fiyatını deneme yoluyla ile hesaplayabilirsiniz. Deneysel kampanyaların ayarlarında farklı dönüşüm fiyatı değerleri belirtin. Deney, sonuçların doğru bir şekilde değerlendirilmesi için yeterli bir süre (en az bir hafta) sürmelidir. Elde edilen istatistiklere dayanarak, dönüşüm fiyatındaki değişikliğin kârı nasıl etkilediğini değerlendirin.

İstatistikleri karşılaştırırken, elde edilen verilerin gerçek değerden olası sapması olan istatistiksel hatayı dikkate alın. Dönüşümlerdeki ve EBM’deki göreceli hata büyüklüğünün dönüşüm sayısına bağlılığı tabloda verilmiştir.

Dönüşümler

Gerçek değerden sapma

Dönüşüm (%)

Dönüşüm fiyatı

25

± %20

± %40

100

± %10

± %20

400

± %5

± %10

2.500

± %2

± %4

10.000

± %1

± %2

Not

Dönüşüm sayısı 25’ten azsa veya minimum bütçe (300 ruble) belirlenmişse, gerçek değerden sapma hiçbir şekilde sınırlanmaz.

Örnek

İki reklam kampanyanız olduğunu düşünün. İlk kampanyada 90 dönüşüm vardı, EBM 100 ruble, dönüşüm oranı %5. İkinci kampanyada – 1.000 dönüşüm, EBM – 123 ruble, dönüşüm oranı – %4. İlk kampanyanın istatistiksel olarak ikinci kampanyadan daha etkili olduğunu söyleyebilir miyiz?

EBM’yi karşılaştıralım:

  • İlk kampanyanın EBM’si için güven aralığı – 80 ile 120 ruble arasında (100 ruble ± %20);
  • İkinci kampanyanın EBM’si için güven aralığı – 118,08 ile 127,92 ruble arasında (123 ruble ± %4).

Güven aralıkları kesiştiği için, ilk kampanyanın EBM’sinin istatistiksel olarak ikinci kampanyadan daha düşük olduğunu söylemek mümkün değildir.

Dönüşüm oranını karşılaştıralım:

  • İlk kampanyanın dönüşüm oranı için güven aralığı – %4,5 ile %5,5 arasında (%5 ± %10);
  • İkinci kampanyanın dönüşüm oranı için güven aralığı – %3,84 ile %4,16 arasında (%4 ± %4).

Güven aralıkları kesişmediği için, ilk kampanyanın dönüşüm oranının istatistiksel olarak ikinci kampanyadan daha yüksek olduğu sonucuna varılabilir.

Rapor oluşturma ve istatistik bazında karar verme hakkında daha fazla bilgi edinin

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın


 

Hedeflenen işlem ziyareti – bir ziyaretçinin sitede hedefe ulaştığı oturumdur.

Hedef – reklamı yapılan sitede ziyaretçi tarafından gerçekleştirilen, yapılması istenen eylemdir. Örneğin, hedef siteye kayıt olmak, sipariş formu doldurmak, belirli sayıda sayfa ziyaret etmek olabilir.

Yandex Metrica hedeflerin gerçekleştirilmesini izlemeye olanak tanır.

Tek bir hedefe ulaşmak farklı gelirler getirebilir: Örneğin çorap alımı 50 ruble, elbise alımı 2.000 ruble gibi. Dinamik değer, e-ticaret hedefleri için Yandex Direct’e iletilir.

Ödeme döviz türü

Minimum haftalık bütçe

Rus rublesi

300

Tenge

1.300

Belarus Rublesi

9

ABD Doları

10

Avro

10

İsviçre Frankı

10

Türk Lirası

17

Ödeme döviz türü

Minimum haftalık bütçe

Rus rublesi

0,9

Tenge

3

Belarus Rublesi

0,03

ABD Doları

0,03

Avro

0,03

İsviçre Frankı

0,03

Türk Lirası

0,03

Ödeme döviz türü

Günlük minimum bütçe

Rus rublesi

50

Tenge

200

Belarus Rublesi

1,5

ABD Doları

1,5

Avro

1,5

İsviçre Frankı

1,5

Türk Lirası

2,5