Oyun requirementsi

Bu sayfada, Yandex Games kataloğunda yer alan oyunlar için aranan şartların özellikleri açıklanmaktadır.

Oyunlar, kullanıcı ortamlarına yakın ortamlarda kontrol edilir. Geliştiricinin cihazında bir eksik bulunmaması, eksiğe dair itirazın geri çekilmesi için bir gerekçe değildir.

Not

Moderasyondan geçme, oyunun herhangi bir bölgenin yasal gerekliliklerine uygun olup olmadığı ve/veya üçüncü tarafların haklarını veya meşru menfaatlerini ihlal edip etmediği konusunda Yandex tarafından bir güvence veya başka bir onay anlamına gelmez ve bu şekilde yorumlanmamalıdır.

Uygulama, gerekliliklere uygunluk bakımından kontrol edilecektir. Moderasyon genellikle 3-5 iş günü sürmektedir.

Son güncelleme tarihi: 7 Ağustos 2025.

Teknik şartlar

  1. Yandex Games SDK, oyun içine gömülüdür. Ayrıntılar için SDK'nın yüklenmesi ve kullanımı bölümüne bakın.

  2. Başlatmak ve kullanmak için üçüncü taraf hizmetlerinde kayıt veya giriş gerekmez. Yandex ID ile giriş yapılabilir. Daha fazla bilgi.

    1. Giriş yapılması için kullanıcının bilinçli olarak oyun içindeki ilgili butona basması gerekir. Giriş yapmaya davet eden metinde, giriş yapılmasının neden gerekli olduğu net bir şekilde açıklanır. Daha fazla bilgi.

    2. Misafir girişi veya giriş yapmadan kullanım özelliği hayata geçirildi. Bununla birlikte oyun içi ilerleme kaydedilmelidir.

  3. Oyun sayfası masaüstü ve mobil cihazlarda kapatıldığında, ses çalmayı durdurur. Daha fazla bilgi

  4. Ödemeler yalnızca Yandex Games'in SDK'sı aracılığıyla yapılır.

  5. Reklamlar yalnızca Yandex Games SDK aracılığıyla çağrılır.

  6. Oyun, yayımlama başvurusunda belirtilen cihaz türlerine uygun olmalıdır.

    1. Mobil cihazlar için:

      1. Oyun, oynanış veya başlatma sırasında tam ekran modundadır.

      2. Alanlara veri girmek mümkünse (örneğin oyuncu takma adı veya belge adı), giriş alanına tıkladığınızda klavye otomatik olarak gösterilir.

      3. Görsel öğeler, ekranın yönlendirmesini veya mevcut alan boyutunu değiştirirken orantısız şekilde bozulmaz veya uzamaz. Bir oyun sadece bir yönlendirmeye sahipse, taslak doldurulurken ilgili değer seçilmelidir. Karşı yönlendirmede, cihazın döndürülmesi hakkında özel bir yer tutucu gösterilecektir.

      4. (Yürürlükten kaldırılmıştır.)

      5. Oyun tamamen el hareketleriyle kontrol edillir. Kontrol mekaniği, mobil cihazın ivmeölçerinin kullanılmasıyla artırılabilir.

      6. Oyun tarafından çağrılan sistem oynatıcısı hiçbir tarayıcıda görüntülenmez. Daha fazla bilgi

      7. Bir oyun açılırken WebGL bildirimi yapılmaz.

      8. Bir oyunun iç alanına yapılan bir longtap (uzun tıklama), alanın seçilmesi veya içerik menüsünün açılması ile sonuçlanmaz.

    2. Masa üstü cihazlar için:

      1. Aktif alan dikey veya yatay olarak mevcut alanın kenarına kadar uzatılır (sticky banner'lar hariç).

      2. Aktif alanın uzun ve kısa kenarlarının oranı 1:2'yi geçmez.

      3. Kullanılabilir alan yeniden boyutlandırıldığında görsel öğeler deforme olmaz veya orantısız bir şekilde gerilmez.

      4. Kontrol varsayılan klavye veya fare ile yapılır.

      5. Oyun tarafından çağrılan sistem oynatıcısı hiçbir tarayıcıda görüntülenmez. Daha fazla bilgi

      6. Oyun içinde, işletim sistemi veya uygulamalarda belirli fonksiyonları veya komutları yerine getirmek için kullanılan kısayol tuş kombinasyonları ile kontrol sağlanmamalıdır.

      7. Oyunun iç alanıyla ile yapılan etkileşim, alanın seçilmesine veya bağlam menüsünün açılmasına yol açmaz.

    3. Televizyon cihazları için (daha fazla bilgi):

      1. Oyun tüm ekran alanını kaplar, tam ekran modu kullanılabilir.

      2. TV uzaktan kumandasındaki ok kontrolü desteklenir. Tam oyun oynama kullanımı için uzaktan kumandadaki yön tuşları yeterlidir.

      3. TV uzaktan kumandasında Back ve OK düğmelerine basma desteği vardır.

      4. Oyun içi satın almalar bulunmamaktadır.

      5. Geliştiricinin diğer oyunlarına dair bağlantılar bulunmamaktadır.

  7. Dünyanın herhangi bir yerinden doğru çalışması için, program kodu Yandex S3 sunucularına bağlantı veren mutlak URL'leri kullanmaz.

  8. Dahili öğelerin, butonların, grafiklerin boyutları, yanlışlıkla tıklamaları ve öğelere tıklama zorluğunu ortadan kaldıracak şekilde ekrana ve etkileşime uyarlanmıştır.

  9. Oyun içi ilerlemeye sahip oyunlarda (yeni açılan seviyeler, rekorlar, başarılar, iyileştirmeler), değişiklikler oyuncu bir eylem gerçekleştirdikten hemen sonra veya özel bir kaydetme butonu aracılığıyla kaydedilir. Sayfanın yenilenmesi kaydedilen verileri etkilememelidir. Daha fazla bilgi

  10. Pencere boyutu değiştirildiğinde de oyun doğru şekilde görüntülenir:

    1. Aktif görüntüleme alanının ölçeği ekranın ötesine uzanmaz, öğeler kırpılmaz. Daha fazla bilgi

    2. Tarayıcıda sayfa kaydırma çubuğu (tarayıcı penceresinin sistem kaydırma çubuğu) görünmez. Buna karşın, oyun içinde kendi içerik kaydırma işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

    3. Oyun içi unsurlar ve metinler diğer unsurlarla üst üste binmez veya çakışmaz. Daha fazla bilgi

    4. Oyunu tek elle kontrol etmek ve ek kaydırma veya kaydırma yapmadan her zaman ana sahnede kalmak mümkündür. Strateji oyunlarında, rol yapma oyunlarında ve geniş bir oyun alanına sahip diğer tür oyunlarda oyun alanının kaydırılmasına izin verilir.

  11. Bulut depolama kullanıyorsanız, taslağı doldururken ilgili alanda bunu belirtmelisiniz.

  12. Yandex Advertising Network'ün (YAN) üzerinden parasallaşma etkinleştirildi. Daha fazla bilgi

  13. Oyun içi satın alımlar için:

    1. Tüketim metodu bağlandı.

    2. Portal para biriminin kullanımı Oyun içi satın alma bölümü hükümleri ile uyumludur.

    3. Bir oyunun ilerleme durumu sunucuya kaydedilir ve aynı kullanıcı tarafından farklı cihazlardan erişilebilir.

    4. Oyun içi tüm satın almalar, sayı ile ifade edilen bir fiyata ve portal para biriminden bir değere sahiptir.

    5. Kullanıcının gerçekleştirdiği satın alma işleminin görseli, adı, içeriği ve özellikleri, satın alma teklifinde belirtilen parametrelere uygun olmalıdır.

  14. Teknik mesajlar, hatalar veya çökmeler, kullanımın başlamasından bir süre sonra veya belirli kullanıcı eylemleriyle takılmalar yoktur. Örneğin: ekranı döndürmek, bir oyun alanına uzun basmak, hareketler ve kaydırmalar, tarayıcıyı simge durumuna küçültmek, reklamları açmak, tarayıcı geçmişinde gezinmek ve diğer etkileşim yöntemleri. Daha fazla bilgi.

  15. Oyun son halini almıştır ve geliştirme veya ön test aşamasında değildir. Daha fazla bilgi.

  16. Entegre edilen reklam blokları içeriğinde ve görünümünde herhangi bir değişiklik yapılmaz. Servisin reklam bloklarını taklit etmek, örneğin özel tam ekran bloklar veya kendi butonları olan RV oluşturmak yasaktır.

  17. (Yürürlükten kaldırılmıştır.)

  18. Oyun, oyunun açık olduğu URL nedeniyle oyunun çalışmasını kısıtlayacak herhangi bir teknik araçtan yoksundur.

  19. Yandex Games SDK'nın başlatılması ve yöntemlerinin kullanımı, oyunun belge setine ve gereksinimlerine tam olarak uygun şekilde gerçekleştirilir:

    1. SDK, yalnızca SDK Kurulumu ve Kullanımı sayfasında belirtildiği şekilde başlatılır. Daha fazla bilgi

    2. Kullanıcının oyunu oynamaya başlayabileceği anda, gameReadyAPI'den ready() yöntemi çağrılmalıdır. Daha fazla bilgi

    3. GameplayAPI'yi kullanmak isteğe bağlıdır. Ayrıca, oyunda GameplayAPI yöntemleri kullanılıyorsa, start() ve stop() eylemlerinin gönderilme anları, Gameplay bölümünde açıklananlara tam olarak karşılık gelir.

    4. game_api_pause ve game_api_resume olaylarının takibi isteğe bağlıdır, ancak eğer ysdk.on() ve ysdk.off() metotları oyunda kullanılıyorsa, olay işleme mantığı Oyunun Duraklatılması ve Devam Ettirilmesi Olayları bölümünde açıklandığı şekilde kesinlikle uygulanmalıdır.

  20. Oyun, taslakta seçilen ortamla eşleşen tarayıcılarda ve platformlarda doğru şekilde çalışır. Tarayıcı ve platform listesi:

    1. Tarayıcılarda: Yandex Browser, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Yandex mobil uygulaması.

    2. İşletim sistemlerinde: Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10, Mac OS X 10.6 ve üstü (Snow Leopard, Lion, Mountain Lion, Mavericks, Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra ve Mojave).

    3. Mobil işletim sistemlerinde: Android 5.0 ve üzeri, iOS 9.0 ve üzeri.

    4. Android TV'de.

  21. Tüm oyun dosyalarının boyutu, arşiv olarak yüklendiğinde 100 MB'ı geçmez.

  22. Arşivin kök dizinine index.html dosyası eklendi. Dosya ve klasör adlarında boşluk ve Rusça karakterler kullanılmıyor.

  23. Oyunlarda, etkileşimli yapay zeka (AI) kullanımı yasaktır. Önceden yapay zeka tarafından oluşturulmuş olan oyun içeriği kullanılabilir.

  24. Oyun güncellemeleri, temel konseptini korumalıdır. Tamamen farklı bir oyunu güncelleme olarak yüklemek yasaktır.

Kullanıcı deneyimi için aranan koşullar

  1. Oyun; içerik, kullanılabilirlik ve oyundaki ilerlemenin kalitesi açısından detaylı olarak incelenir. Servis, gerçekleştirdiği dahili kalite kontrolü sonucunda, genel kalite değerlendirmesinden geçemeyen oyunları yayınlamayı reddedebilir.
  2. Oyunda veya bunlara eşlik eden açıklama alanlarında, oyun kontrollerinin ayrıntılı bir açıklaması yer alır.
  3. Oyun, geliştirici tarafından belirtilen oyun türüne uyar.
  4. Oyun en az bir oyun mekaniği kriterine uyuyor. Daha fazla bilgi.
  5. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 6)
  6. Oyun mekaniği hikaye boyunca ilerlemeyi veya seviyeleri kademeli olarak geçmeyi içeriyorsa, oyun ilerlemeyi kaydetme seçeneği içerir. Sonsuz bir oyun veya en iyi skor oyunu ise, kayıt tutma mevcuttur.
  7. Yaş etiketi içeriğe uygundur.
  8. Oyunun artan bir zorluğu ve anlaşılabilir bir hikayesi veya ortamı vardır.
  9. Oyunun ana içeriğini tamamlamak 10 dakikadan fazla sürer. Örneğin: 10 ilâ 20 seviyesi bulunan casual bir oyun, her birinde 15 ilâ 20 soru bulunan birkaç konudan oluşan bir test oyunu, birkaç görev içeren bir bulmaca oyunu. 10 dakikalık bir oyun süresini sağlamak için sınavlar ve testler en az 100 soru içermelidir. Sorular mükerrer olmamalı veya birbirine göre çok az fark içerecek şekilde değiştirilmiş olmamalıdır (aynı soru için farklı yanıt seçenekleri, aynı sorunun farklı şekilde ifade edilmesi gibi). Daha fazla bilgi
  10. Oyun, oyunun taslağı tamamlanırken en az bir dilde yerelleştirmeye sahip olmalıdır. Oyunun yayınlanması için önerilen minimum yerelleştirme: ru, be, kk, uk, uz için Rusça, diğer diller için İngilizcedir.
  11. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 1.8.)
  12. (Yürürlükten kaldırılmıştır.)
  13. Oyunun Rating'i 30'un üzerindedir. Eğer oyunun rating'i 3 hafta boyunca 30 veya daha düşük olursa (ya da yoksa), yayından kaldırılır.
  14. Oyuna, SDK aracılığıyla otomatik dil tanıma özelliği entegre edilmiştir.

İçerik için aranan koşullar

  1. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  2. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  3. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  4. Mevcut değil:

    1. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

    2. Büyücülük ve fal ile ilgili materyaller.

    3. Çocuklara veya hayvanlara yönelik şiddeti ve/veya istismarı gösteren gerçekçi sahneler.

    4. Politikaya, belirli siyasi durumlara, politikacılara, ülke içi veya ülkeler arası çatışma veya savaşlara ilişkin görseller veya atıflar.

    5. Dine, dini figürlere veya dini gereçlere ilişkin görseller veya atıflar.

    6. Olası hastalıklar, ölüm tarihi, saati veya koşulları dahil, hayata veya sağlığa ilişkin her türlü varsayımlar veya tahminler.

  5. Tüm materyallerin telif hakları, oluşturucusuna aittir. Gerekiyorsa oyuna, geliştiricinin uyguladığı "Gizlilik Politikası" ve "Lisans Sözleşmesi" metin olarak eklenebilir. Tüm materyaller, oluşturucu veya dağıtım yetkisi olan diğer kişiler tarafından moderasyona gönderilir.

  6. Oyun, katalogdaki başka oyunun tam veya kısmi bir kopyası değildir veya bu geliştiricinin başka bir oyununu kopyalamaz. Eğer yayınlanan oyun, oyunlardan birinin devamı veya başka bir parçasıysa, yalnızca oyunun grafikleri ve mekaniği tamamen yeniden işlenmişse ayrı bir oyun olarak kabul edilir. Aksi durumda, önceki oyunu yeni içerikle güncellemeniz gerekir. Daha fazla bilgi

  7. Oyun dışı değerli eşyalar veya gerçek para ile işlem yapılmaz:

    1. Gerçek para ve fiziksel ödüller, abonelikler, harici içerik, para eşdeğeri olan ödüller vb. oyun içinde değeri olmayan ödüllerin kazanılması veya çekilmesi yasaktır.

    2. Oyun çevrimiçi mağaza, kumar oyunu veya çevrimiçi loto değildir.

    3. Mikro işlemler veya herhangi bir harici satın alma yoktur. Dahili satın almaların yalnızca Yandex Games SDK aracılığıyla bağlanmasına izin verilir.

  8. Portalde kullanılan para birimi otomatik olarak belirlenir; onu işaretlemek için SDK yöntemleri kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen Portalda Kullanılan Para Birimi bölümüne bakın.

  9. Video kliplerin bir oyuna entegre edilmesine, yalnızca video oynatıcı arayüzü aracılığıyla ve harici kaynaklar ziyaret edilmeyecek şekilde izin verilir. YouTube oynatıcı aracılığıyla video entegrasyonu bu koşulu karşılamamaktadır ve bu tür bir entegrasyona sahip bir oyun veya Web Uygulaması kabul edilemez. Bir video entegre etmeniz gerekiyorsa, kendi barındırma hizmetinizi kullanmanız veya klibi bir arşive yerleştirmeniz önerilir.

Reklam Gereksinimleri

  1. Statik reklam görüntüleri ve metinleri dahil olmak üzere üçüncü taraf reklam verenlerin reklamları bulunmaz.

  2. Bir reklama tıklayıp geri döndükten sonra oyun içi ilerleme kaydedilir.

  3. Tüm reklam blokları, oyunun yönüne uyacak şekilde yönlendirilir.

  4. Reklamlar oyunla etkileşimi engellemez ve yalnızca mantıksal aralarda gösterilir. Daha fazla bilgi.

  5. Ödüllü reklam mekaniğinin mevcut olması durumunda, bir kullanıcı isteğe bağlı olarak (örneğin, özel bir butona tıklayarak) bir ödüllü video görüntüleyebilir ve ardından oyunun içinde bir ödül alabilir.

    1. Bir ödül karşılığı reklam çağırma butonu, aşağıdakileri açıkça belirten bir metne veya butona bağlıdır:

      • Kullanıcının şu anda bir ödül karşılığı reklamı izleyeceğini,
      • Kullanıcının ödül olarak neler alacağını anladığını.
    2. RV izleme ödülü, ana oyuna ek bir bonus teşkil ederek (diğerlerinin yanı sıra, örneğin: güçlendiriciler (booster'lar), ek eylemler yapma hakkı, seviye atlama hakkı, bonus düzeyleri ve diğer benzer mekanikler gibi) ve oyuna devam etmeyi engellememelidir.

  6. Ek reklam blokları yerleştirme kuralları:

    1. Yalnızca sticky banner'lar ek reklam blokları olarak kabul edilir.

    2. Özelleştirilmiş RTB banner'larının kullanımı yasaktır.

  7. Tam ekran reklamlar (geçiş reklamı/interstitial veya ödüllü video/rewarded video) gösterilirken oyun sesi ve oyunun kendisi duraklatılmalıdır.

Açıklama ve Tanıtım Materyalleri Gereksinimleri

  1. Tanıtım materyalleri koşullara uygun:

    1. Oyun veya doğrudan bu oyun ile ilgili olan öğeler ve materyaller kullanılır. Harici öğelere ve görüntülere izin verilmez.

      1. Diğer oyunların oynanışını tanıtan materyallerde ve farklı oyunlarda aynı promosyon materyallerini kullanmak yasaktır.
      2. Ekran görüntüleri, oyunun gerçek oynanışını göstermeli ve bu oynanış, görüntünün en az %70'ini kapsamalıdır. Kalan kısım çerçeveleme veya görsel efektler için kullanılabilir.
      3. Reklam amaçlı olmayan video materyaller, oyunun gerçek oynanışını göstermeli ve bu oynanış, videonun süresinin en az %70'ini kapsamalıdır. Kalan zaman görsel düzenleme için kullanılabilir.
    2. Materyaller oyunun içeriğinin anlaşılmasına yardımcı olur veya özelliklerini, avantajlarını, benzersizliğini gösterir, kullanıcıların oyuna ilgi duymasını sağlar.

    3. Taslakta seçilen her dil için oyunun adı, oyunun kendisinde ve metin kutuları ve tüm tanıtım materyalleri de dahil olmak üzere tüm taslak materyallerinde aynı olmalıdır. Daha fazla bilgi

  2. Başvurunun; Title, Description, How to play, Version, Categories, Icon, Cover, Sources, Supported platforms ve Orientation olmak üzere, tüm zorunlu alanları doldurulmuştur. Talimatlara göre ekran görüntüleri eklenir.

  3. Metin alanındaki bilgiler ve tanıtım materyali dosyaları, her bir alanın gereksinimlerine göre taslak formda belirtilen içerik, uzunluk, hacim, format ve süre standartlarını karşılar. Güncel standartlar taslak doldurma formunda listelenmiştir.

  4. Etiketler ve anahtar kelimeler konu ve içerikle ilgilidir.

  5. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  6. Oyunun ekran görüntüleri küçük görsel veya kapak görseli olarak kulanılamaz.

  7. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  8. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  9. Video, küçük görsel, kapak görseli, ekran görüntüleri, GIF görselleri olmak üzere, tüm tanıtım materyalleri, oyunun bir parçasıysa ve ölçeklendirmede kullanılan bir arka plan dolgusu değilse, siyah bir arka plan (yanlarda veya üstte ve altta) içerebilir.

  10. (Yürürlükten kaldırılmıştır, bkz. m. 8.)

  11. Taslak metin alanlarında minimum karakter sayısı kontrolünü geçmek için tekrarlayan karakterlerin (tekrarlayan boşluklar, kısa çizgiler vb.) kullanılması yasaktır. Taslağın farklı alanlarında tekrarlanan metinler de kullanılamaz.

  12. Oyunun adı, katalog içinde taslakta seçilen tüm diller için benzersizdir.

Önerilen Gereksinimler

  1. Geliştirici veya yayıncıdan geri bildirim almak için bir e-posta adresi belirtilmiştir.
  2. Sesi kapatma özelliği eklenmiştir.
  3. Oyunu duraklatma özelliği eklenmiştir.
  4. Oyunda geliştirici konsolunu açarken herhangi bir hata oluşmaz.
  5. Oyun adı, adın ayrılmaz bir parçası olmadığı sürece "oyun" veya "game" kelimelerini içeremez.
  6. Kısa ve öz ad.
  7. Belirtilen platformlarda oyun içinde etkileşim kurarken kullanışlı olmayan hiçbir buton veya kontrol araçları bulunmaz. Örneğin, ana menüdeki oyundan çıkma butonu.
  8. Karmaşık mekaniklere sahip oyunlarda başlangıçta oyuncuyu eğitim aşamasından geçirilmesi önerilir.
  9. Oyun içinde dili manuel olarak seçiyorsanız, önceden ayarlanmış dili bilmeden başka bir dile geçiş yapabilirsiniz:
    • Dil seçimine yönlendiren tüm menüler ve ayarlar, evrensel simgelerle temsil edilir (örneğin, ayarlar için dişli çark , yerelleştirme için dünya küresi ).
    • Diller, ilgili ülkelerin bayraklarıyla emoji şeklinde belirtilir veya dillerin isimleri üzerlerine yazılır (Русский, Беларуская, English, Español).

(Yürürlükten kaldırılmıştır.)

Metinler ve Medya Materyalleri için Gereksinimler

  1. Bu bölümün kuralları, oyun açıklamaları, tanıtım etkinlikleri, satın almalar, oyunların kendileri vb. olmak üzere, servisin tüm objelerine yönelik metinler ve medya materyalleri (görseller, videolar ve oyun objeleri) için geçerlidir. Aşağıdaki gereksinimleri ihlal etmeniz halinde, oyun yayın için uygun olmayabilir veya herhangi bir zamanda yayından kaldırılabilir.

  2. Metinler:

    1. Seçilen dil yazım ve noktalama kurallarına uygun olarak yazılmıştır.

    2. Gerçek oyun mekaniklerini ve ana oynanışı yansıtır. Oyun ismi ve ona ilişkin materyaller (tanım, promosyonlar vb.) oyuncuyu yanıltmaz.

    3. Sistem arayüzü ögelerini içermez (durum çubuğu, telefonun batarya göstergesi vb.). Bununla birlikte, oyunun herhangi bir öğesi (örneğin, sağlık çubuğu veya zamanlayıcı) kabul edilebilir. Daha fazla bilgi.

    4. Herhangi bir dilde küfür içeren sözcükler veya ifadeler içermez.

    5. Yasaklanmış herhangi bir materyal içermez.

  3. Medya Materyalleri:

    1. Görsel hatalar (piksel sıkıştırma hataları, aşırı kararma, tamamen monokrom kareler, küçük görselde veya kapak görselinde tam görünmeyen metinler) içermeyen, iyi kalitede olmalı.

    2. Rastgele bir resim veya video yerine, gösterdikleri nesnenin (simge, kapak, reklam, satın alma) içeriğinin anlaşılmasına yardımcı olurlar.

    3. Çerçeveleri ve yuvarlatılmış köşeleri yoktur.

    4. Aşağıdaki öğeleri içermez:

      • Sistem arayüzü: durum çubuğu, telefon pil göstergesi vb.
      • Yandex Oyunları kullanıcı arayüzü: rozetler, oyun reytingi vb.

      Buna rağmen, oyun arayüzünün herhangi bir öğesi (örneğin, sağlık çubuğu veya zamanlayıcı) mümkündür, ancak ikonlarda veya kapaklarda değil (bkz. madde 5.6). Daha fazla bilgi.

    5. Pornografik veya erotik içerik, cinsel organları taklit eden nesnelerin görselleri veya cinsel ilişkiye atıflar, ayrıca cinsiyet, uyruk veya din temelinde bir kişiye veya bir grup insana hakaret eden materyaller içermez. Daha fazla bilgi

    6. Güvenli, ayrıca etik kurallarına, her yaştan kullanıcılara gösterilmeye ve servis kurallarına uygundur. Aksi takdirde servis, oyunun servisin ana sayfasında, özel bölümlerinde, koleksiyonlarında veya platformdaki diğer materyallerde görüntülenmesine ve hatta platformda yayınlanmasına hiç izin vermeme hakkına sahiptir. Daha fazla bilgi

    7. Yasaklanmış başka herhangi bir materyal içermez.

  4. Metinlerde ve medya materyallerinde bağlantılar:

    1. SDK aracılığıyla entegre edilmiştir ve Yandex Oyunlar kataloğundaki oyunlarınıza yönlendirir. Diğer oyunlara geçiş, oyun sürecini kesintiye uğratmaz ve navigasyon öğeleri kullanıcılar için anlaşılırdır. Daha fazla bilgi.

    2. Herhangi bir harici kaynağa yönlendirmemelidir: İçerik oluşturucunun sitesi, oyunun kendisi, depolar ve stüdyolar, üçüncü taraf oyunlar, ortak siteler, dosya indirmeleri veya kötü amaçlı sayfalar. Logolarda ve diğer grafik öğelerinde de bağlantılara izin verilmez. İstisna olarak, alan adı veya URL'nin diğer unsurları belirtilmeden ortak şirketin veya içerik oluşturucunun grafik markasını göstermesine izin verilir. Örneğin, "ŞirketAdı.rf" adı için "ŞirketAdı" biçimi kabul edilebilir.

    3. Aşağıdaki şartları karşılamak kaydıyla, sosyal medya açık grup ve topluluklarına yönlendiren bağlantıların eklenmesi kabul edilebilir:

      1. Topluluk, Yandex Games kataloğunda bulunan bir veya daha fazla oyun ile ilgilenir.

      2. Topluluk adı Yandex Games'i içerir.

      3. Dış kaynaklara bağlantılar veya oyun ile ilgili olmayan diğer materyaller toplulukta yayınlanmamaktadır.

    4. Kullanıcının herhangi bir işlemine bağlı olarak veya herhangi bir işlemi olmaksızın, otomatik yönlendirme şeklinde Yandex Games dışındaki sitelere yönlendirilmesi yasaktır. Üçüncü taraf kaynaklara geçiş önerileri (örneğin, internette arama yapmak veya tam sürüme geçmek gibileri) de yasaktır.

Uzun basma

Rewarded Video: Ödül içeren video bloğu

Örneğin, "Akçiye", "Yeni Oyun" veya "Promo" gibi etiketlerle.

More Games ve benzeri bölümler, bağlantılar, düğmeler.

Yeni oyunlar için reyting oluşma süresi dikkate alınmaz (yayınlanma anından itibaren yaklaşık 2 hafta).