Buradasın
Atatürk'ün Demiryolu Politikası
nukhetisikoglu.blogspot.com/2012/08/ataturk-ve-demiryolu.htmlYapay zekadan makale özeti
- Kurtuluş Savaşı Dönemi
- Ankara, Batı Anadolu'daki lojistik merkezi olarak seçildi
- Polatlı-Eskişehir hattı onarıldı ve günlük 325 ton cephane taşındı
- İnebolu'dan Ankara'ya deniz yoluyla ve demiryolu ile malzeme taşındı
- Cumhuriyetin İlk Yılları
- Türkiye'nin 4112 km demiryolunun 3756 km'si yabancı şirketler tarafından inşa edildi
- İzmir İktisat Kongresi'nde ulaştırma altyapısı öncelikli hedef olarak belirlendi
- 1923'te demiryolu ağı planlandı ve milli demiryolu politikası başlatıldı
- Demiryolu Geliştirme Çalışmaları
- 1927'de demiryolları millileştirildi ve Devlet Demiryolları kuruldu
- 1923-1938 arasında demiryolu uzunluğu 4112 km'den 6927 km'ye ulaştı
- Atatürk tüm yurt gezilerini "Beyaz Tren" ile gerçekleştirdi
- Son Dönem
- Atatürk 1938'de vefat etti
- Naaşı Beyaz Tren ile Ankara'ya uğurlandı