Buradasın
Üç Fazlı Asenkron Motor Yapısı ve Çalışması
erbakan.edu.tr/storage/files/department/enerjisistemlerimuhendisligibolu/Asenkron%20Makina%20Deney%20F%C3%B6y%C3%BC.pdfYapay zekadan makale özeti
- Temel Özellikler
- Asenkron motorlar endüstride en çok kullanılan endüstriyel tahrik elemanıdır
- Stator döner manyetik alanın oluştuğu, rotor ise dönen kısımdır
- Motorlar kısa devre çubuklu ve sincap kafesli rotorlu olarak ikiye ayrılır
- Çalışma Prensibi
- Stator sargılarına uygulanan 120° faz farkıyla döner manyetik alan oluşur
- Rotor hiçbir zaman senkron hızla dönmez, kayma oluşur
- Boş çalışmada kayma %1'den küçük, tam yükte %2-5 arasındadır
- Bağlantı ve Kontrol
- Motorlar yıldız-üçgen devre olarak bağlanır
- 4 KW'tan küçük motorlara direkt yol verilir
- Kalkışta nominal akımın 4-6 katı akım çeker
- Frenleme ve Tek Fazlı Çalışma
- Mekanik, elektriksel ve dinamik frenleme sistemleri kullanılır
- Tek fazlı çalışmada güç %40-45 oranında düşer
- Kondansatör yardımıyla tek fazlı şebekede çalıştırılabilir