Buradasın
Tüketici Davranışları ve Pazarlamadaki Önemi
avys.omu.edu.tr/storage/app/public/mehmetali.zengin/134634/Hafta%201%20T%C3%BCketici%20Davran%C4%B1%C5%9Flar%C4%B1n%C4%B1n%20Pazarlamadaki%20%C3%96nemi.pdfYapay zekadan makale özeti
- Temel Kavramlar
- Tüketici davranışı, pazar yerinde tüketici davranışlarını inceleyen uygulamalı bilim dalıdır
- Tüketici, son kullanım amacıyla ürün ve hizmetleri satın alan kişidir
- Müşteri, belirli bir mağazadan düzenli alışveriş yapan kişidir
- Ticari müşteri, ticari amaçla ürün ve hizmet satın alan müşteridir
- İhtiyaç ve İstek
- İhtiyaç, bir şeyin yokluğunun yarattığı gerilim halidir
- İstekler, hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir
- İhtiyaçlar pazarlamacılar tarafından yaratılmaz
- Tüketim Olgusu
- Tüketiciler ürünleri temel fonksiyonlarının yanı sıra anlamlarına göre seçer
- Hedonik tüketim haz ve mutluluk veren bir eylemdir
- Faydacı tüketim ürünün sağlayacağı faydayı dikkate alır