• Temel Kavramlar
    • Tüketici davranışı, pazar yerinde tüketici davranışlarını inceleyen uygulamalı bilim dalıdır
    • Tüketici, son kullanım amacıyla ürün ve hizmetleri satın alan kişidir
    • Müşteri, belirli bir mağazadan düzenli alışveriş yapan kişidir
    • Ticari müşteri, ticari amaçla ürün ve hizmet satın alan müşteridir
    İhtiyaç ve İstek
    • İhtiyaç, bir şeyin yokluğunun yarattığı gerilim halidir
    • İstekler, hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir
    • İhtiyaçlar pazarlamacılar tarafından yaratılmaz
    Tüketim Olgusu
    • Tüketiciler ürünleri temel fonksiyonlarının yanı sıra anlamlarına göre seçer
    • Hedonik tüketim haz ve mutluluk veren bir eylemdir
    • Faydacı tüketim ürünün sağlayacağı faydayı dikkate alır

    Yanıtı değerlendir

  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor