Öğretmenlerin yazılıları değerlendirirken dikkat etmeleri gereken bazı ölçütler: Hikâye edici metinler için: kâğıt düzeni, yazım kuralları ve noktalama işaretleri, kendini ifade etme becerisi, cümle yapısı, metin bütünlüğü, hikâye karakterleri, olayların oluş sırası ve hikâyenin mesajı. Bilgilendirici metinler için: kâğıt düzeni ve okunaklılık, yazım kuralları ve noktalama işaretleri, kendini ifade etme, kelimelerin doğru kullanımı, bilgilerin doğruluğu, düşünceyi geliştirme yolları ve metin bütünlüğü. Değerlendirme sürecinde öğretmenlerin dikkat etmesi gerekenler: Geri bildirim verme: Değerlendirme, öğrencilere yazma becerilerindeki eksiklikleri ve yanlışlarını tespit edip düzeltmelerine yardımcı olacak geri bildirimler içermelidir. Çoklu değerlendirme araçları kullanma: Sadece yazılı sınavlardaki kompozisyon sorularına bağlı kalmak yerine, portfolyo, performans ve proje çalışmaları gibi alternatif ölçme araçları da kullanılmalıdır. Standart ölçütler kullanma: Öğretmenler, kendi oluşturdukları ölçütler yerine, geçerli ve güvenilir değerlendirme araçları geliştirmelidir. Yazma becerisinin geliştirilmesi için değerlendirme, öğrencilerin süreç içindeki gelişimlerini takip ederek durum değerlendirilmesi yapacak şekilde yapılmalıdır.