• Buradasın

    UI

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Snackbar yukarıdan aşağı nasıl getirilir?

    Snackbar'ı yukarıdan aşağı getirmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Jetpack Compose ile: Snackbar'ın konumunu ayarlamak için `Box` bileşimini ve `Alignment` parametrelerini kullanabilirsiniz. Android'de: Snackbar'ı belirli bir konuma getirmek için bir `CoordinatorLayout` kullanabilirsiniz. Snackbar'ın konumunu değiştirme konusunda daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurabilirsiniz: codingwithrashid.com'da "Change Snackbar Position in Android Jetpack Compose" başlıklı yazı; stackoverflow.com'da "How can you adjust Android Snackbar to a specific position on screen" başlıklı soru.

    UI ve UX design farkı nedir?

    UI (Kullanıcı Arayüzü) ve UX (Kullanıcı Deneyimi) tasarımı arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: UI tasarımı, ürünün görsel ve işlevsel unsurlarına odaklanır. UX tasarımı, kullanıcının ürünle olan etkileşimini ve deneyimini şekillendirir. Somutluk ve Soyutluk: UI tasarımı, somut bir tasarımdır ve görsel öğelerle kullanıcıya rehberlik eder. UX tasarımı, daha soyut bir süreçtir ve kullanıcının zihinsel ve duygusal tepkilerini dikkate alır. Amaç: UI tasarımı, kullanıcıya estetik ve sezgisel bir arayüz sunmayı hedefler. UX tasarımı, kullanıcının ürünü sorunsuz ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlamayı amaçlar. Kullanım Alanı: UI tasarımı, dijital ürün ve deneyimlere özgüdür. UX tasarımı, her türlü ürün, hizmet veya deneyime uygulanabilir.

    Visual Studio'da radyobuton nasıl kullanılır?

    Visual Studio'da radyo düğmesi (radio button) kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kullanıcı denetimi oluşturma. 2. Radyo düğmeleri ekleme. 3. Özellikleri ayarlama. 4. Olay işleyicisi oluşturma. 5. Kod ekleme. Ayrıca, YouTube'da "Microsoft Visual Studio Tutorial #5 - Radio Button Tutorial" başlıklı bir eğitim videosu bulunmaktadır. Daha fazla bilgi için Visual Studio'nun resmi belgelerine başvurulabilir.

    Özgür Tarhan UX/UI ne iş yapar?

    Özgür Tarhan, UX/UI tasarımcısı olarak kullanıcı arayüzlerini kolay kullanılır ve kullanıcı için tatmin edici hale getirmekten sorumludur. Görevleri arasında: müşteri analizi ve kullanıcı araştırması; wireframe oluşturma ve prototip hazırlama; UI tasarımcısı ile koordinasyon ve geliştirme planlaması; uygulama ve analiz yer alır. UX tasarımcısının fikirlerini hayata geçiren Özgür Tarhan, UX ekibinin süreci tamamlayıp bir wireframe teslim etmesinin ardından, ürünün görsel düzenini oluşturur. Özgür Tarhan'ın çalıştığı bazı şirketler şunlardır: IBM iX; Gazisoft; Dogan Gazetecilik A.S.; Mobi Wan.

    Comfy UI nasıl kullanılır?

    Comfy UI kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kurulum: ComfyUI'nin GitHub sayfasından kaynak kodu indirilir ve gerekli bağımlılıklar kurulur. 2. Model Ekleme: Kendi modellerinizi (VAE, LoRAs vb.) ComfyUI dizinlerine ekleyin ve iş akışınızı oluşturun. 3. İş Akışını Çalıştırma: ComfyUI üzerinden iş akışınızı başlatın ve GPU hızlandırma seçeneklerini kullanarak süreçlerinizi optimize edin. Comfy UI Manager kullanarak bazı ek özellikler eklemek için şu adımlar izlenebilir: 1. Yönetici Kurulumu: Terminal'de (Mac) `cd ComfyUI/custom_nodes` komutu çalıştırılır ve `git clone https://github.com/ltdrdata/ComfyUI-Manager` komutuyla ComfyUI Manager klonlanır. 2. Yönetici Kullanımı: Kurulum sonrası üst barda yeni bir "Manager" butonu görünecektir. Daha fazla bilgi ve destek için ComfyUI'nin resmi belgelerine başvurulabilir.

    Akinon hangi tema kullanıyor?

    Akinon, @akinon/ui-theme adlı bir TypeScript tabanlı tema paketi kullanmaktadır.

    Figma UI kit nasıl kullanılır?

    Figma UI kit'ini kullanmak için aşağıdaki adımları izleyin: 1. Proje Oluşturma veya Kullanma: Yeni bir Figma dosyası oluşturun ya da mevcut bir dosyayı açın. 2. UI Kit'ini İçe Aktarma: "Dosya" menüsünden "İçe Aktar..." seçeneğini seçin, UI kitinin saklandığı yere gidin ve dosyayı seçin. 3. Bileşenleri İnceleme: İçe aktarılan kitin içindeki bileşenleri keşfedin ve ihtiyacınız olanları bulun. 4. Sürükleyip Bırakma: İstediğiniz bileşeni sürükleyerek tasarım tuvaline bırakın. 5. Özelleştirme: Renkleri, yazı tiplerini ve diğer özellikleri değiştirerek bileşenleri projenize uyarlayın. 6. Yeni Variasyonlar Oluşturma: Mevcut bileşenleri karıştırarak yeni tasarımlar oluşturun. 7. Güncellemeleri Takip Etme: UI kitinin güncellemeleri olduğunda, tasarımlarınızı güncel tutun. 8. İşbirliği Yapma: Figma'nın işbirliği özellikleri sayesinde birden fazla tasarımcı aynı proje üzerinde aynı UI kitini kullanabilir.

    UI developer hangi uygulamaları yapar?

    UI Developer (Kullanıcı Arayüzü Geliştiricisi) aşağıdaki uygulamaları yapar: 1. Tasarım Transferi: Tasarım wireframeleri ve mockup'ları responsive, interaktif web sayfalarına ve uygulamalara dönüştürür. 2. Kodlama: HTML, CSS, JavaScript ve diğer web teknolojilerini kullanarak kod yazar. 3. Kullanıcı Deneyimi İyileştirmesi: UX tasarımcılarıyla işbirliği yaparak kullanıcı deneyimini optimize eder. 4. Test ve Hata Ayıklama: UI'yi test eder, hataları düzeltir ve kullanıcı geri bildirimlerini analiz eder. 5. Entegrasyon: Backend geliştiricilerle çalışarak ön ve arka uç kodlarını entegre eder. 6. Bileşen Kütüphaneleri: Tasarım varlıkları ve UI bileşenlerini oluşturur ve bakımını yapar. Ayrıca, özelleştirme alanlarına göre Mobile UI Developer, Game UI Developer gibi farklı türlerde uzmanlaşabilirler.

    Tailwind'de kaç tane örnek var?

    Tailwind CSS çerçevesinde birçok örnek bulunmaktadır. İşte bazıları: 1. Tailblocks: 60'tan fazla minimalist düzen bloğu içerir. 2. Meraki UI: 50'den fazla güzel Tailwind CSS bileşeni sunar. 3. Tailwind Toolbox: 45'ten fazla açılış sayfası şablonu ve 16 bileşen içerir. 4. TailwindTemplates: 30'dan fazla benzersiz bileşen tasarımı sunar. 5. Tailwind Elements: 500'den fazla UI bileşeni içeren açık kaynaklı bir koleksiyondur. 6. Material Tailwind: Google'ın Material Design kılavuzlarına uygun, React ve HTML bileşenleri sunar. 7. Flowbite: 400'den fazla bileşen ve etkileşimli öğe sunar. Bu örnekler, Tailwind CSS'nin geniş ve çeşitli kullanım alanlarını göstermektedir.

    Xiaomi'de Dynamic Island var mı?

    Xiaomi'de Dynamic Island özelliği resmi olarak bulunmamaktadır. Ancak, Xiaomi'nin MIUI arayüzü için Dynamic Island'a benzer bir tema geliştirilmiştir ve bu tema kullanıcılar tarafından kullanılabilmektedir.

    Realme Edge ekran ne zaman çıktı?

    Realme Edge ekran özelliği, Realme UI 4.0 güncellemesiyle birlikte 2023 yılında çıktı.

    Unity'de text nasıl gizlenir?

    Unity'de metni gizlemek için UI Effect bileşenlerinden Shadow (Gölge) bileşenini kullanabilirsiniz. Bunun için: 1. Hiyerarşi panelinde sağ tıklayıp UI | Panel yolunu izleyerek yeni bir UI metin nesnesi oluşturun ve adını Text with Shadow olarak değiştirin. 2. Metin nesnesinin hedef grafik (target graphic) seçeneğini açın ve bu seçeneğe metin nesnesinin çocuk nesnesini (Text nesnesi) sürükleyin. 3. Ayrıca, görüntü bileşeninin alfa kanalını da değiştirmeniz gerekebilir. Bu adımlar, metnin düğme görüntüsü yerine vurgulanmasını sağlar.

    RealUİ ne işe yarar?

    RealUI terimi iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. Realme UI: Realme akıllı telefonlarının kullanıcı arayüzüdür. Özellikleri arasında: - Özelleştirilebilir simgeler: Malzeme, yuvarlak veya çakıl taşı stilleri arasından seçim yapılabilir. - Sistem temaları: Çevirici, mesajlar, telefon rehberi ve takvim gibi uygulamalara yeni görünümler kazandırır. - Her zaman açık ekran: Ekran kapalıyken bile saati, tarihi, bataryayı ve bildirimleri gösterir. 2. RealUI (World of Warcraft eklentisi): World of Warcraft MMORPG oyunu için bir kullanıcı arayüzü modifikasyonudur. Özellikleri arasında: - Tamamen özelleştirilebilir aksiyon çubukları ve birim çerçeveleri. - Spam mesajlarını ve diğer istenmeyen iletişimleri filtreleme seçeneği. - Renk ve şeffaflık ayarlanabilen sohbet penceresi.

    Arayüz dili ne demek?

    Arayüz dili ifadesi, farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir. İşte iki ana kullanım: 1. Programlama Dilinde Arayüz: Nesne yönelimli programlama dillerinde, arayüz, değişik sınıflardan nesnelerin kategorize edilmesini sağlayan bir soyut türdür. 2. Arayüz Açıklama Dili (IDL): Yazılım mühendisliğinde, IDL, yazılım bileşenleri veya programlar arasındaki bağlantıyı tanımlamak için kullanılan bir belirtim dilidir. Arayüz ayrıca, iki sistemin birbiriyle veya bir kullanıcının bir sistemle etkileşime geçmesini sağlayan sınır yazılım veya donanım birimi olarak da tanımlanabilir.

    Unity navigasyon nasıl devre dışı bırakılır?

    Unity'de navigasyonu devre dışı bırakmak için birkaç yöntem bulunmaktadır: 1. EventSystem Kullanarak: Input modülünü değiştirerek navigasyonu kapatabilirsiniz. Bunun için: ```csharp public void DisableNavigation() { var standaloneInputModule = EventSystem.current.GetComponent<StandaloneInputModule>(); if (standaloneInputModule != null) { standaloneInputModule.horizontalAxis = ""; standaloneInputModule.verticalAxis = ""; } } ``` 2. Özel Input Sistemi Komut Dosyası: Navigasyonu yönetmek için bir komut dosyası oluşturabilirsiniz. Bunun için: ```csharp using UnityEngine; using UnityEngine.EventSystems; public class DisableUINavigation : MonoBehaviour { public void OnEnable() { EventSystem.current.sendNavigationEvents = false; } public void OnDisable() { EventSystem.current.sendNavigationEvents = true; } } ``` 3. UI Elemanlarını Doğrudan Değiştirme: Bireysel Unity UI bileşenlerinin navigasyon özelliğini doğrudan ayarlayabilirsiniz. Bunun için: - Hiyerarşide UI elemanını seçin. - Inspector panelinde "Navigation" özelliğini bulun ve "None" olarak ayarlayın. 4. Koşullu Navigasyon: Navigasyonu sadece belirli durumlarda devre dışı bırakmak için: ```csharp void Update() { if (shouldDisableNavigation) { EventSystem.current.sendNavigationEvents = false; } else { EventSystem.current.sendNavigationEvents = true; } } ```.

    UX ve UI tasarımcısı ne iş yapar?

    UX (Kullanıcı Deneyimi) ve UI (Kullanıcı Arayüzü) tasarımcıları farklı ancak birbirini tamamlayan görevler üstlenirler. UX tasarımcısının görevleri: 1. Kullanıcı Araştırması: Kullanıcıların ihtiyaçlarını, davranışlarını ve tercihlerini analiz eder. 2. Strateji Oluşturma: Ürünün kim tarafından, hangi amaçla kullanılacağını belirler ve rakip analizleri yapar. 3. Test ve Prototipleme: Wireframeler hazırlar, prototip oluşturur ve kullanıcı testleri yapar. 4. İş Yürütme: UI tasarımcıları ve yazılımcılar ile birlikte çalışarak koordinasyonu sağlar. UI tasarımcısının görevleri: 1. Görsel Tasarım: Markayı yansıtan, estetik ve işlevsel arayüzler tasarlar. 2. Düzen ve Hiyerarşi: Renk, tipografi ve görsel hiyerarşiye ilişkin tasarımlar yapar. 3. Responsive Tasarım: Mobil cihazlara uyumlu tasarımlar oluşturur. 4. Animasyon ve Etkileşim: Uygulama üzerinde görsel efektler ve animasyonlar oluşturur.

    Web tasarımda arayüz nedir?

    Web tasarımda arayüz (UI), bir web sitesinin veya uygulamanın sahip olduğu ve kullanıcıların etkileşim kurduğu tüm görsel kısımdır. Arayüz tasarımı ise, bu görsel öğelerin oluşturulma sürecini kapsar ve kullanıcıların web sitesini kolayca gezinebilmelerini, aradıkları bilgilere hızlıca ulaşabilmelerini ve genel olarak olumlu bir deneyim yaşamalarını hedefler. Arayüz tasarımı, aşağıdaki unsurları içerir: - Renk paleti. - Tipografi. - Butonlar ve ikonlar. - Uyumlu tasarım (responsive).

    Android stüdyoda nasıl sayfa değiştirilir?

    Android Studio'da sayfa değiştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Yeni Java sınıfı oluşturma. 2. Yeni düzen (layout) sayfası oluşturma. 3. Java ve layout'u birbirine bağlama: ``` package com.[paketkonumunuz]; import android.app.Activity; import android.os.Bundle; public class IkinciSayfa extends Activity { public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.ikincisayfa); } } ``` 4. Buton ekleme ve tıklama işlevi atama: ``` public class MainActivity extends Activity { public void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super.onCreate(savedInstanceState); setContentView(R.layout.activity_main); Button ikincisayfayagec=(Button)findViewById(R.id.ikincisayfagecis); ikincisayfagecis.setOnClickListener(new View.OnClickListener() { @Override public void onClick(View view) { Intent ikincisayfagecis=new Intent(MainActivity.this, IkinciSayfa.class); startActivity(ikincisayfagecis); } }); } } ``` 5. AndroidManifest.xml'de yeni Java sınıfını tanıtma: ``` <activity android:name=".IkinciSayfa"></activity> ``` Bu işlemlerden sonra, ana sayfada (MainActivity) butona tıklandığında yeni sayfa (IkinciSayfa) açılacaktır.

    ScrollView ne işe yarar?

    ScrollView is a UI component in Android that allows users to scroll through content that exceeds the screen's dimensions. Some key purposes of ScrollView: - Displaying large amounts of data: Suitable for lists, images, or text that cannot fit within the screen. - Creating responsive layouts: Enables the creation of user interfaces that adapt to various screen sizes and orientations. - Providing accessibility: Can be configured to support screen readers for users with disabilities. Additionally, ScrollView automatically adds scrollbars and handles touch events to determine when scrolling should occur.

    Dropdown ve select farkı nedir?

    Dropdown ve select arasındaki fark, elementin işlevine ve kullanım bağlamına bağlıdır: - Select: Element bir input ise, kullanıcı bir seçim yaptığında seçilen değer element çerçevesi içinde gösterilir ve bu değer form ile sunucuya gönderilebilir. - Dropdown: Element bir menü ise herhangi bir değer tutmaz ve seçimden sonra bir işlem gerçekleştirilir, örneğin kullanıcı bir sayfaya yönlendirilir veya çıkış işlemi yapılır.