Twitter analizi için kullanılabilecek bazı araçlar: Twitter Analytics: Twitter veya X hesabının çeşitli metriklerini izlemeye yardımcı olan, beğeni, yeniden paylaşım, yanıt ve gösterim gibi etkileşim verilerini analiz eden dahili bir araçtır. Sprout Social: Rakiplerle karşılaştırma yaparak takipçi ortalaması, etkileşim oranları ve en yüksek performans gösteren tweetleri analiz eden bir araçtır. Hootsuite: Diğer Twitter kullanıcılarının içerik stratejilerini analiz etmeye olanak tanıyan, gönderilerin performans etkisini birden fazla metriğe göre ölçen bir araçtır. Semrush Social: Marka kimliği yönetimi, rakip analizi ve trend takibi gibi özellikler sunan bir araçtır. BuzzSumo: Trend konuları takip etme, içerik fikirleri bulma ve performans karşılaştırması yapma imkanı sağlar. Brandwatch: Marka duyarlılığını ölçme, trendleri takip etme ve sosyal medya hesap trafik kaynaklarını görüntüleme gibi işlevlere sahiptir. SparkToro: Anahtar kelime için hedef kitle analizi yapar ve kampanyaları optimize etmeye yardımcı olur.