• Buradasın

    SanalGerçeklik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İBB Dijital Deneyim Merkezi'nde neler var?

    İBB Dijital Deneyim Merkezi'nde bulunan bazı alanlar şunlardır: Dijital Oda. Timeline Laser Wall. IR Interactive Wall. SlideScreen. Dijital Mekanik Duvar. Sanal Gerçeklik Odası. Sürükleyici Deneyim Odası. Dijital Koridor. Artırılmış Gerçeklik Odası. İstanbul Boğazı Macerası. İBB Dijital Deneyim Merkezi, 1 Temmuz 2025 itibarıyla sergi içerik güncellemesi nedeniyle geçici olarak ziyarete kapalıdır.

    Shinecon VR gözlük iyi mi?

    VR Shinecon gözlüklerinin iyi ve kötü yönleri bulunmaktadır: İyi yönleri: Fiyat performans ürünü. Lens kalitesi. Kafa bandı. Kötü yönleri: Gerçeklik hissi. FOV değeri. Menüde gezinme. Kullanıcı yorumları kişisel deneyimlere dayandığı için, bir VR Shinecon gözlüğü satın almadan önce bu yorumları dikkate alarak kendi kararınızı vermeniz önerilir.

    Dünya için dijital eğitim nedir?

    Dijital eğitim, bilgi ve becerilerin dijital araçlar ve platformlar kullanılarak öğrenildiği bir eğitim şeklidir. Dijital eğitimin dünya için bazı özellikleri: Zaman ve mekan bağımsızlığı. Kişiselleştirilmiş öğrenme. Maliyet etkinliği. Geniş içerik yelpazesi. Küresel perspektif. Dijital eğitim, geleneksel eğitim yöntemlerinin karşılaştığı mekan ve zaman kısıtlamalarını ortadan kaldırarak, küresel ölçekte eğitime erişimi demokratikleştirmiş ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik eden bir araç haline gelmiştir.

    Royal Canın 3d nasıl kullanılır?

    Royal Canin 3D ürününün nasıl kullanıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Royal Canin mamalarının genel olarak kullanımı şu şekildedir: Kuru mama: Serin ve kuru bir yerde, ağzı kapalı şekilde saklanmalıdır. Yaş mama: Açılan yaş mamalar buzdolabında muhafaza edilmeli ve kısa sürede tüketilmelidir. Royal Canin mamaları, veteriner önerisine göre kuru ve yaş mama olarak kombinlenebilir. Daha fazla bilgi için Royal Canin'in resmi web sitesi veya müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Web 5.0 özellikleri nelerdir?

    Web 5.0'ın bazı özellikleri: Merkezi olmayan kimlik (Decentralized Identity — DID). Doğrulanabilir kimlik bilgileri (Verifiable Credentials — VC). Merkezi olmayan web düğümleri (Decentralized Web Nodes — DWN). Kullanıcı merkezli yapı. Çoklu uygulama entegrasyonu. Web 5.0, henüz emekleme döneminde olan bir kavramdır ve tam olarak hayata geçmemiştir.

    Sony PlayStation VR2 ne zaman çıkacak?

    Sony PlayStation VR2, 22 Şubat 2023 tarihinde piyasaya sürülmüştür. Ancak, yeni bir çıkış tarihi hakkında bilgi bulunmamaktadır.

    Sanal gerçeklik gazeteciliği nedir?

    Sanal gerçeklik gazeteciliği, haberlerin tasarımında ve yayınlanmasında sanal gerçeklik teknolojilerinden yararlanılarak yapılan habercilik türüdür. Bu gazetecilik türünde: Sürükleyicilik hedeflenir. 360 derece çekim ve immersive yöntemler kullanılır. Yeni uzmanlık alanları ortaya çıkar. Sanal gerçeklik gazeteciliği, haberleri daha etkileyici ve canlı hale getirirken, aynı zamanda etik soruları da beraberinde getirir.

    Fisheye kamera ne işe yarar?

    Fisheye (balıkgözü) kameraların bazı kullanım amaçları: Geniş açılı görüntüleme. Maliyet avantajı. Düşük ışık performansı. Yüksek çözünürlük. Çok yönlü kullanım. Akıllı işlevler.

    DOF ne kadar olmalı?

    DOF (alan derinliği) ayarı, fotoğrafçının kompozisyonda dikkat çekmek istediği kısımların net, diğer kısımların ise flu olmasını sağlar. DOF ayarını belirlerken dikkate alınması gereken bazı faktörler: Diyafram açıklığı: Diyaframı açmak (f değerini düşürmek) alan derinliğini daraltır, diyaframı kısmak ise alan derinliğini genişletir. Lens odak uzaklığı: Odak uzaklığı arttıkça alan derinliği daralır, odak uzaklığı düştükçe ise alan derinliği genişler. Konuya olan uzaklık: Konuya yaklaştıkça alan derinliği daralır, konudan uzaklaştıkça ise alan derinliği genişler. Kullanım amacına göre farklı DOF ayarları: Portre fotoğrafçılığı: Arka planın flu olması için geniş diyaframlı lensler (örneğin, 50 mm f1.4 veya 85 mm 1.8) kullanılır. Manzara fotoğrafçılığı: Her tarafın net çıkması için kısık diyaframlar (örneğin, f11, f16) tercih edilir. En uygun DOF ayarı, çekilen fotoğrafın türüne ve istenen estetik etkiye bağlıdır. Alan derinliği hesaplamaları için Depth Of Field Calculator gibi çevrimiçi araçlar kullanılabilir.

    Video kaydeden gözlük ne işe yarar?

    Video kaydeden gözlüklerin bazı kullanım amaçları: Eğitim: Öğrenciler, dersleri kaydedebilir ve not alma gereği olmadan konuya odaklanabilirler. Tıp: Doktorlar, cerrahi operasyonları kaydedebilir ve deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaşabilirler. Spor: Sporcular, antrenmanlarını analiz edebilir ve becerilerini geliştirmek için süreçleri kaydedebilirler. Güvenlik: Güvenlik görevlileri ve polis, olay yerinde kanıt toplamak ve gözetim sağlamak için kullanabilir. Günlük kullanım: Eller serbest şekilde görüntü ve video kaydı yapma imkanı sunar. Ancak, kameralı gözlüklerin kullanımında kişisel verilerin korunması ve özel hayatın gizliliği gibi yasal düzenlemelere dikkat edilmelidir.

    Kültürel mirasın dijitalleşmesi nedir?

    Kültürel mirasın dijitalleşmesi, kültürel miras unsurlarının (eserler, belgeler, yapılar vb.) dijital teknolojiler kullanılarak sayısallaştırılması, korunması, depolanması ve yaygınlaştırılması sürecidir. Dijitalleşmenin sağladığı bazı avantajlar: Erişilebilirlik: Dijitalleşme, kültürel mirasa dünyanın her yerinden erişim imkanı sunar. Koruma: Dijital kayıtlar, eserlerin korunması ve restorasyonu için gerekli bilgileri sağlar. Eğitim ve farkındalık: Dijital araçlar, tarihi eserlerin ve olayların daha iyi anlaşılmasını sağlar. Sürdürülebilirlik: Dijitalleştirme, kaybolma riski olan nesnelerin sürdürülebilirliğini artırır. Dijitalleşme sürecinde kullanılan bazı teknolojiler: 3D tarama ve modelleme: Tarihi eserlerin dijital kopyalarını oluşturur. Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR): Kültürel mirasın sanal ortamda sergilenmesini sağlar. Dijital arşivler ve veri tabanları: Geçmişe dair bilgilerin ve belgelerin saklanmasını ve paylaşılmasını kolaylaştırır.

    Vertigo oyun şirketi ne iş yapar?

    Vertigo Games, mobil oyun geliştirme ve yayınlama stüdyosudur. Bazı oyun projeleri: Critical Strike. Polygun Arena. Şirket, 2013 yılında İstanbul'da Murat Sayın ve Ali Sayın tarafından uluslararası pazarlara mobil oyun üretmek amacıyla kurulmuştur.

    Tiyatroda sanal gerçeklik nedir?

    Tiyatroda sanal gerçeklik (VR), izleyicilere sahne deneyimini sadece seyretmekle kalmayıp, onun bir parçası olma fırsatı sunan bir teknolojidir. Tiyatroda sanal gerçekliğin bazı özellikleri: Mekânda olma hissi: VR sistemleri, izleyicilere algısal olarak kurgusal alana ışınlanma ve mekânda olma hissini yansıtma imkanı tanır. Etkileşim: İzleyiciler, karakterlerle etkileşime geçebilir ve olayların ilerleyişini kendileri yönlendirebilir. 360 derece performans: İzleyiciler, VR gözlükleri sayesinde performansı her açıdan izleyebilir. Gerçek zamanlı tepkiler: Oyuncuların izleyici tepkilerine gerçek zamanlı olarak yanıt vermesini sağlar. Küresel erişim: Coğrafi sınırlamaları ortadan kaldırarak dünya genelindeki izleyicilere ulaşma imkanı sunar. VR teknolojisi, tiyatroda yaratıcı süreçleri de değiştirerek sanatçılara yeni anlatım biçimleri sunar.

    Hardcore gözlük ne işe yarar?

    "Hardcore gözlük" hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bazı gözlük türlerinin işlevleri hakkında bilgi verilebilir: Korrektif gözlükler. Güneş gözlükleri. Bilgisayar gözlükleri. Spor gözlükleri. Moda gözlükleri.

    Sanal gerçeklik 3D mi?

    Evet, sanal gerçeklik (VR) 3D'dir. Sanal gerçeklik, bilgisayar üretimi, 3D modelleme ya da 360 derece videoların kullanıldığı, kullanıcıların 5 duyu organı ile sanal bir dünyada bulunuyor hissine kapıldığı bir teknolojidir.

    Mandalina VR ne iş yapar?

    Mandalina VR, VRChat platformu ile ilgili içerikler paylaşan bir YouTube kanalıdır.

    Sanal gerçeklik gözlüğü kol ile kontrol edilir mi?

    Evet, sanal gerçeklik gözlükleri kol ile kontrol edilebilir. Çoğu VR gözlüğü, sanal dünyada hareket etmek ve etkileşimde bulunmak için kontrol cihazları gerektirir. Kontrol cihazları, kablosuz bağlantı ile VR gözlüğüyle çalışır.

    Sanal ve gerçek müze arasındaki fark nedir?

    Sanal müze ve gerçek müze arasındaki temel farklar şunlardır: Fiziksel Varlık: Gerçek müzeler fiziksel bir mekâna sahipken, sanal müzeler fiziksel bir mekâna ihtiyaç duymadan internet üzerinden erişilebilir. Erişim: Sanal müzeler, dünya çapında geniş bir kitleye erişim sağlar. Gerçek müzeler ise coğrafi sınırlamalarla karşı karşıya kalabilir. Deneyim: Sanal müzelerde, eserler sanal gerçeklik (VR) teknolojisiyle daha etkileşimli bir şekilde deneyimlenebilir. Gerçek müzelerde ise bu tür teknolojiler sınırlı olabilir. Bilgi Erişimi: Sanal müzeler, doğru ve güvenilir bilgi kaynakları olarak hizmet verir. Gerçek müzelerde ise bilgi erişimi genellikle daha sınırlıdır. Bu farklılıklar, sanal müzelerin ziyaretçilere daha geniş bir erişim ve deneyim yelpazesi sunmasını sağlar.

    World On A Wire ne anlatıyor?

    World on a Wire, 1973 yapımı, Rainer Werner Fassbinder'in yönettiği, Batı Alman televizyonu için çekilmiş iki bölümlük bir mini dizidir. Daniel F. Galouye'nin 1964 tarihli Simulacron-3 adlı romanına dayanan yapım, insan zihninin sofistike ve felsefi yönlerini, simülasyonları ve bilimsel araştırmanın rolünü ele alır. Dizinin konusu şu şekildedir: Günümüzün bir noktasında, Sibernetik ve Futuroloji Enstitüsü'nün (Institut für Kybernetik und Zukunftsforschung) yeni süper bilgisayarı, insan gibi yaşayan 9.000'den fazla "kimlik birimi"nin yer aldığı ve bir simülasyon olduğunu bilmeden yaşadıkları yapay bir dünyayı barındıran bir simülasyon programına ev sahipliği yapar. Programın teknik direktörü olan Profesör Vollmer, gizemli bir kazada ölmeden önce inanılmaz bir sırrın eşiğinde gibi görünmektedir. Vollmer'in yerine geçen Dr. Fred Stiller, enstitünün güvenlik danışmanı Günther Lause ile bir tartışma yaşar. Daha da gizemli olan, diğer IKZ çalışanlarının Lause'un hafızasına sahip olmamasıdır. Simülasyondaki kimlik birimlerinden biri intihara teşebbüs eder. İntihar girişiminin nedenlerini araştırmak için Stiller, simüle edilmiş dünyaya girerek temas birimiyle röportaj yapar. Einstein adlı birim, "dünya"nın bir simülasyon olduğunu bilen tek kimlik birimidir ve bu, programı çalıştırmak için gereklidir. Einstein, gerçek bir insan olma çabasıyla, Stiller simüle edilen dünyayla temas halindeyken zihnini Walfang'in bedenine aktarır. Einstein, Stiller'e gizemlerin, kaybolan anıların ve kaybolan kişilerin nedenini açıklar. Stiller'in "gerçek dünyasının", aslında gerçek dünyanın bir simülasyonu olduğunu ve bunun bir seviye üzerinde olduğunu söyler. Bu bilgi, Stiller'in deliliğe sürüklenmesine neden olur. Diğer "gerçek" insanlar Stiller'i sorgular ve onu ölüm, hapis ve istem dışı taahhütle tehdit ederler. Stiller, "gerçek"

    Yapay zeka duyu organlarımızı nasıl geliştirecek?

    Yapay zeka (YZ), duyu organlarını çeşitli şekillerde geliştirebilir: Yapay görme: Robotların nesneleri tanımlamasına, engelleri tespit etmesine ve çevreleriyle etkileşime girmesine olanak tanır. Yapay işitme: Robotların sesleri algılamasına, konuşmayı anlamasına ve müzik çalmasına imkan verir. Yapay dokunma: Robotların nesneler ile fiziksel etkileşime girmesini sağlar. Yapay koku alma: Kimyasal maddeleri algılamak ve çevrelerindeki kokuları tanımak için kullanılır. Yapay tat alma: Gıda endüstrisinde kalite kontrol, ilaçların geliştirilmesi ve biyomedikal uygulamalar gibi alanlarda kullanılabilir. Ayrıca, YZ, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile kullanıcıların eğlence içeriklerine daha gerçekçi ve etkileşimli bir şekilde katılmalarını sağlar. Ancak, YZ'nın duyu organlarının tüm işlevlerini tam olarak taklit etmesi ve insan benzeri bir deneyim sunması şu anda mümkün değildir.