Marka kimliği, tüketici deneyimi, yerellik, mizah ve nostalji bağlamında gazozun fenomenolojik analizi, gazozun bir kültürel olgu olarak çeşitli deneyim ve anlam katmanlarını incelemek için yorumlayıcı fenomenolojik araştırma deseni kullanılarak yapılan bir çalışmadır. Bu analizde: Marka kimliği unsurları (marka adı, slogan vb.) yerellik, mizah, nostalji ve ünlü desteği temaları üzerinden incelenir. Tüketici deneyimi gazoz tüketimine dair ifadeler, nostaljik ve mizahi unsurlar ile yaygın olarak tüketilen gazoz markalarının algıları üzerinden değerlendirilir. Nostalji, hem kişisel hatıralar hem de tarihsel hatıralar bağlamında ele alınır. Yerellik, tüketicilerin kendi şehirlerinin veya bölgelerinin gazozunu tercih etme nedenleri ve bu durumun şehir markalaşmasına etkisi üzerinden incelenir. Mizah, gazoz markalarının reklam ve kimlik unsurlarında nasıl bir çekicilik unsuru olarak kullanıldığı değerlendirilir. Bu analiz, gazozun sadece bir içecek olmanın ötesinde, kültürel ve duygusal anlamlar taşıyan bir fenomen olduğunu ortaya koyar.