Alış-gidiş taksitlendirme işlemi, peşin yapılan bir harcamanın henüz ekstreye yansımadan taksitlendirilmesi anlamına gelir. Bu işlem genellikle şu yöntemlerle yapılır: SMS ile başvuru: İşlem anında gelen SMS'e cevap vererek taksitlendirme talebinde bulunulabilir. Bankacılık kanalları: Garanti BBVA için Garanti BBVA İnternet Bankacılığı, BonusFlaş, Garanti BBVA Mobil, 444 0 333 Müşteri İletişim Merkezi veya şubeler kullanılabilir. Müşteri hizmetleri: İlgili bankanın müşteri temsilcisine bağlanarak taksitlendirme talep edilebilir. Taksitlendirme işlemi için bazı şartlar gereklidir: İşlem, hesap kesim tarihinden önce yapılmalıdır. Ekstreleşmiş harcamalar için taksitlendirme yapılamaz. Gecikmiş borç bulunması durumunda taksitlendirme yapılamaz. Yasal düzenlemelere göre, bazı sektörlerde (örneğin, telekomünikasyon, yemek, gıda, kozmetik gibi) taksitlendirme yapılamaz.