• Buradasın

    C#

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    C# dizilerde nasıl kullanılır?

    C#'ta diziler aynı türdeki verileri tek bir değişken adı altında saklamak için kullanılır. Dizi kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Dizi Tanımlama: Veri türünü ve dizi boyutunu belirterek yapılır. 2. Diziye Değer Atama: Tanımlama aşamasında veya daha sonra küme parantezleri içinde değerler atanabilir. 3. Diziye Erişim: Dizinin her bir öğesine, dizinin indisini kullanarak erişilebilir. Dizilerle birlikte kullanılan bazı döngüler: - For Döngüsü: Dizi içindeki tüm öğeleri işlemek için tercih edilir. - Foreach Döngüsü: Bir dizide ögeler arasında döngü yapmak için kullanılır. Ayrıca, dizilerle ilgili `Length`, `Sort`, `IndexOf` gibi çeşitli metotlar ve özellikler de mevcuttur.

    Region nasıl kullanılır?

    Region terimi, farklı bağlamlarda kullanılabilir: 1. Kod Düzenlemede Region Kullanımı: C# gibi programlama dillerinde, kodların okunurluğunu artırmak ve daha düzenli bir yapıda saklamak için region kullanılır. 2. Autocad'de Region Komutu Kullanımı: Autocad'de region komutu, kapalı nesneleri (polyline, polygon, daire, elips, kapalı spline ve donut) iki boyutlu bölgelere dönüştürmek için kullanılır.

    C# öğrenmek ne kadar sürer?

    C# öğrenme süresi, kişinin önceki programlama deneyimi, öğrenme hızı ve çalışma temposuna bağlı olarak değişir. Genel olarak kabul edilen süreler: - Başlangıç seviyesi: Temel programlama kavramlarını öğrenmek için 2-3 ay. - Orta seviye: Daha karmaşık konular ve uygulamalar için 6-12 ay. - Profesyonel seviye: İleri düzey konular ve gerçek dünya projeleri ile çalışmak için birkaç yıl. Ayrıca, C# öğrenmek için online kurslar, kitaplar ve tutorials gibi kaynaklar da mevcuttur.

    C# labela saat ekleme nasıl yapılır?

    C#'ta label'a saat eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Timer Kullanımı: Saat bilgisinin sürekli güncellenmesi için `Timer` kontrolü kullanılır. 2. Saat Bilgisini Alma: `DateTime` sınıfından saat bilgisini almak için `DateTime saat = DateTime.Now;` kodu kullanılır. 3. Label'a Yazdırma: Saat bilgisini `Label`'a yazdırmak için `progressBar1.Value = saat.Hour;`, `progressBar2.Value = saat.Minute;` ve `progressBar3.Value = saat.Second;` kodları kullanılır. Son olarak, `Timer_Tick` olayına aşağıdaki kodlar eklenerek saat bilgisi güncellenir: ```c# private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) { label1.Text = DateTime.Now.ToLongDateString(); label2.Text = DateTime.Now.ToLongTimeString(); } ```.

    C# eğitimi ücretsiz mi?

    C# eğitimi için ücretsiz birçok kaynak bulunmaktadır. İşte bazı ücretsiz C# eğitim seçenekleri: 1. Basics of Object-Oriented Programming with C#: Bu kısa ve öz kurs, C# kullanarak nesne yönelimli programlamanın temellerini öğretir ve tek bir oturumda tamamlanabilir. 2. Introduction to C# Programming and Unity: Coursera'da sunulan bu kurs, C# programlama ve Unity oyun motoru hakkında bilgi verir ve sertifika için ücret ödenmesi gerekmektedir. 3. C#: The Big Picture on Pluralsight: Bu kurs, C# geliştiricisi olmak için gerekli tüm konuları kapsar ve Pluralsight üyeliği gerektirir, ancak 10 günlük ücretsiz deneme sürümü mevcuttur. 4. Fundamentals of Programming: Understanding C#: Udemy'de ücretsiz olarak sunulan bu kurs, veri tipleri, sınıflar ve nesneler gibi C# programlama temellerini öğretir. 5. Ücretsiz C# Dersleri: Şadi Evren Şeker, Murat Yücedağ, Engin Demiroğ gibi eğitmenler tarafından hazırlanan birçok ücretsiz C# dersi Youtube ve Udemy gibi platformlarda mevcuttur.

    C# timer nasıl çalışır?

    C#'ta Timer nesnesi, belirli zaman aralıklarında bir olayı tetiklemek için kullanılır. Timer'ın çalışma prensibi şu adımlarla gerçekleşir: 1. Timer Kontrolü Ekleme: Visual Studio'da, formunuzu tasarladığınız arayüzü açın ve Toolbox'tan "Timer" kontrolünü formunuza sürükleyip bırakın. 2. Özellikleri Ayarlama: Eklenen Timer kontrolünü seçerek, özellikler penceresinden `Interval` ve `Enabled` gibi önemli özellikleri ayarlayın. - `Interval`, Timer'ın ne sıklıkla tetikleneceğini belirleyen milisaniye cinsinden bir değerdir. - `Enabled`, Timer'ı etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için kullanılır. 3. Timer'ı Başlatma ve Durdurma: `Start()` ve `Stop()` metotları ile Timer'ı başlatın ve durdurun. 4. Olay İşleyicisi Tanımlama: Timer'ın tetiklediği olayları belirlemek için bir olay işleyicisi (event handler) tanımlayın. Bu şekilde, Timer kontrolü, arka planda çalışan işlemleri yönetmek için kullanılabilir.

    C# refactoring nasıl yapılır?

    C#'ta refactoring yapmak için aşağıdaki teknikler ve adımlar izlenebilir: 1. Yöntem Ayıklama (Extract Method): Büyük yöntemleri daha küçük ve yönetilebilir parçalara ayırmak. public void ProcessOrder(Order order) { ValidateOrder(order); UpdateInventory(order); SendConfirmationEmail(order); } private void ValidateOrder(Order order) { // Doğrulama mantığı } private void UpdateInventory(Order order) { // Stok güncelleme mantığı } private void SendConfirmationEmail(Order order) { // E-posta gönderme mantığı } 2. Yöntem Adını Değiştirme (Rename Method): Yöntemin adını daha açıklayıcı hale getirmek. public void CalculateTotalPrice(Order order) { // Hesaplama mantığı } // Yeni adı: public void CalculateOrderTotal(Order order) { // Hesaplama mantığı } 3. Geçici Değişkeni Sorgu ile Değiştirme (Replace Temp with Query): Geçici değişkenleri sorgu ile değiştirmek, kodu daha basit ve anlaşılır yapmak. double basePrice = order.BasePrice; double tax = basePrice 0.08; // Yeni hali: double tax = order.BasePrice 0.08; 4. Açıklayıcı Değişken Tanıtma (Introduce Explaining Variable): Karmaşık ifadeleri daha küçük parçalara ayırarak kodu daha okunabilir hale getirmek. double price = order.BasePrice + (order.BasePrice order.TaxRate); // Yeni hali: double taxRate = order.TaxRate; double taxAmount = order.BasePrice taxRate; double price = order.BasePrice + taxAmount; 5. Arayüz Çıkarma (Extract Interface): Birden fazla sorumluluğu olan bir sınıfı ayırmak için yeni bir arayüz oluşturmak. Refactoring Araçları: Visual Studio, ReSharper ve Rider gibi araçlar, refactoring işlemlerini kolaylaştırmak için kullanılabilir. En İyi Uygulamalar: Refactoring öncesi testlerin tamamlanması, küçük adımlarla ilerleme ve yapılan değişikliklerin belgelenmesi önerilir.