• Buradasın

    YouTube rakibi Shorts nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    YouTube Shorts, YouTube tarafından geliştirilen, TikTok ve Instagram Reels'e rakip olarak ortaya çıkan bir sosyal medya uygulaması hizmetidir 14.
    YouTube Shorts'un özellikleri:
    • Video uzunluğu: 15 saniye ile sınırlıdır 12.
    • Çoklu video klip kullanımı: Birden fazla video klip sıralanabilir 25.
    • Müzik ekleme: Videolara lisanslı müzik eklenebilir 14.
    • Hız ayarları: Video hızı üzerinde ayarlamalar yapılabilir 25.
    • Kronometre ve geri sayım: Eller serbest video çekimi için kronometre ve geri sayım özelliği bulunur 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    YouTube shorts ve TikTok arasındaki fark nedir?

    YouTube Shorts ve TikTok arasındaki bazı farklar: Video Süresi: TikTok'ta videolar 15 saniyeden 10 dakikaya kadar olabilirken, YouTube Shorts'ta bu süre 60 saniyedir. Düzenleme Araçları: TikTok, filtreler, geçişler, AR efektleri, düet ve dikiş gibi daha gelişmiş yaratıcı araçlar sunar. Keşfedilebilirlik: TikTok'un algoritması, videoları hızla kullanıcılara ulaştırır ve çoğu video ilk birkaç gün içinde zirveye ulaşır. Monetizasyon: YouTube Shorts'ta kazançlar, reklamların ve izlenme sayısının birleşiminden elde edilir. Kullanıcı Demografisi: TikTok genellikle daha genç bir kitleye (19-25 yaş) hitap ederken, YouTube Shorts'un kitlesi biraz daha yaşlıdır (26-32 yaş). Entegrasyon: YouTube Shorts, YouTube'un mevcut ekosistemiyle sorunsuz bir şekilde entegre olur.

    YouTube'da shorts konusu nasıl bulunur?

    YouTube'da Shorts konuları bulmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Shorts Sekmesi: Shorts videoları, performanslarına ve bağımsız izleyicilerle alaka düzeylerine göre bu sekmede sıralanır. Ana Sayfa Sekmesi: İzleyicilere en çok hitap edecek Shorts videoları burada gösterilir. Abonelikler Sekmesi: İzleyicinin abone olduğu kanallara göre en son yüklenen Shorts videoları bu sekmede yer alır. Arama: İçerik, çeşitli faktörlere göre sıralanır; meta verilerin izleyicilerin aramasıyla ne kadar iyi eşleştiği ve izleyicilerin içeriği tıklayıp tıklamadığı bu faktörlerden bazılarıdır. Popüler Sesler ve Hashtag'ler: Popüler seslerin kullanıldığı veya ilgili hashtag'lerin eklendiği Shorts videoları, trendler arasında yer alabilir.

    YouTube shorts Türkiye'ye ne zaman geldi?

    YouTube Shorts, Türkiye'de 15 Temmuz 2021 tarihinde kullanıma açılmıştır.

    YouTube shorts en fazla kaç MB?

    YouTube Shorts için maksimum dosya boyutu 500 MB'dir.

    YouTube shorts en fazla kaç saniye?

    15 Ekim 2024 tarihinden itibaren, YouTube Shorts videolarının maksimum süresi 3 dakika (180 saniye) olarak belirlenmiştir. 15 Ekim'den önce yüklenen videolar ise üç dakikayı aşsa bile uzun video olarak sınıflandırılmaya devam edecek ve Shorts gelir paylaşımı modeliyle para kazanma imkanı sunmayacaktır.

    YouTube Shorts 90 saniye nasıl yapılır?

    YouTube Shorts'ta 90 saniyelik video oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. YouTube uygulamasına giriş yapın. 2. Videonuzun izleme sayfasına erişin ve Oluştur simgesine tıklayın. 3. Kısa olarak düzenle seçeneğini seçin. 4. 60 saniyeye kadar bir zaman çerçevesi seçin. 5. Özel ses, arka plan, filtreler, efektler ve metin ekleyerek Short'u özelleştirin. 6. Gizlilik ayarlarını ekleyin ve klibi yayınlamak için Kısa Yükle'ye tıklayın. YouTube Shorts'ta 90 saniyelik video oluşturmak için en fazla 60 saniyelik bir kesit seçilebilir. YouTube Shorts'ta 90 saniyelik video oluşturma özelliği, yalnızca kendi yüklediğiniz uzun videolarda kullanılabilir.

    YouTube shorts reklamlı mı?

    Evet, YouTube Shorts reklamlıdır. Eylül 2023'te YouTube, Shorts'ta daha az ancak daha uzun reklam araları göstermeye başlamıştır. Ayrıca, 2022 yılında yapılan bir açıklamaya göre, YouTube Shorts'ta tıpkı Reels'da olduğu gibi reklamlar gösterilmektedir.