Yazılımın çalışma prensibi, belirli komutlar ve talimatlar doğrultusunda bilgisayarın veya dijital cihazların işlevlerini yerine getirmesini sağlamaktır 5.
- Single Responsibility Principle (SRP): Her sınıfın veya modülün sadece bir sorumluluğu olmalıdır 12.
- Open/Closed Principle (OCP): Yazılım varlıkları genişletmeye açık, ancak değişikliğe kapalı olmalıdır 12.
- Liskov Substitution Principle (LSP): Türetilmiş sınıflar, taban sınıfların tüm özelliklerini devralmalı ve bu sınıflar yerine kullanılabilir olmalıdır 12.
- Interface Segregation Principle (ISP): Büyük ve genel arayüzler, daha küçük ve özelleşmiş arayüzlere bölünmelidir 12.
- Dependency Inversion Principle (DIP): Yüksek seviyeli modüller, düşük seviyeli modüllere bağımlı olmamalıdır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: