Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
XOX oyunu kodlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Oyun Tahtasının Oluşturulması: 3x3'lük bir oyun tahtası için 9 kareyi oluşturan
Square
componentleri ve bu kareleri birleştirerek oyun alanını render edenBoard
componenti oluşturulur 3. - Hamlelerin Takibi: Oyuncuların hamlelerini takip etmek için bir
Tablo
değişkeni oluşturulur ve bu değişkene her hamleden sonra seçilen kareye ilgili sembol (X veya O) yerleştirilir 5. - Değerlendirme Fonksiyonu: Oyunun son durumunu değerlendirmek için bir fonksiyon yazılır. Bu fonksiyon, belirlenen kazanma koşullarına göre oyunun berabere mi yoksa kimin kazandığını mı olduğunu belirler 1.
- Minimax Algoritması: Oyunun yapay zeka destekli bir versiyonu için Minimax algoritması kullanılabilir. Bu algoritma, her iki oyuncunun yapabileceği en iyi hamleleri bulup ona göre bir arama yapar 1.
Kodlama için kullanılabilecek bazı araçlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: