Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Unity'de Awake ve Start arasındaki temel farklar şunlardır:
- Çağrılma Zamanı: Awake, script dosyası ilk yüklendiğinde veya eklendiği nesne başlatıldığında çağrılır 15. Start ise, script bileşeni ilk kez etkinleştirildiğinde, Update yönteminden hemen önce çağrılır 13.
- Bileşenin Etkin Durumu: Awake, bileşen devre dışı olsa bile çağrılır 15. Start ise yalnızca etkin (enabled) bileşenler için çağrılır 13.
- Çağrılma Sayısı: Her ikisi de ömür boyu yalnızca bir kez çağrılır 13.
- Kullanım Amacı: Awake, genellikle nesneler ve bileşenler arasında referans oluşturmak için kullanılır 15. Start ise, değişkenleri başlatmak ve yalnızca kullanım öncesinde yapılması gereken işlemleri gerçekleştirmek için kullanılır 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: