• Buradasın

    Unity Awake ve Start farkı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Unity'de Awake ve Start fonksiyonlarının farkları şunlardır:
    • Awake: Oyun ilk çalıştırıldığında, script aktif değilken bile devreye girer 12. Genellikle ilk atamalar yapılacaksa kullanılır ve sadece 1 kez çağrılır 13.
    • Start: Script aktif hale geldikten hemen sonra çalışır 12. Sadece script etkinleştirildiğinde çağrılır ve ilk güncelleme işleminden önce bir kez çalışır 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Unity C# kodları nelerdir?

    Unity C# kodları, Unity oyun motorunda oyun geliştirmek için kullanılan C# programlama dilinin bazı temel ve yaygın kodlarıdır: 1. Değişkenler ve Veri Türleri: C#, tamsayı, kayan noktalı sayı, dize, boolean gibi çeşitli veri türlerini destekler. 2. Koşullu İfadeler: `if-else`, `switch-case` ve ternary if gibi ifadeler, belirli koşulların sağlanıp sağlanmadığını kontrol etmek için kullanılır. 3. Döngüler: `for`, `while`, `do-while` döngüleri, belirli bir koşul sağlanması durumunda tekrarlanan işlemler için kullanılır. 4. Yöntemler ve Fonksiyonlar: Belirli görevleri gerçekleştiren kod bloklarıdır. 5. Olaylar ve Delegeler: Unity, olay odaklı programlamaya izin veren olayları ve delegeleri destekler. 6. Hata Ayıklama: `Debug.Log` fonksiyonu, hata ayıklama amacıyla mesajları konsola yazdırmak için kullanılır. 7. API Kullanımı: Unity API'si, oyun nesnelerini yönetmek, giriş verilerine erişmek, fizik simülasyonlarını yönetmek gibi işlemler için sınıflar ve yöntemler sağlar.