• Buradasın

    Unity Awake ve Start farkı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Unity'de Awake ve Start arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Çağrılma Zamanı: Awake, script dosyası ilk yüklendiğinde veya eklendiği nesne başlatıldığında çağrılır 15. Start ise, script bileşeni ilk kez etkinleştirildiğinde, Update yönteminden hemen önce çağrılır 13.
    • Bileşenin Etkin Durumu: Awake, bileşen devre dışı olsa bile çağrılır 15. Start ise yalnızca etkin (enabled) bileşenler için çağrılır 13.
    • Çağrılma Sayısı: Her ikisi de ömür boyu yalnızca bir kez çağrılır 13.
    • Kullanım Amacı: Awake, genellikle nesneler ve bileşenler arasında referans oluşturmak için kullanılır 15. Start ise, değişkenleri başlatmak ve yalnızca kullanım öncesinde yapılması gereken işlemleri gerçekleştirmek için kullanılır 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Unity C# kodları nelerdir?

    Unity C# kodlarına bazı örnekler: Delegate ve event kullanımı: ```csharp public delegate void SayiDelegate(int sayi); public class SayiUnityEvent : UnityEvent<int> { } ``` Bu kodlar, fonksiyon tutan veri türleri olan delegate ve event'in kullanımını gösterir. Yöntem ve fonksiyon tanımı: ```csharp public void SayiTest5(int sayi, bool debugLog) { if (debugLog) Debug.Log(sayi); } ``` Bu örnekte, belirli görevleri gerçekleştiren kod blokları olan yöntem ve fonksiyon tanımı yapılmıştır. Değişken ve veri türü kullanımı: ```csharp int sayi = 10; ``` C# tamsayılar, kayan noktalı sayılar, dizeler, boolean'lar gibi çeşitli veri türlerini destekler ve bu türlerle değişkenler tanımlanabilir. Unity C# kodları hakkında daha fazla bilgi ve örnek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: yasirkula.com sitesindeki "Unity'de Delegate ve Event" makalesi; tr.sharpcoderblog.com sitesindeki "Unity'de C# Komut Dosyası Diline Giriş" makalesi.