Buradasın
Türkiye'de Facebook kullanımı neden azaldı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türkiye'de Facebook kullanımının azalmasının birkaç nedeni olabilir:
- Kullanıcı kaybı: 2024 yılı başında %45,08 olan Facebook'un kullanım oranı, 2025 yılının Ocak ayı itibarıyla %26,62'ye kadar düşmüştür 1.
- Bant genişliği daraltılması: 8 Eylül 2025'te yaşanan erişim sorunları, bant genişliği daraltılması (throttling) uygulaması nedeniyle ortaya çıkmış olabilir 3. Bu yöntem, belirli hizmetlerin veya platformların internet erişim hızlarını sınırlayarak erişimi kısıtlamayı amaçlar 3.
- Kullanıcıların tercih değişikliği: Kullanıcılar, daha etkileşimli ve hızlı içeriklere yöneldiği için YouTube gibi video içerik platformlarını daha fazla tercih edebilir 1.
Bu bilgiler, Türkiye'deki Facebook kullanımındaki azalmanın kesin nedenlerini belirlemek için yeterli değildir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: