• Buradasın

    Türkak TBDS nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TÜRKAK Belge Doğrulama Sistemi (TBDS) kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. Asist Portal'a Giriş: TBDS'ye, mevcut kullanıcı adı ve şifre ile Asist Portal üzerinden giriş yapılır 12.
    2. Müşteri Listesi Oluşturma: "Müşteriler" ara yüzünden ülke, şehir ve dosya numarası girişleri yapılır 1. Bireysel müşteriler için "Bireysel", kurumsal müşteriler için "Kuruluş" seçimi yapılır 1.
    3. Sertifika Verilerinin Girişi: "Belgeler/Sertifikalar" ara yüzünden sertifika kaydı oluşturulur 1. "Ekle" butonuna tıklanarak, sertifika yayınlanma tarihi, kalibrasyon tarihi, cihaz türü gibi bilgiler girilir 1.
    4. TBDS Doğrulama Kare Kodu Oluşturma: Sistem tarafından üretilen doğrulama kare kodu, sertifikaya R20-18 rehberinde belirtilen şekilde eklenir 12.
    5. Revizyon: Daha önce oluşturulmuş sertifikalarda revizyon gerektiğinde, "Revizyon" butonu ile ilgili sayfaya girilerek gerekli düzenlemeler yapılır 1.
    TBDS'nin web servis entegrasyonu seçeneği de mevcuttur ve daha fazla sayıda sertifika üreten laboratuvarlar için önerilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    TBDS nedir?

    TBDS kısaltmasının iki farklı anlamı bulunmaktadır: 1. TÜRKAK Belge Doğrulama Sistemi (TBDS): Uygunluk değerlendirme kuruluşlarından hizmet alan müşterilere verilen veya verilecek olan hizmetler ile belgelendirmelere ilişkin kayıtların girildiği ve belge doğrulama işleminin yapılabildiği bir TÜRKAK platformudur. 2. Tick-Borne Diseases (TBDS): Tıbbi alanda kullanılan ve "kene kaynaklı hastalıklar" anlamına gelen bir kısaltmadır.