Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
TÜRKAK Belge Doğrulama Sistemi (TBDS) kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir:
- Asist Portal'a Giriş: TBDS'ye, mevcut kullanıcı adı ve şifre ile Asist Portal üzerinden giriş yapılır 12.
- Müşteri Listesi Oluşturma: "Müşteriler" ara yüzünden ülke, şehir ve dosya numarası girişleri yapılır 1. Bireysel müşteriler için "Bireysel", kurumsal müşteriler için "Kuruluş" seçimi yapılır 1.
- Sertifika Verilerinin Girişi: "Belgeler/Sertifikalar" ara yüzünden sertifika kaydı oluşturulur 1. "Ekle" butonuna tıklanarak, sertifika yayınlanma tarihi, kalibrasyon tarihi, cihaz türü gibi bilgiler girilir 1.
- TBDS Doğrulama Kare Kodu Oluşturma: Sistem tarafından üretilen doğrulama kare kodu, sertifikaya R20-18 rehberinde belirtilen şekilde eklenir 12.
- Revizyon: Daha önce oluşturulmuş sertifikalarda revizyon gerektiğinde, "Revizyon" butonu ile ilgili sayfaya girilerek gerekli düzenlemeler yapılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: