Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tkinter kullanarak basit bir hesap makinesi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Gerekli modülleri içe aktarın:
tkinter
modülünü içe aktararak hesap makinesi için temel yapıları oluşturun 24.
import tkinter as tk
root = tk.Tk() root.geometry("720x400") # Pencere boyutlarını ayarlayın
- Görüntü ekranını tasarlayın: Hesap makinesinin ekranını
Label
widget'ı ile oluşturun veStringVar
değişkeni ile metni saklayın 25.
display = tk.StringVar() display.set("0") # Başlangıç değerini "0" olarak ayarlayın display_label = tk.Label(root, textvariable=display, font=("Arial", 24), anchor="e", background="white") display_label.grid(row=0, column=0, columnspan=4)
- Rakamlar ve işlemler için düğmeler oluşturun:
Button
widget'ları ile rakamları ve işlemleri içeren düğmeleri ekleyin 25.
buttons = [ "7", "8", "9", "/", "4", "5", "6", "*", "1", "2", "3", "-", "0", ".", "=", "+" ] for button in buttons: tk.Button(root, text=button, padx=20, pady=20, font=("Arial", 18), command=lambda b=button: update_display(b) if b != "=" else calculate()).grid(row=row_val, column=col_val)
- Ekranı güncelleme ve hesaplama işlevlerini uygulayın:
update_display
vecalculate
fonksiyonları ile düğmelere tıklandığında ekranın güncellenmesini ve matematiksel işlemlerin yapılmasını sağlayın 25.
def update_display(value): current_text = display.get() if current_text == "0" or current_text == "Error": display.set(
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: