• Gündem
  • Alışveriş
  • Finans
  • YaCevapYaCevap
  • Seyahat
  • Video
  • Görsel
  • Ana Sayfa
  • TeknolojiTeknoloji
  • Psikoloji ve İlişkiler
  • Bilim ve Eğitim
  • Yemek
  • Kültür ve Sanat
  • Filmler ve Diziler
  • Ekonomi ve Finans
  • Oyun
  • Spor
  • Güzellik ve Moda
  • Faydalı İpuçları
  • Otomobil
  • Hukuk
  • Seyahat
  • Hayvanlar ve doğa
  • Sağlık
  • Diğer
  • Buradasın
    • YaCevap ›
    • Teknoloji ›

    Think Different ne anlatıyor?

    • Teknoloji
    • Apple
    • ReklamKampanyaları
    • Slogan

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Think Different (Farklı Düşün) sloganı, Apple şirketinin 1997-2002 yılları arasında kullandığı bir reklam kampanyasının adıdır 135.
    Bu kampanya, Apple'ın yenilikçi teknoloji ve tasarım anlayışını vurgulayarak, şirketin imajını değiştirmeyi amaçlamıştır 5. Reklamlarda, Albert Einstein, Martin Luther King Jr. ve John Lennon gibi ünlü yenilikçi ve düşünürlerin siyah-beyaz görselleri yer almış, ancak herhangi bir Apple ürünü gösterilmemiştir 5.
    Slogan, IBM'in "Think (Düşün)" sloganına bir yanıt olarak da değerlendirilmektedir 3.
    Think Different kampanyası, Apple'ın azalan satışlarına ve pazar payına bir çözüm olarak ortaya çıkmıştır 5. Apple'ın kurucu ortağı Steve Jobs, şirketin benzersiz teknoloji ve tasarım yaklaşımını vurgulayarak imajını değiştirmesi gerektiğini düşünmüştür 5. Kampanya, TBWA\Chiat\Day reklam ajansı tarafından oluşturulmuş ve yeni bir logo ve ürün tasarımıyla birlikte daha geniş bir markalaşma çabasının parçası olmuştur 5.
    Kampanya, çok sayıda ödül kazanmış, Apple'ın markasını canlandırmasına ve satışlarını artırmasına yardımcı olmuştur 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. acemiocagi.blogspot.com
        1
      2. newindianexpress.com
        2
      3. cultofmac.com
        3
      4. en.wikipedia.org
        4
      5. chuckfrey.com
        5
    • Kampanya hangi ünlü kişileri içeriyordu?

    • Think Different kampanyasının etkileri nelerdir?

    • Alışılmışın dışında düşünme neden önemlidir?

    • Daha fazla bilgi

    Konuyla ilgili materyaller

    Think different ne zaman çekildi?

    "Think Different" kampanyası, 1997 yılında Apple Inc. tarafından çekildi.
    • Teknoloji
    • Apple
    • Kampanya
    • Tarih
    5 kaynak
  • Yazeka nedir?
Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.
  • © 2025 Yandex
  • Gizlilik politikası
  • Kullanıcı sözleşmesi
  • Hata bildir
  • Şirket hakkında
{"btrj0":{"state":{"logoProps":{"url":"https://yandex.com.tr"},"formProps":{"action":"https://yandex.com.tr/search","searchLabel":"Bul"},"services":{"activeItemId":"answers","items":[{"url":"https://yandex.com.tr/gundem","title":"Gündem","id":"agenda"},{"url":"https://yandex.com.tr/shopping","title":"Alışveriş","id":"shopping"},{"url":"https://yandex.com.tr/finance","title":"Finans","id":"finance"},{"url":"https://yandex.com.tr/yacevap","title":"YaCevap","id":"answers"},{"url":"https://yandex.com.tr/travel","title":"Seyahat","id":"travel"},{"url":"https://yandex.com.tr/video/search?text=popüler+videolar","title":"Video","id":"video"},{"url":"https://yandex.com.tr/gorsel","title":"Görsel","id":"images"}]},"userProps":{"loggedIn":false,"ariaLabel":"Menü","plus":false,"birthdayHat":false,"child":false,"isBirthdayUserId":true,"className":"PortalHeader-User"},"userIdProps":{"flag":"skin","lang":"tr","host":"yandex.com.tr","project":"neurolib","queryParams":{"utm_source":"portal-neurolib"},"retpath":"https%3A%2F%2Fyandex.com.tr%2Fyacevap%2Fc%2Fteknoloji%2Fq%2Fthink-different-ne-anlatiyor-1293123020%3Flr%3D213%26ncrnd%3D29502","tld":"com.tr"},"suggestProps":{"selectors":{"form":".HeaderForm","input":".HeaderForm-Input","submit":".HeaderForm-Submit","clear":".HeaderForm-Clear","layout":".HeaderForm-InputWrapper"},"suggestUrl":"https://yandex.com.tr/suggest/suggest-ya.cgi?show_experiment=222&show_experiment=224","deleteUrl":"https://yandex.com.tr/suggest-delete-text?srv=web&text_to_delete=","suggestPlaceholder":"Yapay zeka ile bul","platform":"desktop","hideKeyboardOnScroll":false,"additionalFormClasses":["mini-suggest_theme_tile","mini-suggest_overlay_tile","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_prevent-empty_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_personal_yes","mini-suggest_type-icon_yes","mini-suggest_rich_yes","mini-suggest_overlay_dark","mini-suggest_large_yes","mini-suggest_copy-fact_yes","mini-suggest_clipboard_yes","mini-suggest_turboapp_yes","mini-suggest_expanding_yes","mini-suggest_affix_yes","mini-suggest_carousel_yes","mini-suggest_traffic_yes","mini-suggest_re-request_yes","mini-suggest_source_yes","mini-suggest_favicon_yes","mini-suggest_more","mini-suggest_long-fact_yes","mini-suggest_hide-keyboard_yes","mini-suggest_clear-on-submit_yes","mini-suggest_focus-on-change_yes","mini-suggest_short-fact_yes","mini-suggest_app_yes","mini-suggest_grouping_yes","mini-suggest_entity-suggest_yes","mini-suggest_redesigned-navs_yes","mini-suggest_title-multiline_yes","mini-suggest_type-icon-wrapped_yes","mini-suggest_fulltext-highlight_yes","mini-suggest_fulltext-insert_yes","mini-suggest_lines_multi"],"counter":{"service":"neurolib_com_tr_desktop","url":"//yandex.ru/clck/jclck","timeout":300,"params":{"dtype":"stred","pid":"0","cid":"2873"}},"noSubmit":false,"formAction":"https://yandex.com.tr/search","tld":"com.tr","suggestParams":{"srv":"serp_com_tr_desktop","wiz":"TrWth","yu":"2085185401756124648","lr":213,"uil":"tr","fact":1,"v":4,"use_verified":1,"safeclick":1,"skip_clickdaemon_host":1,"rich_nav":1,"verified_nav":1,"rich_phone":1,"use_favicon":1,"nav_favicon":1,"mt_wizard":1,"history":1,"nav_text":1,"maybe_ads":1,"icon":1,"hl":1,"n":10,"portal":1,"platform":"desktop","mob":0,"extend_fw":1,"suggest_entity_desktop":"1","entity_enrichment":"1","entity_max_count":"5"},"disableWebSuggest":false},"context":{"query":"","reqid":"1756124673860774-10496477913102494004-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-40-BAL","lr":"213","aliceDeeplink":"{\"text\":\"\"}"},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw01-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header"},"btrj1":{"state":{"links":[{"id":"main","url":"/yacevap","title":"Ana Sayfa","target":"_self"},{"id":"technologies","url":"/yacevap/c/teknoloji","title":"Teknoloji","target":"_self"},{"id":"psychology-and-relationships","url":"/yacevap/c/psikoloji-ve-iliskiler","title":"Psikoloji ve İlişkiler","target":"_self"},{"id":"science-and-education","url":"/yacevap/c/bilim-ve-egitim","title":"Bilim ve Eğitim","target":"_self"},{"id":"food","url":"/yacevap/c/yemek","title":"Yemek","target":"_self"},{"id":"culture-and-art","url":"/yacevap/c/kultur-ve-sanat","title":"Kültür ve Sanat","target":"_self"},{"id":"tv-and-films","url":"/yacevap/c/filmler-ve-diziler","title":"Filmler ve Diziler","target":"_self"},{"id":"economics-and-finance","url":"/yacevap/c/ekonomi-ve-finans","title":"Ekonomi ve Finans","target":"_self"},{"id":"games","url":"/yacevap/c/oyun","title":"Oyun","target":"_self"},{"id":"sport","url":"/yacevap/c/spor","title":"Spor","target":"_self"},{"id":"beauty-and-style","url":"/yacevap/c/guzellik-ve-moda","title":"Güzellik ve Moda","target":"_self"},{"id":"useful-tips","url":"/yacevap/c/faydali-ipuclari","title":"Faydalı İpuçları","target":"_self"},{"id":"auto","url":"/yacevap/c/otomobil","title":"Otomobil","target":"_self"},{"id":"law","url":"/yacevap/c/hukuk","title":"Hukuk","target":"_self"},{"id":"travel","url":"/yacevap/c/seyahat","title":"Seyahat","target":"_self"},{"id":"animals-and-nature","url":"/yacevap/c/hayvanlar-ve-doga","title":"Hayvanlar ve doğa","target":"_self"},{"id":"health","url":"/yacevap/c/saglik","title":"Sağlık","target":"_self"},{"id":"other","url":"/yacevap/c/diger","title":"Diğer","target":"_self"}],"activeLinkId":"technologies","title":"Kategoriler","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw02-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"header-categories"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"header-categories"},"btrj2":{"state":{"tld":"com.tr","markdown":"**Think Different (Farklı Düşün) sloganı, Apple şirketinin 1997-2002 yılları arasında kullandığı bir reklam kampanyasının adıdır** [```1```](https://eksisozluk.com/think-different--220210)[```3```](https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different)[```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). \n\nBu kampanya, Apple'ın yenilikçi teknoloji ve tasarım anlayışını vurgulayarak, şirketin imajını değiştirmeyi amaçlamıştır [```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). Reklamlarda, Albert Einstein, Martin Luther King Jr. ve John Lennon gibi ünlü yenilikçi ve düşünürlerin siyah-beyaz görselleri yer almış, ancak herhangi bir Apple ürünü gösterilmemiştir [```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). \n\nSlogan, IBM'in \"Think (Düşün)\" sloganına bir yanıt olarak da değerlendirilmektedir [```3```](https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different).\n\nThink Different kampanyası, Apple'ın azalan satışlarına ve pazar payına bir çözüm olarak ortaya çıkmıştır [```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). Apple'ın kurucu ortağı Steve Jobs, şirketin benzersiz teknoloji ve tasarım yaklaşımını vurgulayarak imajını değiştirmesi gerektiğini düşünmüştür [```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). Kampanya, TBWA\\Chiat\\Day reklam ajansı tarafından oluşturulmuş ve yeni bir logo ve ürün tasarımıyla birlikte daha geniş bir markalaşma çabasının parçası olmuştur [```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti). \n\nKampanya, çok sayıda ödül kazanmış, Apple'ın markasını canlandırmasına ve satışlarını artırmasına yardımcı olmuştur [```3```](https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different)[```5```](https://www.linkedin.com/pulse/legacy-think-different-how-apples-campaign-continues-inspire-mupeti).","sources":[{"sourceId":1,"url":"https://acemiocagi.blogspot.com/2014/12/think-different.html","title":"Think Different !","shownUrl":"https://acemiocagi.blogspot.com/2014/12/think-different.html","rel":"nofollow"},{"sourceId":2,"url":"https://www.newindianexpress.com/education/edex/2016/Mar/14/think-different-or-think-differently-911490.html","title":"'Think Different\\' or \\'Think Differently\\'?","shownUrl":"https://www.newindianexpress.com/education/edex/2016/Mar/14/think-different-or-think-differently-911490.html","rel":"nofollow"},{"sourceId":3,"url":"https://www.cultofmac.com/news/today-in-apple-history-its-time-to-think-different","title":"‘Think Different' Slogan Captures Apple Ethos: Today in...","shownUrl":"https://www.cultofmac.com/news/today-in-apple-history-its-time-to-think-different","rel":"nofollow"},{"sourceId":4,"url":"https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different","title":"Think Different - Wikipedia","shownUrl":"https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different","rel":"nofollow"},{"sourceId":5,"url":"https://chuckfrey.com/think-different/","title":"The 'Think Different' Approach to Adding Value - Chuck Frey","shownUrl":"https://chuckfrey.com/think-different/","rel":"nofollow"}],"isHermione":false,"headerProps":{"header":"Think Different ne anlatıyor?","homeUrl":"/yacevap","categoryUrl":"/yacevap/c/teknoloji","categoryTitle":"Teknoloji","canUseNativeShare":false,"tags":[{"href":"/yacevap/t/teknoloji","text":"Teknoloji"},{"href":"/yacevap/t/apple","text":"Apple"},{"href":"/yacevap/t/reklamkampanyalari","text":"ReklamKampanyaları"},{"href":"/yacevap/t/slogan","text":"Slogan"}],"extralinksItems":[{"variant":"reportFeedback","reportFeedback":{"feature":"YazekaAnswers","title":"Bu yanıtta yanlış olan ne?","checkBoxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]}}]},"suggestProps":{"suggestItems":[{"id":0,"text":"Kampanya hangi ünlü kişileri içeriyordu?","url":"/search?text=Think+Different+reklam+kampanyas%C4%B1+%C3%BCnl%C3%BCleri&promo=force_neuro"},{"id":1,"text":"Think Different kampanyasının etkileri nelerdir?","url":"/search?text=Think+Different+kampanyas%C4%B1n%C4%B1n+etkileri&promo=force_neuro"},{"id":2,"text":"Alışılmışın dışında düşünme neden önemlidir?","url":"/search?text=Al%C4%B1%C5%9F%C4%B1lm%C4%B1%C5%9F%C4%B1n+d%C4%B1%C5%9F%C4%B1nda+d%C3%BC%C5%9F%C3%BCnmenin+%C3%B6nemi&promo=force_neuro"},{"id":-1,"url":"/search?text=Think+Different+ne+anlat%C4%B1yor%3F&promo=force_neuro","text":"Daha fazla bilgi"}]},"feedbackProps":{"feature":"YazekaAnswers","baseProps":{"metaFields":{"yandexuid":"2085185401756124648","reqid":"1756124673860774-10496477913102494004-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-40-BAL"}},"positiveCheckboxLabels":[{"value":"Yanıtı çok beğendim"},{"value":"Yanıtta gerekli bilgiler var"},{"value":"Kolay anlaşılır"},{"value":"Diğer"}],"negativeCheckboxLabels":[{"value":"Uygunsuz veya aşağılayıcı yanıt"},{"value":"Soruma yanıt verilmedi"},{"value":"Bilgi hataları var"},{"value":"Bilgi yetersiz"},{"value":"Bilgi güncel değil"},{"value":"Görüntüleme hataları"},{"value":"Yanıtta kullanılan kaynaklar güvenilir değil"},{"value":"Bu soru için yanıt gerekmiyor"},{"value":"Diğer"}]},"dialogStoreProps":{"baseUrl":"","baseUrlWs":""},"globalStoreProps":{"imageBackendUrl":"https://yandex.com.tr/images-apphost/image-download?cbird=171","query":"","retina":false,"avatarId":"0","isHermione":false,"isMacOS":false,"tld":"com.tr","isEmbeddedFuturis":false,"isLoggedIn":false,"brand":"yazeka","reqId":"1756124673860774-10496477913102494004-balancer-l7leveler-kubr-yp-vla-40-BAL","device":{"isIOS":false,"platform":"desktop"}},"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw03-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"question"},"btrj3":{"state":{"relatedMaterials":[{"favicons":["https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://fiveable.me/key-terms/strategic-brand-storytelling/apples-think-different?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://wiki.preterhuman.net/Think_Different?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.cultofmac.com/news/apple-think-different-ad-campaign?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.newindianexpress.com/education/edex/2016/Mar/14/think-different-or-think-differently-911490.html?size=16&stub=1","https://favicon.yandex.net/favicon/v2/https://www.brandingmag.com/john-james/brand-campaigns-part-5-1-thinking-different-about-apples-think-different-campaign/?size=16&stub=1"],"header":"Think different ne zaman çekildi?","teaser":"\"Think Different\" kampanyası, 1997 yılında Apple Inc. tarafından çekildi.","href":"/yacevap/c/teknoloji/q/think-different-ne-zaman-cekildi-309664763","tags":[{"href":"/yacevap/t/teknoloji","text":"Teknoloji"},{"href":"/yacevap/t/apple","text":"Apple"},{"href":"/yacevap/t/kampanya","text":"Kampanya"},{"href":"/yacevap/t/tarih","text":"Tarih"}]}],"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw04-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"related"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"related"},"btrj4":{"state":{"tld":"com.tr","isIos":false,"isQuestionPage":true,"baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw05-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"ask_question"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"ask_question"},"btrj5":{"state":{"generalLinks":[{"id":"privacy-policy","text":"Gizlilik politikası","url":"https://yandex.com.tr/legal/privacy_policy/"},{"id":"terms-of-service","text":"Kullanıcı sözleşmesi","url":"https://yandex.com.tr/legal/tos/"},{"id":"report-error","text":"Hata bildir","url":"https://forms.yandex.com.tr/surveys/13748122.01a6645a1ef15703c9b82a7b6c521932ddc0e3f7/"},{"id":"about-company","text":"Şirket hakkında","url":"https://yandex.com.tr/project/portal/contacts/"}],"copyright":{"url":"https://yandex.com.tr","currentYear":2025},"socialLinks":[{"url":"https://www.tiktok.com/@yandex.turkiye","type":"tiktok","title":"TikTok"},{"url":"https://www.youtube.com/@YandexTurkiye","type":"youtube","title":"Youtube"},{"url":"https://www.facebook.com/YandexComTr","type":"facebook","title":"Facebook"},{"url":"https://www.instagram.com/yandex__turkiye/","type":"instagram","title":"Instagram"},{"url":"https://x.com/yndxturkiye","type":"x","title":"X"}],"categoriesLink":[],"disclaimer":"Seçili sitelerdeki metinlere göre Yazeka tarafından oluşturulan yanıtlardır. Hatalar içerebilir. Önemli bilgileri kontrol ediniz.","baobab":{"parentNode":{"context":{"genInfo":{"prefix":"btrjw06-0-1"},"ui":"desktop","service":"neurolib","fast":{"name":"neuro_library","subtype":"footer"}}}}},"type":"neuro_library","subtype":"footer"}}