• Buradasın

    Su ile çalışan araba var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Su ile çalışan araba doğrudan mümkün değildir, çünkü su, kararlı bir madde olup, hidrojen ve oksijen atomları arasında sıkı bir bağ bulunmaktadır 5. Ancak, suyun içindeki hidrojeni kullanarak enerji sağlayan araçlar mevcuttur 45.
    Hidrojen yakıtlı araçlar, suyun elektroliziyle elde edilen hidrojeni yakıt olarak kullanır 145. Örneğin, Toyota ve Yamaha Motor'un işbirliğiyle geliştirilen hidrojen yakıtlı V-8 motora sahip araçlar, 455 beygir gücü üretebilmekte ve 5 kg hidrojenle 485 km yol kat edebilmektedir 1.
    Ayrıca, Genepax gibi firmalar, suyu elektroliz ederek elde edilen hidrojeni kullanarak çalışan araçlar geliştirmiştir, ancak bu teknolojinin verimliliği düşük olduğu için yaygın olarak kullanılmamaktadır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Su model elektrikli araba kaç km gider?

    Xiaomi SU7 elektrikli otomobilinin farklı versiyonlarına göre menzil kapasitesi değişiklik göstermektedir: - Standart versiyon: 73,6 kWh BYD Blade batarya ile 700 kilometre menzil. - Pro versiyon: 94,3 kWh batarya ile 830 kilometre menzil. - Max versiyon: Çift motor, 838 Nm tork ve 5 dakika şarj ile 210 kilometre yol gitme imkanı, menzil ise 810 kilometre.

    Toyota su ile çalışan araç yaptı mı?

    Evet, Toyota su ile çalışan araç üretmiştir. Toyota, Yamaha Motor ile iş birliği içinde hidrojen yakıtlı V-8 motor geliştirmiştir.

    Suda giden araba hangi marka?

    Suda giden bazı araba markaları: Yanguang U8. SAMUR. Chery Jetour Zongheng G900. BYD. Ayrıca, RMA Amphi Ranger, Land Rover Discovery, Lamborghini Countach, Gibbs Aquada, Rinspeed Splash, Dobbertin Hydrocar ve Watercar Panter gibi markalar da suda gidebilen araçlar üretmiştir.

    Su ile çalışan arabanın yakıtı nasıl üretilir?

    Su ile çalışan bir arabanın yakıtı, elektroliz yöntemiyle üretilir. Bu süreçte şu adımlar izlenir: 1. Suyun buhara dönüştürülmesi. 2. Oksijen ve hidrojenin ayrılması. 3. Hidrojen kullanılarak CO2'nin karbon monoksite dönüştürülmesi. 4. Karbon monoksit ve hidrojenin birleştirilerek hidrokarbon elde edilmesi. Bu işlem büyük oranda elektriğe ihtiyaç duyar ve kullanılan enerji miktarı, elde edilen enerjiden daha fazla olduğu için verimsiz kabul edilir. Ayrıca, Avustralya-İsrail ortaklığı ile kurulan Electriq Global adlı şirket, su bazlı bir yakıt (Electriq-Fuel) geliştirmiştir.