• Buradasın

    SolidWorks'te hareket nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SolidWorks'te hareket oluşturmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • Temel Hareket (Basic Motion) 13. Motor, yay, sürtünme ve standart montaj ilişkilerini içeren çalışmalar oluşturmak için kullanılır 13. Temel Hareket hesaplaması nispeten hızlı olduğundan, fizik tabanlı simülasyonlar kullanarak sunuma değer animasyonlar oluşturmak üzere kullanılabilir 1.
    • Hareket Analizi (Motion Analysis) 35. SolidWorks Simulation Standard paketle gelen Hareket Analizi ile hız, kuvvet, damper, kontak türleri eklenerek matematiksel veriler elde edilebilir 3.
    • Animasyon 35. Montaj ilişkileriyle oluşturulmuş hareketleri veya "Bileşeni Taşı" komutlarıyla oluşturulmuş hareketleri, zaman anahtarı kullanılarak videolar oluşturulabilir 3.
    SolidWorks'te hareket oluşturmak için ayrıca şu adımlar izlenebilir:
    1. MotionManager'da Etüt Tipi Listesinden Temel Hareket'i Seçmek 1.
    2. MotionManager Araç Çubuğunda Araçlar Seçeneğine Tıklamak 1.
    3. Simülasyonu Hesaplamak İçin "Hesapla"ya (MotionManager Araç Çubuğu) Tıklamak 1.
    4. Simülasyonu Başından Oynatmak İçin "Başından Oynat"a (MotionManager Araç Çubuğu) Tıklamak 1.
    Üç boyutlu katı gövde teması belirtilmediği sürece bileşenler arasındaki temas yok sayılır 1. Temas belirtilmezse temas halindeki bileşenler animasyonda birbirlerinin içinden geçer 1.
    Daha detaylı bilgi için SolidWorks'ün resmi yardım dokümanlarına veya eğitim materyallerine başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SolidWorks'te düzlem nasıl döndürülür?

    SolidWorks'te düzlem döndürme işlemi yapılamaz çünkü düzlem, döndürülebilir bir nesne değildir. Ancak, bileşenler ve parçalar döndürülebilir. Bir bileşeni döndürmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Triad kullanarak: Bileşene sağ tıklayıp "Triad ile Taşı" seçeneğini seçerek, bir halka seçip sürükleyerek döndürme yapılabilir. Özellik Yöneticisi (PropertyManager) ile: "Bileşeni Döndür" (Montaj araç çubuğu) veya "Araçlar > Bileşen > Döndür" seçeneği ile döndürme yapılabilir. Sürükleyerek döndürme: Bileşene sağ tıklayıp sürükleyerek, kendi serbestlik derecesi içinde döndürme yapılabilir. Ayrıca, "Çizim Oluştururken ve Düzenlerken Görünümü Çizim Düzlemine Normal Olarak Otomatik Döndür" seçeneğini etkinleştirerek, çizim düzlemine dik bir görünüm elde edilebilir.

    SolidWorks'te açısal ilişki nedir?

    Açısal ilişki, SolidWorks'te iki parça arasında açı vererek montaj yapma anlamına gelir. Bu tür bir ilişki, Montaj İlişkisi PropertyManager'ında "Açı" seçeneği kullanılarak oluşturulur.

    Solidworks'te takip yolu nasıl yapılır?

    SolidWorks'te takip yolu oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Otomatik Tesisat PropertyManager'ında, "Tesisat Modu" altından "Kılavuzlar" seçeneğini seçin. 2. "Tesisat Yolu" kısmında, "Tesisat Yolunu Takip Et" seçeneğine tıklayın. 3. Grafik alanında, çizimleri tanımlamak için her bir çizimi tek tek seçin veya kutuları tıklayıp seçim yapın. 4. Açılır FeatureManager tasarım ağacında, çizim unsurlarını seçin. 5. Tesisat yolunu önizlemek için "Uygula" düğmesine tıklayın. 6. "Tamamlandı" düğmesine basarak işlemi tamamlayın. Ayrıca, YouTube'da "Otomatik Kapı Solidworks Motion Analysis Sensör Ekleme Yolu Takip Etme" başlıklı bir video bulunmaktadır. Daha fazla bilgi ve destek için SolidWorks yardım dokümanlarına başvurulabilir.

    Solidworks doğrusal hareket nasıl yapılır?

    SolidWorks'te doğrusal hareket oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Montaj Dosyası Oluşturma: Parçalar, hizalama kurallarına uyularak yerleştirilir. 2. Motor (Linear Motor) Ekleme: - "Animasyon" komut düğmesinden "Motor" düğmesine tıklanır. - "Motor Tipi" bölümünden "Linear Motor" seçilir. - "Bileşen/Yön" bölümünde, hareket verilecek parçanın yüzeyine tıklanarak hareket yönü belirlenir. - "Hareket" bölümünde, "Fonksiyon" kısmından "Sabit Hız" veya "Uzaklık" seçilir, gerekli değerler girilir. 3. Hesaplama ve Kaydetme: - "Hesapla" düğmesine tıklanarak animasyon sisteme dahil edilir. - "Kaydet" düğmesine tıklanarak animasyon film formatında kaydedilir. Ayrıca, doğrusal hareket için doğrusal bağlayıcılarla montaj ilişkileri de tanımlanabilir. Daha detaylı bilgi ve destek için SolidWorks'ün resmi dokümanlarına veya uzmanlara başvurulması önerilir.

    SolidWorks'te montaj ilişkileri nelerdir?

    SolidWorks'te montaj ilişkileri, montaj bileşenleri arasında geometrik ilişkiler oluşturur. Bazı montaj ilişkisi türleri: - Çakışık: İki düzlemsel yüzün aynı düzlemde olmasını sağlar. - Eş merkezli: İki silindirik yüzün eş merkezli olmasını sağlar. - Kam: Bir kamın üzerindeki silindir, düzlem veya nokta ile teğet yüz arasında ilişki kurar. - Yuva: Parça üzerinde açılan slot ile mil arasında çeşitli konumlandırma seçenekleri sunar. - Menteşe: Malzemenin belirli bir açıda dönmesini ve eş merkezli hareket etmesini sağlar. - Dişli: İki yuvarlak parça veya dişli arasında hareket sağlar. - Rak ve pinyon: Pinyon dişli ve kramayer dişli arasında montaj ilişkisi kurar. - Vida: Üzerine diş açılmış mil veya vidanın somun içinde hareketini sağlar.

    Solidworksta montaj nasıl yapılır?

    SolidWorks'te montaj yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Parçaların Oluşturulması. 2. Montajın Oluşturulması. 3. Bileşenlerin Birleştirilmesi. 4. Dişli İlişkileri. Ayrıca, SolidWorks'te montaj konusunda bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. Makrobim. SolidWorks'te montaj yaparken "Araçlar/Parazit Algılama" gibi araçlar ve "Ctrl-C" ve "Ctrl-V" gibi kısayollar da kullanılabilir.

    SolidWorks animasyon nasıl yapılır?

    SolidWorks'te animasyon yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Yazılım Kurulumu: SolidWorks'ü başlatın ve yeni bir proje oluşturun. 2. Yeni Animasyon Oluşturma: "File" menüsünden "New Animation" seçeneğini tıklayın. 3. Animasyon Tipi Seçimi: 2D veya 3D gibi istediğiniz animasyon türünü seçin. 4. Ayarları Yapılandırma: Süre, kare hızı ve animasyon stili gibi ayarları yapın. 5. Sahne Oluşturma: "Scene" menüsünden yeni bir sahne ekleyin. 6. Nesneleri Ekleme: Parçalar, montajlar ve araçlar gibi nesneleri sahneye ekleyin. 7. Animasyon Eğrisi Oluşturma: "Curve" menüsünden yeni bir eğri oluşturun. 8. Animasyon Noktaları Ekleme: Eğriye başlangıç ve bitiş noktaları gibi animasyon noktaları ekleyin. 9. Animasyonu Tamamlama: "Animation" menüsünden yeni bir animasyon oluşturun. Ek olarak, animasyona gerçeklik katmak için aşağıdaki teknikler de kullanılabilir: - Görünüşler: CAD modelinin rengini, malzemesini, görünürlüğünü ve aydınlatmasını değiştirerek daha gerçekçi bir görünüm elde edilebilir. - Mates Kullanımı: Montaj ilişkilerini kullanarak bileşenleri hareket ettirmek ve animasyonun kontrolünü artırmak mümkündür. - Fizik Tabanlı Animasyon: Bileşenlerin kütlesi ve ataletinin etkilerini dikkate alarak daha gerçekçi hareketler oluşturulabilir.