• Buradasın

    SolidWorks'te hareket nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SolidWorks'te hareket işlemleri iki ana yöntemle yapılabilir:
    1. Motion Studies: Montaj modelleri için hareketin grafik simülasyonu 1. Bu araç, montajın bir veya birden fazla parçasının hareketini tetiklemek için motor eklemeyi ve farklı zamanlarda montaj bileşeni konumlarını önermeyi sağlar 1. Hareket hesaplanırken kütle dikkate alınır 1.
    2. Bileşen Hareketi: Montaj içindeki bileşenlerin hareketini döndürme veya taşıma komutlarıyla yapmak mümkündür 3.
    Bazı klavye kısayolları da hareket işlemlerinde yardımcı olabilir:
    • Ctrl + Ok Tuşları: Modeli seçilen ok yönü boyunca kaydırır 4.
    • Shift + Sürükleme: Çizimlerde bir çizim objeleri kümesini, parçalarda ise bir unsuru taşır 4.
    • Alt + Arrow Keys: Model görünümünü görüntüleme düzlemine paralel olarak döndürür 5.
    • Shift + Arrow Keys: Modeli 90° döndürür 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SolidWorks'te düzlem nasıl döndürülür?

    SolidWorks'te bir düzlemi döndürmek için "Rotate Entities" komutunu kullanabilirsiniz. Bu komutu kullanmak için: 1. Komuta girdikten sonra döndürülecek 2 boyutlu obje(ler) seçilir. 2. Seçilen objeler renk değiştirir ve Rotate Özellik Yöneticisi açılır. 3. Özellik yöneticisinde "Center of Rotation" boşluğuna tıklanarak döndürme noktası belirlenir. 4. Seçilmiş objenin döndürme noktası fare sol tuşu ile tıklanır ve kalın çizgili koordinat sistemi oluşur. 5. Rotate Angle kısmına döndürme açısı girilir ve OK butonuna basılır. Ayrıca, bileşenleri döndürmek için "Bileşeni Döndür (Rotate Component)" komutunu da kullanabilirsiniz.

    Solidworksta montaj nasıl yapılır?

    SolidWorks'te montaj yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Montaj Dosyası Açma: Dosya menüsünden "Yeni" ve ardından "Montaj" seçeneğini tıklayın. 2. Bileşen Ekleme: "Insert Component" komutunu kullanarak ilk parçayı ekleyin ve bu parçayı sabitleyin. 3. Parçaları İlişkilendirme: Parçaları birbirine bağlamak için "Mates" (eşleme) komutunu kullanın. 4. Konumlandırma ve Döndürme: "Move/Rotate" (taşıma/döndürme) komutuyla bileşenleri istediğiniz gibi konumlandırın ve döndürün. 5. Animasyon ve Dinamik Analiz: Montajdaki bileşenlerin hareketini ve dinamik boşlukları analiz etmek için animasyon araçlarını kullanın. Ayrıca, montajları daha yönetilebilir hale getirmek için alt montajlar oluşturabilir ve seçim filtreleri kullanabilirsiniz.

    SolidWorks'te montaj ilişkileri nelerdir?

    SolidWorks'te montaj ilişkileri, montaj bileşenleri arasında geometrik ilişkiler oluşturur. Bazı montaj ilişkisi türleri: - Çakışık: İki düzlemsel yüzün aynı düzlemde olmasını sağlar. - Eş merkezli: İki silindirik yüzün eş merkezli olmasını sağlar. - Kam: Bir kamın üzerindeki silindir, düzlem veya nokta ile teğet yüz arasında ilişki kurar. - Yuva: Parça üzerinde açılan slot ile mil arasında çeşitli konumlandırma seçenekleri sunar. - Menteşe: Malzemenin belirli bir açıda dönmesini ve eş merkezli hareket etmesini sağlar. - Dişli: İki yuvarlak parça veya dişli arasında hareket sağlar. - Rak ve pinyon: Pinyon dişli ve kramayer dişli arasında montaj ilişkisi kurar. - Vida: Üzerine diş açılmış mil veya vidanın somun içinde hareketini sağlar.

    Solidworks'te takip yolu nasıl yapılır?

    SolidWorks'te bir takip yolu oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Otomatik Tesisat PropertyManager'ında "Kılavuzlar" seçeneğini seçin. 2. "Tesisat Yolu" kısmında "Tesisat Yolunu Takip Et" seçeneğine tıklayın. 3. Grafik alanında çizimleri tanımlamak için her bir çizimi tek tek seçin veya kutulara tıklayıp birden fazla çizim seçin. 4. Açılır FeatureManager tasarım ağacında çizim unsurlarını seçin. 5. Tesisat yolunu önizlemek için "Uygula" düğmesine tıklayın. 6. "Tamamlandı" düğmesine tıklayın. Ayrıca, SolidWorks'te çizim sırasında takip yolu oluşturmak için "Line" (Doğru) komutunu kullanmak da mümkündür.

    Solidworks doğrusal hareket nasıl yapılır?

    SolidWorks'te doğrusal hareket oluşturmak için "Motor" komutu kullanılır. İşlem adımları: 1. Montaj dosyası oluşturulur ve parçalar hizalama kurallarına uyularak yerleştirilir. 2. Animasyon komut düğmesinden "Motor" düğmesine tıklanır ve aynı isimde özellik yöneticisi ekranın sol tarafına yerleşir. 3. Özellik yöneticisinde aşağıdaki düzenlemeler yapılır: - "Motor Tipi" bölümünden "Linear Motor" düğmesine tıklanır. - "Bileşen / Yön" bölümünde, hareketin verileceği yüzeyin seçimi yapılır ve hareket yönü belirlenir. - "Hareket" bölümünde, fonksiyon olarak "Sabit Hız" seçilir ve hız değeri girilir. 4. "Tamam" düğmesine tıklanarak işlem sonuçlandırılır. 5. "Hesapla" düğmesine tıklanarak animasyon sisteme dahil edilir. 6. "Oynat" düğmesine tıklanarak animasyon çalıştırılır. 7. "Kaydet" düğmesine tıklanarak animasyon film formatında kaydedilir.

    SolidWorks'te açısal ilişki nedir?

    Açısal ilişki, SolidWorks'te iki parça arasında açı vererek montaj yapma anlamına gelir. Bu tür bir ilişki, Montaj İlişkisi PropertyManager'ında "Açı" seçeneği kullanılarak oluşturulur.

    SolidWorks animasyon nasıl yapılır?

    SolidWorks'te animasyon yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Yazılım Kurulumu: SolidWorks'ü başlatın ve yeni bir proje oluşturun. 2. Yeni Animasyon Oluşturma: "File" menüsünden "New Animation" seçeneğini tıklayın. 3. Animasyon Tipi Seçimi: 2D veya 3D gibi istediğiniz animasyon türünü seçin. 4. Ayarları Yapılandırma: Süre, kare hızı ve animasyon stili gibi ayarları yapın. 5. Sahne Oluşturma: "Scene" menüsünden yeni bir sahne ekleyin. 6. Nesneleri Ekleme: Parçalar, montajlar ve araçlar gibi nesneleri sahneye ekleyin. 7. Animasyon Eğrisi Oluşturma: "Curve" menüsünden yeni bir eğri oluşturun. 8. Animasyon Noktaları Ekleme: Eğriye başlangıç ve bitiş noktaları gibi animasyon noktaları ekleyin. 9. Animasyonu Tamamlama: "Animation" menüsünden yeni bir animasyon oluşturun. Ek olarak, animasyona gerçeklik katmak için aşağıdaki teknikler de kullanılabilir: - Görünüşler: CAD modelinin rengini, malzemesini, görünürlüğünü ve aydınlatmasını değiştirerek daha gerçekçi bir görünüm elde edilebilir. - Mates Kullanımı: Montaj ilişkilerini kullanarak bileşenleri hareket ettirmek ve animasyonun kontrolünü artırmak mümkündür. - Fizik Tabanlı Animasyon: Bileşenlerin kütlesi ve ataletinin etkilerini dikkate alarak daha gerçekçi hareketler oluşturulabilir.