• Buradasın

    SketchUp otomatik yakalama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SketchUp'ta otomatik yakalama (walkthrough) yapmak için aşağıdaki araçlar kullanılır:
    1. Position Camera Aracı: Kamerayı belirli bir yüksekliğe yerleştirir ve modelin bu yükseklikten görüntülenmesini sağlar 23.
    2. Look Around Aracı: Kamerayı yanlara döndürerek, modelin etrafında dönme simülasyonu yapar 23.
    3. Walk Aracı: Kamerayı ileri hareket ettirerek veya farklı yönlere çevirerek, modelin göz hizasından görüntülenmesini sağlar 23.
    Bu araçlara erişmek için:
    • Windows: "Kamera" menüsüne veya "Kamera Araç Çubuğu"na gidin 2.
    • Mac: "View" menüsünden "Tool Palettes" veya "Toolbars" seçeneğini kullanın 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SketchUp'ta hangi komutlar var?

    SketchUp'ta bazı temel komutlar ve kısayol tuşları şunlardır: 1. Navigasyon ve Görünüm Kontrolü: - Orbit Aracı (Döndürme): O - Pan Aracı (Kaydırma): H - Zoom Aracı (Yakınlaştırma): Z 2. Seçim ve Düzenleme: - Select Aracı (Seçim): Boşluk Tuşu - Eraser Aracı (Silgi): E - Move Aracı (Taşıma): M - Rotate Aracı (Döndürme): Q - Scale Aracı (Ölçeklendirme): S 3. Çizim Araçları: - Line Aracı (Doğru Çizimi): L - Rectangle Aracı (Dikdörtgen Çizimi): R - Circle Aracı (Çember Çizimi): C - Arc Aracı (Yay Çizimi): A 4. Diğer Komutlar: - Tape Measure Aracı (Ölçüm): T - Save (Kaydet): Ctrl + S - Open (Aç): Ctrl + O Bu komutlar, SketchUp'ta modelleme ve tasarım süreçlerini hızlandırmak için sıkça kullanılır.

    SketchUP'ta çizim nasıl yapılır?

    SketchUp'ta çizim yapmak için aşağıdaki temel araçlar ve adımlar kullanılır: 1. Başlangıç: Önceden hazırladığınız bir 2D planı SketchUp'a import ederek çalışmaya başlayabilirsiniz. 2. Ölçek Ayarı: Çalışmalarınızda gerçekçi ölçüler kullanmak için ölçüm araçlarını (Tape Measure Tool) etkin kullanın. 3. Temel Modelleme Araçları: - Push/Pull Aracı: Duvarlar, kolonlar ve basit hacimleri hızlıca oluşturmak için idealdir. - Rectangle ve Circle Araçları: Düzlem ve dairesel yüzeyler için temel çizim araçlarıdır. 4. Gruplama ve Bileşenler: Nesneleri gruplara veya bileşenlere ayırarak modelinizi düzenli tutabilirsiniz. 5. Malzeme ve Dokular: SketchUp'ın Material Library'sinden duvar, zemin ve diğer yüzeyler için uygun dokuları seçebilirsiniz. 6. 3D Warehouse: Projenizi tamamlamak için hazır ağaçlar, mobilyalar ve diğer mimari öğeleri indirip ekleyebilirsiniz. 7. Render ve Görselleştirme: Daha gerçekçi sunumlar için V-Ray, Enscape veya Lumion gibi SketchUp uyumlu render yazılımlarını kullanabilirsiniz. Ek kısayollar: Spacebar (Seçim aracı), P (Push/Pull), L (Çizgi aracı) ve O (Orbit) gibi kısayollar modelleme hızınızı artıracaktır.

    Sketchup'ta nokta yakalama nasıl yapılır?

    SketchUp'ta nokta yakalama (snap points) yeşil, cam göbeği, kırmızı ve mavi renklerle ayırt edilen noktalar kullanılarak yapılır: 1. Yeşil uç nokta (endpoint): Çizgilerin uç noktalarını yakalamak için kullanılır. 2. Cam göbeği orta nokta (midpoint): Çizgilerin orta noktalarını yakalamak için kullanılır. 3. Kırmızı kenar noktası (on edge): Çizgilerin kenar noktalarını yakalamak için kullanılır. 4. Mavi yüzey noktası (on face): Yüzeylerin noktalarını yakalamak için kullanılır. Ayrıca, yönerge çizgileri kullanarak da ölçüm ve hizalama yapılabilir.