• Buradasın

    Sketchup fillet nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SketchUp'ta fillet (yuvarlak kenar) yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    1. Manuel Fillet:
      • Geometriyi çizin: Fillet yapılacak şekli oluşturun 1.
      • Kenarı seçin: Fillet uygulanacak kenarı veya köşeyi seçin 13.
      • Arc (Yay) aracını etkinleştirin: Araç çubuğundan Arc aracını seçin veya A tuşuna basın 13.
      • Filleti çizin: Kenarın bir ucundan başlayıp diğer ucuna tıklayarak yayı dışa doğru hareket ettirin ve yarıçapı belirleyin 13.
      • Ekstra çizgileri silin: Orijinal köşe çizgilerini silmek için Eraser (Silgi) aracını kullanın 13.
    2. Follow Me Aracı ile 3D Fillet:
      • Yolu tanımlayın: Fillet uygulanacak kenarları belirleyin 1.
      • Fillet profilini oluşturun: Arc veya Circle aracı ile küçük bir fillet profili oluşturun 1.
      • Follow Me aracını etkinleştirin: Araç çubuğundan Follow Me aracını seçin 12.
      • Profili sürükleyin: Profile tıklayın ve istenen kenar yolu boyunca sürükleyin 12.
    3. Eklentiler:
      • RoundCorner eklentisi: SketchUcation veya diğer güvenilir kaynaklardan indirip kurun 24.
      • Uzantıyı kullanın: Eklentiyi açtıktan sonra, fillet uygulanacak kenarları seçip yarıçapı ve segmentleri ayarlayarak filleti uygulayın 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    SketchUP'ta çizim nasıl yapılır?

    SketchUp'ta çizim yapmak için aşağıdaki temel araçlar ve adımlar kullanılır: 1. Başlangıç: Önceden hazırladığınız bir 2D planı SketchUp'a import ederek çalışmaya başlayabilirsiniz. 2. Ölçek Ayarı: Çalışmalarınızda gerçekçi ölçüler kullanmak için ölçüm araçlarını (Tape Measure Tool) etkin kullanın. 3. Temel Modelleme Araçları: - Push/Pull Aracı: Duvarlar, kolonlar ve basit hacimleri hızlıca oluşturmak için idealdir. - Rectangle ve Circle Araçları: Düzlem ve dairesel yüzeyler için temel çizim araçlarıdır. 4. Gruplama ve Bileşenler: Nesneleri gruplara veya bileşenlere ayırarak modelinizi düzenli tutabilirsiniz. 5. Malzeme ve Dokular: SketchUp'ın Material Library'sinden duvar, zemin ve diğer yüzeyler için uygun dokuları seçebilirsiniz. 6. 3D Warehouse: Projenizi tamamlamak için hazır ağaçlar, mobilyalar ve diğer mimari öğeleri indirip ekleyebilirsiniz. 7. Render ve Görselleştirme: Daha gerçekçi sunumlar için V-Ray, Enscape veya Lumion gibi SketchUp uyumlu render yazılımlarını kullanabilirsiniz. Ek kısayollar: Spacebar (Seçim aracı), P (Push/Pull), L (Çizgi aracı) ve O (Orbit) gibi kısayollar modelleme hızınızı artıracaktır.

    Sketch Up ile 3D modelleme nasıl yapılır?

    SketchUp ile 3D modelleme yapmak için aşağıdaki adımları izlemek faydalı olacaktır: 1. Klavye Kısayollarını Öğrenin: Modelleme sürecini hızlandırmak için "L" tuşu çizgi aracı, "R" tuşu dikdörtgen aracı gibi sık kullanılan araçların kısayollarını öğrenin. 2. Katmanları Kullanın: Modelinizi düzenli tutmak için farklı nesneleri ve öğeleri ayrı katmanlara atayarak görünürlüklerini kontrol edin. 3. Bileşenleri ve Grupları Kullanın: Tekrarlayan öğeleri bileşenler veya gruplar halinde düzenleyin, bu tutarlılığı korumanıza ve düzenleme süresini azaltmanıza yardımcı olur. 4. Tarayıcıyı Kullanın: Outliner aracı, modelinizdeki tüm nesneleri hiyerarşik bir şekilde gösterir, bu aracı kullanarak modelinizdeki bileşenlere ve gruplara hızlıca erişebilirsiniz. 5. Görüntü Stillerini Ayarlayın: Kenarların kalınlığını, gölgeleri ve dokuları ayarlayarak daha etkileyici sunumlar hazırlayın. 6. Eklentilerden Faydalanın: SketchUp'ın işlevselliğini artırmak için "Solid Inspector" gibi eklentiler kullanabilirsiniz. 7. Doğru Birim ve Ölçek Kullanın: Projenizin gereksinimlerine uygun birim sistemini ve ölçeği seçin. 8. Referans Görseller Kullanın: Modelinizi oluştururken referans olarak çizimler veya görseller kullanmak işinizi kolaylaştırır. 9. Yüzey Normallerine Dikkat Edin: Modelinizin yüzey normallerinin doğru yönde olduğundan emin olun, yanlış yönlenmiş yüzeyler render veya 3D baskı süreçlerinde sorunlara yol açabilir. 10. Sahneler ve Animasyonlar Oluşturun: Modelinizi farklı açılardan göstermek veya animasyonlar hazırlamak için sahneler oluşturun.