Buradasın
SGK dosya paylaşımı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK dosya paylaşımı iki farklı şekilde yapılabilir:
- SGK Bulut Platformu: Sosyal Güvenlik Kurumu'nun kendi personeli için sunduğu bir online dosya depolama hizmetidir 1. Bu hizmeti kullanarak dosyalar, verilen alana depolanıp yedeklenebilir ve daha sonra herhangi bir cihazdan erişilebilir 1. Dosyalar, e-mail aracılığıyla diğer kullanıcılarla paylaşılabilir ve kullanıcı bazında yazma ve okuma yetkisi tanımlanabilir 1.
- e-Devlet Üzerinden Dosya Açılışı: Mükellefler, personel çalıştırmak için e-devlet ile giriş yaparak "İşyeri Bildirgesi" ekranına ulaşmalı ve gerekli bilgileri doldurarak başvuru yapmalıdır 2. Ardından, işyeri tescil bildirgesi imzalanıp vergi levhası, imza sirküleri/beyanname ve kimlik bilgileri eklenerek dosya e-devlet üzerinden SGK'ya gönderilmelidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: