• Buradasın

    Scanf'de & işareti ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Scanf fonksiyonunda & işareti, değişkenin değerini değiştirebilmek için bellekte nerede saklandığını bilmek, yani ona başvurabilmek için kullanılır 2.
    & işaretinin kullanıldığı bazı durumlar şunlardır:
    • Değişken adresi 35. Bir tamsayı değerini bir nesneye atamak için
      scanf("%d",&deger)
      şeklinde kullanılır 35.
    • İşaretçiler 2. Eğer bir işaretçi bir değişkeni işaret ediyorsa, scanf fonksiyonuna direkt işaretçi verilerek o değişken değiştirilebilir 2. Bu durumda & işareti kullanılmaz 2.
    Ayrıca, & işaretinin kullanılmadığı istisnai durumlar da olabilir 2. Örneğin, işaretçi tipinde özel değişkenler kullanıldığında & işareti kullanılmayabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Scanf ve printf ne için kullanılır?

    scanf ve printf fonksiyonları, C programlama dilinde giriş ve çıkış işlemleri için kullanılır. - scanf fonksiyonu, klavyeden kullanıcıdan veri almak için kullanılır. - printf fonksiyonu ise, biçimlendirilmiş çıktıyı ekrana yazdırmak için kullanılır.

    Scanf nasıl kullanılır?

    Scanf fonksiyonu, klavyeden girilen verileri okumak için kullanılır. En temel kullanımı şu şekildedir: ```c scanf("%d", &x); ``` Bu ifadede: `%d` veri tipini, `&` işareti adres operatörünü, `x` ise alınan değerin aktarıldığı değişkenin ismini gösterir. Kullanım sırasında dikkat edilmesi gerekenler: Scanf fonksiyonu, girdi biriminden kaç değer okuyacağını biçimlendirme ifadesinde kullanılan dönüşüm karakteri sayısına göre belirler. Fonksiyonun geri dönüş değeri, başarılı olarak aktarılan karakter sayısını ifade eder. Format belirten ilk parametrenin dışındaki parametreler, alınan bilgilerin aktarılacağı göstericilerdir. Örnekler: Noktalı virgül ile ayrılmış üç tane tamsayı değeri almak için: ```c int a, b, c; scanf("%d;%d;%d", &a, &b, &c); ``` Boşluklarla ayrılmış bir tarih bilgisini okumak için: ```c int gun, yil; char ay[20]; scanf("%d %s %d", &gun, ay, &yil); ```