• Buradasın

    Rust plugin nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rust'ta plugin yapmak için iki ana modding platformu kullanılabilir: UMod (eski adıyla Oxide) ve Carbon 4.
    UMod ile plugin yapma adımları:
    1. Geliştirme ortamının yapılandırılması: Visual Studio, Visual Studio Code veya JetBrains Rider gibi bir IDE kullanarak yeni bir C# dosyası oluşturun 2.
    2. Plugin mantığının uygulanması: Dosyada, Oxide.Core ve UnityEngine kütüphanelerine referanslar ekleyin 2. Ardından, namespace'i tanımlayın ve RustPlugin'den miras alan MyFirstPlugin sınıfını oluşturun 2.
    3. Eklentinin kaydedilmesi ve yüklenmesi: Değişiklikleri kaydedin, .cs dosyasını sunucuya yükleyin ve eklentinin otomatik olarak derlenip yüklenmesini bekleyin 12.
    Carbon ile plugin yapma adımları:
    1. Yeni bir proje oluşturulması: cargo new komutunu kullanarak yeni bir Rust projesi oluşturun 5.
    2. Plugin dosyasının oluşturulması: cargo new --lib komutunu kullanarak plugin dosyasını oluşturun 5.
    3. Bağımlılıkların eklenmesi: Cargo.toml dosyasına dylib tipi bir kütüphane olduğunu belirtin ve build.rs dosyasını düzenleyerek app kütüphanesine referans verin 5.
    4. Eklentinin yüklenmesi: Eklentiyi, app kütüphanesinin yanında aynı dizinde bulunan plugins dizinine kopyalayın 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rust ile neler yapılabilir?

    Rust programlama dili ile aşağıdaki alanlarda çalışmalar yapılabilir: 1. Sistem Programlama: İşletim sistemleri, aygıt sürücüleri ve gömülü sistemler gibi performansın kritik olduğu alanlarda kullanılır. 2. Ağ Programlama: Web sunucuları ve ağ protokolleri geliştirmek için tercih edilir. 3. Oyun Geliştirme: Yüksek performanslı oyun motorları ve oyunlar geliştirmek için kullanılır. 4. Veri Analizi: Büyük veri kümelerini analiz etmek için kullanılan araçların geliştirilmesinde yer alır. 5. Blockchain: Blockchain teknolojileri için güvenli ve performanslı uygulamalar geliştirmek amacıyla kullanılır. 6. Web Geliştirme: WebAssembly (Wasm) desteği ile web uygulamalarının performansını artırabilir. 7. Makine Öğrenimi: Veri bilimi ve makine öğrenimi projelerinde yüksek performans ve güvenlik sunar.

    Plugin ve eklenti aynı şey mi?

    Evet, "plugin" ve "eklenti" aynı şeyi ifade eder. Plugin, mevcut bir yazılım uygulamasına belirli özellikler veya işlevsellikler ekleyen bir yazılım bileşenidir.