Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RTB (Real-Time Bidding) reklamcılık şu şekilde çalışır:
- Kullanıcı bir web sitesine girer ve reklam alanlarına sahip yayıncı, bu bilgiyi RTB platformuna ileterek açık artırma sürecini başlatır 3.
- Reklam alıcıları, RTB platformunda reklam alanları için teklif verirler 3. Bu teklifler, hedef kitleye uygun reklam yayınlamak amacıyla demografik veriler, gezilen siteler ve ilgi alanları gibi kullanıcı bilgilerine dayanır 34.
- En yüksek teklifi veren reklamcının reklamı yayınlanır 3. Bu süreç, sayfa yüklendiği anda gerçekleşir ve sadece birkaç milisaniye sürer 14.
RTB, reklam yayıncılarının reklam alanlarını müşterilere açık artırma ile satmasına olanak tanır ve bu sayede:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: