Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Programatik ve RTB (Gerçek Zamanlı Teklif Verme) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Kapsam: Programatik reklamcılık, dijital reklamların otomatik olarak satın alınmasını kapsayan geniş bir terimdir 23. RTB ise programatik reklamcılığın bir alt türüdür ve belirli reklam alanları için gerçek zamanlı açık artırmaları içerir 23.
- Süreç: Programatik reklamcılık, doğrudan anlaşmalar ve açık artırmaları içerebilir 3. RTB, yalnızca mevcut izlenimler için gerçek zamanlı açık artırmalara odaklanır 3.
- Hız: Programatik işlemler otomatik olsa da müzakere veya sabit fiyatlandırma içerebilir 3. RTB, milisaniyeler içinde gerçekleşir ve dinamik fiyatlandırma kullanır 3.
- Kontrol: Reklamverenler, programatikte özel pazar yeri anlaşmaları ve ayrılmış izlenimler için daha fazla kontrole sahiptir 3. RTB'de ise reklamlar, en yüksek teklifi veren reklamverenin belirlediği şekilde yerleştirilir 3.
- Hedefleme: Programatik, daha geniş hedefleme seçenekleri sunar 3. RTB, daha hassas hedefleme için kullanıcı başına izlenim bazında çalışır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: