• Buradasın

    Poligonda kesişme hatası nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Poligonda kesişme hatası, kendisini kesen alan veya çoklu doğru objelerini ifade eder 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Poligona ait linearringler kesişemez hatası nasıl düzeltilir?

    "Poligona ait linearRingler kesişemez" hatası genellikle Geocad programında karşılaşılır ve şu adımlarla düzeltilebilir: 1. Hatalı objeyi bulmak için "WALL_DA48A" ile başlayan satırları kopyalayıp GML dosyasını Notepad programında açarak "Bul" komutuyla arattırın. 2. İlgili koordinatları Geocad'e girin ve hatanın yerini tespit ederek gerekli düzeltmeleri yapın. 3. Ayrıca, FZK Viewer programında açılan GML dosyasında hata satırını CTRL-F ile aratarak görsel olarak da hatayı belirleyebilirsiniz. Diğer bir yöntem ise, 3D yapı çizim modeli ve üretilen GML modeli üzerinde ilgili hatanın kontrolünü TKGM standartlarına uygun olarak yapmaktır.

    Poligon ne anlama gelir?

    Poligon kelimesi üç farklı anlamda kullanılabilir: 1. Çokgen: Matematikte en az üç kenarı olan kapalı şekil. 2. Atış alanı: Askerlik biliminde bir savunma mevziinin dış köşelerini birleştiren çizgi veya ok ve ateşli silah atışı uygulamaları için özel olarak inşa edilen tesis. 3. Yer kontrol noktaları: Nirengi ağına dayalı olarak arazide tesis edilen ve harita yapımında kullanılan noktalar.

    Poligon hedefleri nasıl çalışır?

    Poligon hedefleri, atış pratiği ve eğitimin kalitesini artırmak için çeşitli şekillerde çalışır: 1. Sabit Hedefler: Belirli bir noktada yer alır ve üzerine atış yapılır. 2. Hareketli Hedefler: Mekanik veya elektrikli sistemlerle hareket ettirilir, bu da atıcıların daha dinamik bir şekilde hedef almasını sağlar. 3. Reaktif Hedefler: Atış yapıldığında ışık, ses veya hareketle tepki verir, bu da atıcıların reaksiyon hızını geliştirmelerine yardımcı olur. 4. Tematik Hedefler: Askeri, avcılık veya doğa temalı gibi belirli bir tema etrafında şekillendirilmiştir. Çalışma prensipleri açısından, bazı poligon hedef sistemleri: - Tavandan Çağırmalı Hedef Sistemleri: Hedefleri atış hattı ile hedef hattı arasında ileri ve geri yönde taşır. - Halatlı Hedef Sistemleri: Hedeflerin 0-50 metre mesafelerde durabilmesini ve hareket edebilmesini sağlar. - Ghost Target Hareketli Hedef Sistemi: Birden fazla hedefin aynı anda inip kalkmasını sağlayarak atıcıları devamlı bir aksiyon içinde tutar.

    Poligon noktaları nasıl numaralandırılır?

    Poligon noktaları numaralandırılırken aşağıdaki kurallar uygulanır: 1. Ana poligonlardan başlanarak, ilk poligon noktasına 1 numarası verilir ve bu numara devam eder. 2. Ara poligon güzergahlarında, ana poligon numaralandırması bittikten sonra, son numaradan devam edilerek numaralama yapılır. 3. Yardımcı güzergahlarda ise son numaradan itibaren sıra ile numaralama tamamlanır. Numaralandırma ayrıca şu şekilde de yapılabilir: - Proje bazında ilk karakter "P" olmak üzere 1'den itibaren numaralama (örneğin: P1). - Ek ve yenileme çalışmalarında, yeni poligon noktalarına eski numaraların devamı verilir. - Yardımcı alım noktası (kör poligon), dayandığı poligon numarasının sonuna (/) işareti eklenerek numaralanır (örneğin: P1/1).

    Poligon ve nirengi noktası nedir?

    Poligon ve nirengi noktası, haritacılık ve ölçme işlemlerinde kullanılan iki önemli kavramdır. Poligon noktası, arazide bağlama ve dik koordinat yöntemiyle alıma imkân sağlayacak şekilde birbirini gören ve koordinatları ülke koordinat sisteminde bulunan noktalara denir. Nirengi noktası ise, bilinmeyen bir uzunluğu, yüksekliği veya koordinatı bulmak için bir alanı üçgenlere bölerek yapılan hesaplamada kullanılan referans noktasıdır.

    Poligonlar nasıl çizilir?

    Poligonlar, farklı çizim programlarında çeşitli yöntemlerle çizilebilir: 1. Google Earth'te: Haritada bir yere gidip, üst kısımdaki "Yol veya poligon ekle" simgesini tıklayarak çizimi başlatabilirsiniz. 2. AutoCAD'de: "Çokgen" komutunu kullanarak poligonun merkezini belirleyin. 3. Maya'da: "Create Polygon Primitives" menüsü altında bulunan şekilleri ayarlayarak oluşturabilir veya "Mesh > Create Polygon Tool" seçeneğini kullanarak poligonları elle oluşturabilirsiniz.