• Buradasın

    Performance Max'te negatif eşleşme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Performance Max kampanyasında negatif eşleşme (negatif anahtar kelime) eklemek için iki yöntem kullanılabilir:
    1. Hesap düzeyinde negatif anahtar kelime ekleme 145:
      • Google Ads hesabında "Yönetici" bölümüne ve ardından "Hesap Ayarları"na tıklayın 4.
      • "Negatif Anahtar Kelimeler"e tıklayın 4.
      • Negatif anahtar kelime listesini ekleyin ve "Kaydet"e tıklayın 4.
    2. Kampanya düzeyinde negatif anahtar kelime ekleme 5:
      • Google Ads hesabında "Kitleler, Anahtar Kelimeler ve İçerik"e, ardından "Anahtar Kelimeler"e tıklayın 4.
      • Kampanya adını yazın ve seçin 4.
      • "Negatif Anahtar Kelimeler"e tıklayın ve istenen kelimeleri ekleyin 4.
      • "Kaydet"e tıklayın 4.
    Negatif anahtar kelimeler, yalnızca Arama ve Alışveriş envanterinde geçerlidir 1. Kampanya düzeyinde negatif anahtar kelime eklemek için daha önce Google Destek ekibiyle iletişime geçilmesi gerekiyordu, ancak 23 Ocak 2025 itibarıyla bu özellik Google Ads arayüzü üzerinden doğrudan kullanılabilir hale gelmiştir 5.
    Negatif anahtar kelime eklerken geniş eşleşme türünü kullanmanız önerilir 35. Bu, belirtilen kelimelerin farklı sırayla aranması durumunda bile reklamların gösterilmesini engeller 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Performans Max'ta yerleşim hariç tutmalar ne zaman uygulanır?

    Performans Max kampanyalarında yerleşim hariç tutmalar, hesap düzeyinde belirtilmiş olsa bile uygulanmaz.

    Performance Max reklam nasıl çalışır?

    Performance Max (PMax) reklam, şu şekilde çalışır: Hedef belirleme. Varlık grubu oluşturma. Hedef kitle sinyalleri belirleme. Teklif stratejisi seçimi. Reklam yayına alma. Bu sürecin doğru işleyebilmesi için, yeterli dönüşüm verisinin toplanabilmesi adına kampanyanın en az 2-4 hafta boyunca düzenli çalışması önerilir. Performance Max reklamın çalışma şekliyle ilgili şu siteler de faydalı olabilir: support.google.com; sempeak.com; business.google.com.

    Performance Max ve standart max arasındaki fark nedir?

    Performance Max ve standart alışveriş kampanyaları (Standard Shopping) arasındaki bazı farklar: Reklam Yerleşimleri ve Erişim: Performance Max, Google'ın geniş reklam ağlarına (Arama, Alışveriş, Görüntülü Reklam Ağı, YouTube, Gmail, Keşfet, Haritalar) erişim sağlarken, standart alışveriş kampanyaları daha sınırlı bir erişime sahiptir. Hedef Kitle Hedefleme: Performance Max'te hedef kitle otomatik olarak belirlenir, manuel seçim yapılamaz. Teklif ve Bütçe Yönetimi: Performance Max, akıllı teklif (Smart Bidding) kullanır ve dönüşümleri veya dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarmayı hedefler. Performans Raporlaması: Performance Max raporlaması, tüm kanallardaki performansı birleştirir ve detaylı segmentasyon gerektirebilir.

    Performance Max yerleşim hariç tutma nasıl yapılır?

    Performance Max yerleşim hariç tutma işlemi şu şekilde yapılır: 1. Araçlar menüsünde İçerik Uygunluğu'na gidin. 2. Gelişmiş ayarlar açılır listesini tıklayın. 3. "Hariç Tutulan Yerleşimler" seçeneğini genişletin. 4. Mevcut yerleşimleri eklemek için "Göz At" sekmesini veya yeni bir yerleşim bağlantısı eklemek için "Gir" sekmesini tıklayın. 5. Kaydet'i tıklayın. Yerleşim hariç tutma listeleri yalnızca yönetici hesaplarında oluşturulabilir ve bu işlemin ardından yönetici hesabına bağlı bireysel hesaplara uygulanabilir. Ayrıca, YouTube uygulama ve web sitelerini hesap düzeyinde hariç tutmak, Performance Max kampanyalarından hariç tutmak için etkili bir yöntemdir.

    Performance Max ve Pmax farkı nedir?

    Performance Max (PMax) ve Pmax terimleri, Google'ın reklam çözümlerinden birini ifade eder, ancak farklı anlamlara sahiptir: Performance Max (PMax), Google Ads'in bir reklam türüdür ve e-ticaret siteleri için etkili reklam stratejileri sunar. Pmax, Performance Max kampanyalarını ifade etmek için kullanılan bir kısaltma olabilir. Dolayısıyla, Performance Max (PMax) daha kapsamlı bir terim olup, Pmax ise bu tür kampanyaların bir parçasını veya bir bileşenini ifade edebilir.